ראשי חדשות פוטוקינה 2016: ראיון עם מנכ”ל סיגמא

פוטוקינה 2016: ראיון עם מנכ”ל סיגמא

1
0

במסגרת תערוכת פוטוקינה 2016 ערכנו שורה של ראיונות עם נציגים של חברות הצילום השונות. הראיון החשוב ביותר (וכנראה גם המעניין ביותר) אותו ערכנו בתערוכה (ואולי עד היום בכלל) היה עם מנכ”ל חברת סיגמא – Kazuto Yamaki. 

מאד נדיר לראיין מנהלים בכירים (יפניים) משוק הצילום. רובם אינם מתראיינים לעיתים קרובות ועוד הרבה פחות מזה (אם בכלל) לעיתונות מערבית (מכשול השפה הוא כנראה אחד הגורמים אבל אפשר להעריך בזהירות שגם הבדלים תרבותיים תורמים למיעוט הראיונות). המקרה הנוכחי שונה מאד. מר. Kazuto Yamaki הוא לא מנכ”ל חברה יפני טיפוסי – רחוק מכך. ראשית הוא צעיר למדי, הוא דובר אנגלית טובה (באופן יחסי), אינו נרתע מלשוחח באנגלית והוא רהוט למדי ובעיקר מאד גלוי – תכונות שהפכו אותו גם בעבר למרואיין מבוקש בקרב אתרי הצילום הגדולים בעולם.

Kazuto Yamaki לא הגיע לתפקיד במקרה – הוא בנו של מייסד החברה Michihiro Yamaki שנפטר בשנת 2012 ובשנים האחרונות לקח את החברה למחוזות חדשים והביא אותה להצלחות בתקופה קשה מאד לתעשיה כולה (עוד על כך בהמשך). סיגמא עשתה תחת הנהגתו שינוי תדמיתי משמעותי מאד. מיצרנית צד שלישי הפונה בעיקר לפלח השוק המחפש אלטרנטיבות זולות לעדשות של קנון/וניקון הפכה סיגמא ליצרנית עצמאית מובילה ובעיקר חדשנית והציגה שורה של עדשות שאפתניות תחת מיתוג ה-ART אשר זכו גם להצלחה יפה ולביקורות משבחות וכמה מהן נחשבות פורצות דרך ממש (במיוחד ה-18-35 מ”מ f/1.8 וה-50-100 מ”מ f/1.8 שלהן לא קיימות מקבילות ישירות אצל אף יצרנית אחרת. באחרונה אף השתמשנו לצילום חלק מהראיון).

הרבה שאלות היו לנו עבור מר. Yamaki והוא השיב בסבלנות רבה ובפתיחות על כולן ואף נשאר לשוחח איתנו דקות ארוכות לאחריו (גם מתוך נימוס יפני בזמן שאנו מקפלים את הציוד הרב – לא פחות מ-4 מצלמות שימשו להקלטת הראיון, אבל אפשר שגם מתוך עניין אמיתי – מנכ”ל ייחודי – כבר אמרנו?).

לא מנכ”ל טיפוסי – שיחה off the record אחרי הראיון עם Kazuto Yamaki, מנכ”ל סיגמא

sigman-ceo-2

בין השאר רצינו לדעת מה תוכניותיה של סיגמא בנושא המצלמות חסרות המראה – התשובה הייתה שסיגמא רואה בהן חשיבות רבה (ובמיוחד באלו של סוני הזוכות להצלחה יפה בשוק בשנים האחרונות) וסיגמא מתכננת להרחיב את הליין ולייצר ליין עדשות “מלא” (הוא לא פירט מה המשמעות המדויקת). ניסינו להקשות בכל זאת ולברר האם הדבר צפוי לכלול בקרוב למשל עדשת מאקרו (שדי חסרה עבור סוני כרגע) והתשובה הייתה שהדבר תלוי בסדרי עדיפויות (כנראה שנאלץ להמתין עוד קצת…). מר. Yamaki חזר על הצהרתו בראיון אחר כי החברה ממשיכה לעבוד על עדשות עבור ליין ה-FE (סוני Full Frame) ואנו יכולים להעריך בזהירות כי את התוצאות נתחיל לראות בשנה הבאה.

שאלה שסיקרנה אותנו מאד הייתה האם הוא מודע למה שניקון (ובמידה מסוימת גם קנון) עושות עם טכנולוגיית ה-Phase Fresnel/Diffractive Optics המאפשרת לייצר עדשות קטנות וקלות יותר (בעיקר באורכי המוקד הארוכים – דוגמת ה-300 מ”מ F/4 PF של ניקון שהלהיבה אותנו מאד בתערוכה). התשובה הייתה שהוא מכיר את הטכנולוגיה והוא חושב שהיא חשובה מאד ויש להשקיע בפיתוחה, אך יחד עם זאת מדובר בטכנולוגיה יקרה עם חסרונות מסויימים ולכן כנראה שיעבור זמן עד שנראה עדשות סיגמא העושות בה שימוש.

הזכרנו קודם שאנו נמצאים בתהליך בדיקה של עדשת ה-50-100 מ”מ f/1.8 של סיגמא (במקביל לבדיקה שלנו של הניקון D500). אנו השתמשנו בשני אלו בראיון אבל עוד לפניו גילינו כי לעדשה – למרות החדות המרשימה מאד שלה (אפשר לראות גם בסרטון) – יש לעיתים בעיות בדיוק הפוקוס. מר. Yamaki אמר כי הוא מודע מאד לנושא וכי חשוב לו להדגיש כי ניתן לפתור בעיות אלו באמצעות קליברציה שעושה היצרן (במרכז שירות מקומי/יבואן) פר גוף מצלמה – אנו אמורים לקבל את עדשת הבדיקה שלנו מכויילת עבור ה-D500 בקרוב מאד ונעדכן במסגרת הביקורת עד כמה הדבר אכן פתר את בעיית דיוק הפוקוס.

עוד שאלנו את מר. Yamaki על המצב הכללי של שוק הצילום והירידה בשנים האחרונות. הוא שיתף אותנו כי הוא עצמו חבר בהנהלת גוף התקינה של עולם הצילום – CIPA ולפי הנתונים שפורסמו על ידו עם המגמה הנוכחית תימשך עד סוף השנה יירדו המכירות הכוללות של שוק הצילום (מצלמות/עדשות) בעולם כולו ב-40% ביחס לשנת 2012. זהו נתון קשה מאד לכל תעשייה ולמרות שעד כה ראינו חברה אחת בלבד שהרימה ידיים (סמסונג) קשה להאמין כי המשך המגמה יאפשר לכל החברות בתחום לשרוד לאורך זמן. סיגמא עצמה אגב נפגעה כנראה פחות – לפחות לפי דבריו של מר. Yamaki – במיוחד בשל המעבר לייצור עדשות רווחיות יותר והיכולת לשמור על מתח רווחים טוב (סיגמא היא חברה קטנה יחסית עם כ-1600 עובדים. היא גם חברה משפחתית ולא בורסאית ולכן יכולה להרשות לעצמה דברים שחברות אחרות אולי לא היו עושות).

מכל השאלות אנחנו נזכור במיוחד את תשובתו לשאלה (המתבקשת מאד) מדוע סיגמא ממשיכה לייצר מצלמות ועוד יותר מכך משקיעה לא מעט בפיתוח חיישנים אף כי השוק עבורם זעיר (למרות שהתשובה ארוכה יחסית, החלק המעניין – ובעיקר המשעשע – מגיע סביב דקה 6:30 בראיון – אנחנו לא יכולנו להתאפק).

לפני סיום – הייתה לנו הזדמנות קצרה אמנם לנסות את העדשות החדשות של סיגמא (אפשר לראות אותן בראשית הראיון). אף שלא הייתה לנו יכולת לחוות דעה על האיכות האופטית שלהן – יצא לנו בעיקר להתרשם מהגודל של ה-85 מ”מ f/1.4 החדשה (בהחלט תואמת לאידאל עליו דיבר מר. Yamaki המלווה את ליין ה-ART – איכות אופטית לפני הכל – כולל גודל/משקל) ומהאלמנט הקדמי העצום של ה-12-24 מ”מ החדשה.

שלוש מעדשות הזום מסדרת ה-CINE החדשה (אורכי המוקד – וכנראה שגם התכנונים האופטיים, זהים לעדשות ה-ART של החברה)

sigma-cine-zooms

בכל הקשור לליין עדשות הקולנוע החדשות של סיגמא אשר הוכרזו והוצגו זמן קצר לפני התערוכה – מדובר בנישה חדשה של סיגמא והיא כוללת מעתה למעשה כמעט את כל עדשות ה-ART אך בגרסאות בעלות מעטפת חיצונית אחרת לחלוטין עם טבעות צמצם ופוקוס המותאמות לעבודה עם follow focus. מחירים לא הוכרזו אבל אפשר לשער שאלו יהיו זולים מליין ה-CINE של צייס אך יקרים מזה של סאמיאנג.

ראיון עם Kazuto Yamaki – מנכ”ל חברת סיגמא – פוטוקינה 2016

תודה לחברת שפע ספוט – יבאונית סיגמא לישראל שסייעה לנו לארגן את הראיון.

בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי. בנתיים אתם יכולים למצוא את כל הכתבות הקודמות מתערוכת פוטוקינה 2016 – בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    ניסן לב-רן

    10/10/2016 ב 1:56 PM

    ראיון מעניין, כל הכבוד לך ול”סיגמא”.

    השב

להגיב על ניסן לב-רן לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *