ראשי חדשות עיכובים בשוק הצילום בשל רעידות האדמה ביפן

עיכובים בשוק הצילום בשל רעידות האדמה ביפן

0
0

באמצע חודש אפריל השנה זיעזעו את דרום יפן שתי רעידות אדמה, החזקה מהן בעוצמה של למעלה מ-7 בסולם ריכטר. למעלה מ-40 איש נהרגו ואזורים רבים נפגעו. כאן בארץ הרעידה זכתה אולי לאזכור קצר בשולי החדשות והעניינים חזרו לשגרה, אלא שכמעט חודשיים מאוחר יותר מתברר כי לרעידות האדמה השלכות ארוכות טווח שישפיעו על רבים הרחק מחוץ לגבולות יפן ובמיוחד על מי שתכנן רכישה של מצלמה חדשה בתקופה הקרובה.

תיכננתם לרכוש מצלמה חדשה של סוני, ניקון, פנטקס (וגם חלק מן היצרניות האחרות) בזמן הקרוב? לא מן הנמנע שתצטרכו להמתין – והרבה. רעידות האדמה ב-Kumamoto שביפן פגעו בין היתר במפעל של חברת סוני המייצר חיישנים בדרום יפן והתוצאות הרות אסון לתעשיה שנמצאת גם כך בשפל חסר תקדים.

על פי שורה של פרסומים שמתחילים להופיע בתקופה האחרונה וגם על בסיס שיחות שאנחנו קיימנו עם גורמים בתעשיה ממגוון חברות נראה שמה שהיה לכאורה עוד רעידת אדמה באזור שמורגל למדי לרעידות עוצמתיות מהווה פגיעה לא פשוטה שיידרשו חודשים לא מועטים להתאושש ממנה.

חברת סוני היא כיום המקור לחיישנים עבור לא מעט מן היצרניות האחרות ובכללן ניקון, פנטקס אך גם פנסוניק ואולימפוס (בדגמים מסוימים) ורבות מיצרניות הפורמט הבינוני (בדגמים עם חיישנים ה-CMOS). בנוסף, ומשמעותי לא פחות – סוני מייצרת חיישנים למכשירים סלולאריים רבים בשוק דבר שעלול להוביל לחוסרים ואולי גם לעליות מחירים בתחום.

חיישנים של חברת סוני – פגיעה חמורה (צילום: עידו גנוט)

Sony-sensors

מה המשמעויות בפועל? עדיין מעט קשה לדעת – ההערכה שלנו היא שדגמים מסויימים ייוצרו וישווקו בכמויות נמוכות משמעותית מן הדרישה בשוק (כבר עכשיו קצב הייצור של מצלמות כמו הניקון D500 והסוני A6300 איננו עומד בביקוש והמצב רק צפוי להחריף), מצלמות שהיו צפויות אולי להיות מושקות בתקופה הקרובה לקראת פוטוקינה יידחו ואפשר שגם אם יושקו בסביבות התערוכה עצמה – הזמינות שלהן תידחה לסוף השנה הנוכחית וראשית השנה הבאה. מבחינת החברות עצמן – צפויה פגיעה נוספת בהכנסות (סוני נפגעה באופן ישיר כפי שדיווח ה-BBC לפני ימים ספורים).

גם ידידנו הקנדים מהחנות The Camera Store החליטו להקדיש את חלקה הראשון של התוכנית המצולמת שלהם לנושא – הם מעט יותר עדינים מאיתנו בהתייחסות לנושא אבל בין השורות אפשר להבין בדיוק עד כמה המצב חמור

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *