ראשי חדשות פוטוקינה 2016: ראיון עם חברת ניקון

פוטוקינה 2016: ראיון עם חברת ניקון

0
0

במסגרת תערוכת פוטוקינה 2016 ערכנו שורה של ראיונות עם נציגים של חברות הצילום השונות. החברה הראשונה איתה ישבנו לשיחה הייתה ניקון ומנהל המוצר של החברה בניקון אירופה – Dirk Jasper שענה על מספר שאלות שהצגנו בפניו במגוון תחומים.

לניקון (כמו לקנון אגב) פוטוקינה 2016 הייתה תערוכה שעיקרה סימון V. החברה הציגה רק ליין מוצרים חדש אחד – מצלמות ה-Keymission החדשות (סדרה חדשה של 3 מצלמות אקסטרים כולל מצלמת 360 אחת) אשר נכנסות באיחור מה לשוק רווי מאד ולא פשוט. אותנו בכל מקרה עניינו הרבה יותר המוצרים הצילומיים הרציניים יותר של החברה ובכך עסק גם הראיון (ראו סרטון בהמשך).

אחת משלוש מצלמות ה-Keymission של ניקון – שוק רווי

nikon-keymission-360

השאלות שהעלו בראיון עסקו בנושא הפוקוס הרציף בוידאו (ניקון הודתה שמדובר בנקודת חולשה ושהחברה התמקדה יותר בסטילס בשנים האחרונות – לא הייתה כאן הבטחה לתקן את המצב אבל אפשר לקוות כמובן), אנו התרשמנו מאד מעדשת ה-300 מ”מ f/4 החדשה (יחסית) של ניקון המשתמשת בטכנולוגיית ה-PF (או Phase Fresnel) המאפשרת לה להקטין מאד את העדשה (ה-300 מ”מ החדשה שוקלת מחצית מהדגם הקודם והיא קטנה כמו עדשת 24-70 מ”מ) ושאלנו את Jasper האם ניקון מתכננת הרחבה של הליין. התשובה הייתה שלמרות שהדבר אפשרי בשלב זה ניקון החליטה באופן מודע לא לשלב את הטכנולוגיה בליין הפריים טלפוטו המקצועי בשל מגבלות אופטיות מסוימות (קנון אגב ניסתה טכנולוגיה דומה בעבר בהצלחה מוגבלת אף יותר ובכל זאת אנו מאד אופטימיים ושאלנו חברות נוספות בתעשיה האם הן שוקלות עדשות בטכנולוגיה זו).

עוד שאלות שעלו נוגעות לליין מצלמות ה-DL הקומפקטיות (בעלות חיישני ה-1 אינצ’) שהוכרזו לפני לא מעט זמן אבל לא הופיעו כלל בתערוכה. התשובה הפתיעה אותנו מעט – מסתבר שלניקון היו בעיות עם המעבדים בסדרה הזאת והחברה פשוט חזרה לשולחן השרטוטים (כיום למחשב מן הסתם) ותיכננה את כל הרכיבים הרלוונטיים מחדש – דבר שיצר עיכוב מאד משמעותי של חודשים רבים. אין אמנם תאריך ייעד מדויק אבל המצלמות יגיע כנראה בראשית 2017 (לו אנחנו בניקון היינו לכל הפחות מוסיפים כמה שדרוגים שהרי שאר השוק לא שקט על שמריו בתקופה זו).

עוד שאלנו לגבי האסטרטגיה הכללית של ניקון לאור הירידה האדירה במכירת מצלמות וציוד צילום מאז 2012 (ראו נתונים), התשובה הדי צפויה (אותה קיבלנו מכל היצרניות אגב) הייתה שהחברה פשוט מרחיבה ומעמיקה השקעה בתחומים שאינם צילום (וניקון עוסקת בלא מעט תחומים כולל רפואה למשל). לסיום שאלה שהגיעה מאחד הגולשים כאן באתר – מדוע לא ראינו WIFI מובנה בדגמים המקצועיים של ניקון (בדגש על ה-D5 וה-D810). התשובה הדי  צפויה גם כאן היא שלפחות ב-D5 הדבר יפגע באטימות של המבנה עשוי הטיטניום (אנו מרשים לעצמנו לשער שמחליפתה של ה-D810 תגיע כבר עם יכולות אלחוטיות מובנות – אבל זאת רק השערה).

נעיר לפני סיום, בלי קשר לראיון, כי בביתן של ניקון התנסנו גם בעדשת ה-105 מ”מ f/1.4 החדשה והתרשמנו מאד. אף שמדובר בעדשה מפלצתית למדי (היא בעיקר עבה מאד גם אם לא ארוכה), ההפרדה שהיא מייצרת מן הרקע פשוט פנטסטית וחדות התמונה – לפחות על המצלמה נראית מעולה. מה שכן – וכבר כתבנו על כך במקום אחר – מהירות הפוקוס – גם על ה-D5 מעט איטית – כנראה תולדה של הצורך לדחוף אלמנטים אופטיים גדולים וכבדים.

ראיון עם Dirk Jasper (הראיון אגב צולם ברובו באמצעות ה-D500 עליה נפרסם כאן ביקורת בהמשך)

 בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *