ראשי חדשות סיגמא חושפת זכוכית קרמית שתהפוך פילטרים ועדשות לעמידים במיוחד

סיגמא חושפת זכוכית קרמית שתהפוך פילטרים ועדשות לעמידים במיוחד

0
0

חברת סיגמא חשפה אמש טכנולוגיה קרמית חדשה להגנה על עדשות. הטכנולוגיה שתייושם בשלב ראשון בפילטרים להגנה על עדשות היא בעלת חוזק גדול פי 3 מזה של פילטרים מוקשחים קיימים ועוד שורה ארוכה של יתרונות והיא תוצע למכירה במהלך השנה הבאה.

ציפויים והגנות לעדשות ולפילטרים מתקדמים כל העת וכעת מגיע הדבר הגדול הבא מבית סיגמא – טכנולוגיית הקשחה אופטית קרמית המשולבת בתוך הזכוכית. בניגוד לציפוי רגיל בו רק פני השטח זוכים לטיפול כאן משולבים בתוך מבנה הזכוכית כולו קריסטלים זעירים במיוחד אשר בתהליך החימום עוברים שינוי המקשיח בצורה ניכרת את הזכוכית כולה. נזכיר רק כי קרמיקה על צורותיה השונות משמשת ליישומים ביטחוניים רבים ופלטות מיגון קרמיות הן כיום אחת הטכנולוגיות המרכזיות למיגון בליסטי המשמש באפודי מגן כמו גם ברכבים ממוגנים, נגמ”שים וטנקים.

עמיד במיוחד – ליין הפילטרים החדש של סיגמא

Sigma-WR-Ceramic-Protector-Filter

עוד תכונות של הומר החדש  מלבד חוזק גבוהה מאד (כאמור 300% יותר מזכוכית “מחוסמת” המשמשת בפילטרים ברמה גבוהה), החומר משלב תכונות אנטי סטטיות למניעת הצטברות אבק, ותכונות הידרופוביות למניעת לכלוך נוזלי או שומני (טביעות אצבע או מים). לדברי החברה החומר עמיד פי 10 לשריטות ביחס לזכוכית הרב שיכבתית הנוכחית המשמשת את סיגמא בעדשותיה. מבחינה אופטית הפילטר מחזיר רק 0.24 אחוז מהאור המגיע אליו – דבר אשר אמורה לסייע לצמצם החזרים (flare/ghost). לאור תכונות אלו יהיה מעניין מתי נראה עדשות ראשונות של סיגמא המשלבות את החומר החדש באלמנט הקדמי שלהן.

לא שביר – פילטר רגיל מול הפילטר הקרמי החדש

WR-Ceramic-Protector-Filter-test

סרטון רשמי של חברת סיגמא המציג את יכולותיו של מגן העדשה החדש

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_g3J-YpwzHw[/youtube]

סיגמא טרם חשפה מחיר לליין הפילטרים החדש (שיקרא WR Ceramic Protector Filter) אך הוא צפוי להגיע לשוק במהלך 2016 בגדלים שבין 67-105 מ”מ.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *