ראשי חדשות Techart PRO – המתאם שיהפוך את עדשות הפוקוס הידני שלכם לעדשות AF

Techart PRO – המתאם שיהפוך את עדשות הפוקוס הידני שלכם לעדשות AF

0
0

אנו ממשיכים את הסיקור המקיף שלנו בוידאו מתערוכת פוטוקינה והפעם משהו קצת שונה. מדי פעם נתקלים במשהו לא צפוי אך מעניין. באחת הפעמים הנדירות שעצרנו בביתן לא מתוכנן בין ראיון אחד לשני בתערוכה נתקלנו במתאם שלא הכרנו שנועד למצלמות סוני ומאפשר יכולת חדשנית – הפיכת עדשות ידניות ישנות לעדשות בעלות פוקוס אוטומטי.

זה נשמע כמעט כמו קסם אבל מסתבר שהחברה הסינית שפיתחה את המוצר איננה הראשונה בעולם עם הרעיון. גם מהנדסי פנטקס ניסו את העיקרון בעבר אבל אז הוא היה משולב במכפיל ובכל מקרה היה מוגבל למצלמות פנטקס שמעולם לא זכו לפופולאריות רבה במיוחד. הפעם מדובר על מוצר שמותאם לעבודה עם מצלמות סוני (שהפכו לאחרונה לנמכרות אפילו יותר מאלו של קנון וניקון בנישות מסוימות – או כך לפחות טענו באוזננו נציגי סוני בראיון שנפרסם כאן בקרוב).

אז על מה מדובר בעצם? 

ה-Techart PRO הוא מתאם למצלמות סוני (בשלב זה מדובר על דגמים ספציפיים מאד ובראשם ה-A7 II וה-A7RII – אנו לא בטוחים לגבי ה-A6300). המתאם מתחבר מצד אחד למצלמה ומהצד השני הינו בעל תושבת M לעדשות לייקה (לא מעט צלמים וותיקים מחזיקים ברשותם עדשות איכותיות של לייקה). ברגע שמחברים את העדשה ומעבירים אותה לצמצם הרצוי (אפשר שגם נדרשת התאמה ראשונית קצרה) העדשה מתפקדת כעדשת AF לכל דבר.

אנו ניסינו את השילוב וממה שראינו הוא מיקד מהר למדי והדגמה הקצרה נראה שהיה גם מדויק (אם כי ללא מבחן מעמיק קשה לדעת כמובן). הנקודה שהדהימה אותנו יותר מכל הייתה הטענה של החברה שניתן להשתמש לא רק בעדשות לייקה אלא למעשה כמעט בכל עדשה ידנית של כל חברה (כולל עדשות של קנון או ניקון) וזאת באמצעות מתאם לא יקר (יחסית) בין תושבת לייקה לתושבת הרצויה. בפועל הדבר אומר שניתן להשתמש כמעט בכל עדשה ידנית ולהפוך אותה לעדשת AF על מצלמות סוני (הנתמכות).

יש לא מעט שאלות שלא הספקנו לשאול ואנו לא יודעים עליהם את התשובה בשלב זה. כיצד המתאם מתפקד בוידאו, האם ניתן להשתמש בעדשות AF של חברות אחרות ולהתאים אותן לעבודה עם AF על מצלמות סוני (באמצעות המתאם ומתאם נוסף), יכולת כזאת תהפוך את המתאם לגביע הקדוש של משתמשי סוני – כזה שיאפשר להם בקלות התאמה של כל עדשה של כל יצרנית – חדשה או ישנה למצלמה שלהם עם AF. בכל מקרה אין לנו תשובות בעניין בשלב זה.

האופן שבו פועל המתאם הוא באמצעות קירוב והרחקה פיזית של העדשה מהחיישן. הדבר מתבצע באמצעות מנוע המשולב במתאם המסוגל לדברי החברה להניע עדשות במשקל של עד 700 גרם.

המוצר עצמו הוצג לראשונה בראשית השנה אבל עבר מאז לפחות 2 שדרוגי קושחה שהיו אמורים לשפר אותו, לפתור באגים ולהוסיף תכונות.

בכל הנוגע למחיר – מדובר במתאם לא זול במיוחד אבל תמורת ההבטחה שהוא מציע למשתמשי סוני בהחלט עשוי להיות שווה בחינה מעמיקה יותר. מחירו של ה-Techart PRO לדברי נציגת החברה הוא 310 יורו – באתר החברה המחיר עומד על 380 דולרים (ומחירי המתאמים לעדשות של חברות אחרות נעים בין 50-180 דולרים).

אנקדוטה לפני סיום. בשיחה שערכנו עם נציגי חברת לייקה לפני הראיון שערכנו איתם שאלנו אותם האם הם מכירים את המוצר הסיני. להפתעתנו הם ענו בחיוב אך הוסיפו כי העדשות שלהם לא תוכננו לעבוד בצורה כזאת והדבר פוגע בהן (אנו לא בטוחים אם כוונתם הייתה שהמתאם פוגע פיזית בעדשה, סביר פחות או פשוט פוגע בדרך כלשהי באיכות התמונה).

ההדגמה בביתן של חברת זניט שהציגה את המתאם Techart PRO

בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *