ראשי חדשות פוטוקינה 2016 – ראיון עם חברת צייס

פוטוקינה 2016 – ראיון עם חברת צייס

0
0

אנו ממשיכים בסדרת הכתבות שלנו מערוכת פוטוקינה 2016 שהסתיימה לפני כשבועיים. הפעם עימנו ראיון עם חברת האופטיקה הגרמנית צייס שהציגה בתערוכה מספר עדשות חדשות וביתן גדול במיוחד.

זאת היא הפעם השלישית שאנו מראיינים בפוטוקינה את נציג חברת צייס (לשעבר קרל צייס), – מר ברטרם הונלינגר (Bertram Hoenlinger) אותו מכירים חלק מגולשי האתר מן הראיון אותו קיימנו עימו בתערוכת פוטוקינה 2010 ובפוטוקינה 2012. הראיון הנוכחי היה מעט שונה, הפעם לא התמקדנו בשאלות כלליות וטכנולוגיה אלא יותר בליין המוצרים של צייס שהתרחב מאד בשנים האחרונות והפך גם למבלבל למדי (אנו מקבלים מפעם לפעם שאלות בנושא) וחשבנו שיהיה נחמד אם צייס עצמם יעשו לנו (ולקוראים/צופים) קצת סדר בראש לגבי קווי המוצרים השונים.

עדשות למצלמות רפלקס (קנון/ניקון וסוני A)

  • Otus – ליין העל של החברה – הטופ של הטופ של עולם האופטיקה. עדשות גדולות, כבדות וסופר איכותיות בעלות כיסוי FF. כרגע קיימות 3 עדשות באורכי מוקד שבין 28 ל-85 מ”מ. העדשות ידניות בלבד, עשויות מתכת עם רצועת גומי חלקה על טבעת הפוקוס לה תנועה ארוכה במיוחד.
  • Milvus – הליין המרכזי של צייס למצלמות רפלקס. הליין כולו ידני, מכיל עדשות עם כיסוי FF ועם אחידות ברמה האופטית בין העדשות (בניגוד לחלק מעדשות העבר של צייס שלא היו בהכרח מוצלחות באותה מידה), הליין עמיד למים (בניגוד ל-Otus) וכולל 9 עדשות (עם אפשרות ל-d-click לשינוי צמצם רציף).
  • Classic – הליין הקלאסי (הוותיק) של צייס. מתכתי, כבד, ידני ובעל כיסוי FF – מכיל 6 עדשות.
  • סוני A – צייס מייצרת בשת”פ עם סוני עדשות עבור ליין ה-A (בפוטוקינה כזכור הכריזה סוני על ה-A99 – אולי המצלמה המתקדמת ביותר בעולם כיום טכנולוגית בפורמט FF). עדשות אלו בעלות מנגנון AF וישנן 7 עדשות בליין מתוכן 3 עדשות זום.

שלוש עדשות ה-Milvus החדשות – 15 מ”מ, 18 מ”מ ו-135 מ”מ

milvus-15-18-135-zf2-1

עדשות למצלמות חסרות מראה

  • Batis – ליין ה-High-end למצלמות חסרות מראה. הליין כולל עדשות עם כיסוי FF (סוני FE), עמידות למים ומסך OLED זעיר המציג נתונים. ישנן כרגע 3 עדשות בליין.
  • Loxia – עדשות FF ידניות עם כיסוי FF לסוני FE, עם אפשרות d-click ולכולן פילטר 52 מ”מ – קומפקטיות מאד. ישנן 4 עדשות בליין.
  • Touit – ליין המותאם למצלמות APS-C של סוני ופוג’י. לעדשות מנגנון AF ולגרסה לפוג’י גם טבעת צמצם. ישנן 3 עדשות בליין (כולל עדשת מאקרו).
  • Sony/ZEISS E-mount – כמו בליין ה-A גם בעדשות עבור סוני E/FE יש שת”פ בין סוני לצייס. כאן ישנן 8 עדשות חלקן APS-C וחלקן בעלות כיסוי FF.

בפוטוקינה השנה הכריזה צייס גם על מספר עדשות חדשות – חלקן יהיו זמינות רק בעוד מספר חודשים:

  • Milvus 2.8/15 (זמינות אוקטובר 2016)
  • Milvus 2.8/18 (זמינות אוקטובר 2016)
  • Milvus 2/135 (זמינות אוקטובר 2016)
  • Loxia 2.4/85 (זמינות דצמבר 2016)
  • Lightweight Zoom LWZ.3 21-100mm/T2.9-3.9 T* (זמינות ינואר 2017) – עדשת קולנוע/וידאו זום קלה יחסית.

הראיון עם חברת צייס

בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי. בנתיים אתם יכולים למצוא את כל הכתבות הקודמות מתערוכת פוטוקינה 2016 – בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *