ראשי חדשות הכרזות מוצרים סמסונג מציגה ה-SSD 4TB שיחליף את הדיסק הקשיח שלכם

סמסונג מציגה ה-SSD 4TB שיחליף את הדיסק הקשיח שלכם

0
0

סמסונג הכריזה אמש על כונן ה-SSD המיועד לשוק הצרכני הגדול ביותר בשוק בנפח של לא פחות מ-4TB – מקביל לזה של לא מעט דיסקים קשיחים בשוק כיום אך בעל מהירות גבוה פי כמה.

האם הגיע היום בו נוכל לוותר לחלוטין על הכוננים המכאניים המסתובבים ולעבור לכונני SSD מהירים? התשובה תלוי כנראה במידה רבה בחשבון הבנק שלכם. חברת סמסונג השיקה אמש כונן SSD בנפח 4TB מסדרת ה- 850 Evo בעל מהירות כתיבה וקריאה של 520 מגה בייט לשנייה ו-540 מגה בייט לשנייה בהתאמה. הכונן מתהדר גם בטכנולוגיית פלאש חדשה בת 48 שכבות (לעומת 32 שכבות בדורות הקודמים של כונני ה-SSD של סמסונג) המאפשרת את דחיסת המידע הרב לכונן בגודל 2.5 אינצ’ (אותו ניתן גם לשלב במחשבים ניידים).

הנתון שכנראה יעניין את מרבית הקוראים הוא המחיר – 1500 דולרים בעת ההשקה. אין ספק שמדובר בעלות גבוהה – כונן HHD בנפח דומה ניתן לרכוש במעט יותר מ-100 דולרים – הפרש אדיר לכל הדעות. אלא שחשוב לזכור כי מחירי כונני ה-SSD יורדים באופן מהיר ביותר בשנים האחרונות (מדובר על  עשרות רבות של אחוזים בכל שנה). התוצאה היא שאם ירידת המחירים תימשך אנו צפויים להיות מסוגלים לרכוש כונן בנפח דומה (ויש להניח מהיר פי כמה) בעוד כ-2-3 שנים במחיר של מאות דולרים בודדים.

סמסונג 4TB – נפח חסר תקדים לכונן SSD צרכני

s.aolcdn

בשלב הנוכחי ירכשו כנראה את הכונן מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה בעלי כיסים עמוקים ומי שזקוק לנפח גדול לעבודה יום יומית מקצועית (כגון עורכי וידאו למשל).

אין זאת כמובן הפעם הראשונה שסמסונג משיקה כוננים קשיחים בנפח גדול – בשנה שעברה השיקה החברה כונן קשיח צרכני בנפח 2TB (בעלות של כ-1000 דולרים) וכונן SSD שמיועד לשוק העסקי בנפח עצום של 16TB (שמחירו צפוי לנוע על פי הדיווחים סביב 5000 דולר).

מי שרוצה לקרוא ביקורת טכנית מקצועית של הכונן החדש מוזמן לעשות זאת באתר anandtech שכבר הספיק לפרסם אמש אחת עם הכרזתו של הכונן החדש.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *