ראשי חדשות Phase One – משיקה מצלמה עם חיישן 100 מגה פיקסל

Phase One – משיקה מצלמה עם חיישן 100 מגה פיקסל

0
0

חברת Phase One השיקה מוקדם יותר היום מצלמה חדשה מתוצרתה עם חיישן ברזולוציה חסרת תקדים – 100 מגה פיקסל. בכך היא דוחפת את התעשייה צעד נוסף קדימה במלחמת הרזולוציה הלא נגמרת.

בשנה החולפת ראינו מצלמות Full Frame מגיעות לרזולוציות של 42 ובהמשך 50 מגה פיקסל (סוני A7RII וקנון 5DS בהתאמה) ולמרות שמצלמות הפורמט הבינוני של האסלבלד, ממיה, פאייז וואן וליף מגיעות לרזולוציות גבוהות יותר (פי 1.5 לערך), חלק משמעותי מן הבידול והייחוד של הפורמט הבינוני עד היום מעט התפוגג (בין השאר גם משום שדור המצלמות האחרון של חברות הפורמט הבינוני עשה שימוש בחיישן 50 מגה פיקסל של סוני בעל גודל קטן באופן יחסי  – 44 על 33 מ”מ – גדול ביחס לחיישן 35 מ”מ שגודלו 36 על 24 מ”מ אך קטן משמעותית ביחס לכמה מחיישני הפורמט הבינוני האחרים).

ה-XF 100MP – שיא רזולוציה לחיישן CMOS בפורמט בינוני 

XF-System_lowres

ההתקדמות המשמעותית עליה הוכרז היום נעוצה בחיישן החדש שפותח בשיתוף חברת סוני (ממש כמו חיישן ה-CMOS הקודם בן ה-50 מגה פיקסל המשמש כיום את כל חברות הפורמט הבינוני המרכזיות). החיישן הנוכחי גדול משמעותית – 53.7 על 40.4 מ”מ והוא בעל רזולוציה כפולה – 100 מגה פיקסל. החיישן החדש המשולב בדגם ה-XF 100MP של Phase One הוא לא רק גדול יותר ובעל רזולוציה גבוהה יותר הוא גם בעל יכולות מתקדמות יותר מבחינת רגישות (הישג מרשים כשמדובר בעליה כה משמעותית ברזולוציה). החיישן החדש מסוגל להגיע לרגישות של 50-12,800 ISO (נותר כמובן לראות כיצד תראה התמונה ברגישות המקסימאלית אך קשה להאמין ש-Phase One הייתה משיקה מצלמה עם רגישות כזאת אם היא לא הייתה לפחות סבירה).

סרטון רשמי של ה-Phase One XF 100MP

מחירה של המצלמה החדשה (גוף, גב ועדשת 80 מ”מ של שניידר – אורך מוקד מקביל ל-50 מ”מ מבחינת זווית הראיה) צפוי להיות 49 אלף דולרים (הגב לבדו יימכר תמורת 43 אלף דולר).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *