ראשי חדשות UHDR: לא לתמונות שרופות – טכנולוגיה חדשה תמנע אותן לחלוטין?

UHDR: לא לתמונות שרופות – טכנולוגיה חדשה תמנע אותן לחלוטין?

0
0

חוקרים מ-MIT הציגו לאחרונה מחקר מעניין בו הם מדגימים טכנולוגיה חדשה בשם UHDR אשר מאפשרת להרחיב באופן משמעותי מאד את הטווח הדינאמי של תמונות ולמנוע תופעה בה אפילו בתמונות המצולמות באור שמש חזק נקבל אזורים שרופים.

אנו אוהבים לעסוק ברגישות ורזולוציה אבל עבור לא מעט צלמים ובמיוחד צלמי טבע ונוף היכולת לקבל טווח דינאמי גדול בתמונה היא חשובה מאד. ישנן טכניקות שונות להרחיב את הטווח הדינאמי (HDR היא המוכרת ביותר) אבל הטכניקה החדשה נועדה לצמצם חלק מהבעיות (banding /artifacts) שנוצרות כתוצאה משילוב של מספר תמונות לתמונה אחת בעלת טווח דינאמי גדול.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לחיישן לקלוט יותר אור ברמת הפיקסל (הפרטים טכניים וניתן לקרוא אותם בקישור הבא למאמר למי שרוצה להתעמק) על ידי ריקון מהיר מחדש של הפוטונים המגיעים לחיישן במהירות ברגע שכל פיקסל מגיע לרוויה. בדרך כזאת טוענים החוקרים הפיקסל אינו יכול להגיע לרוויה והתמונה איננה מגיעה לחשיפת יתר.

דוגמא מתוך המאמר של החוקרים – שימו לב לתמונה השרופה מצד שמאל ממצלמה רגילה ולתמונה הגדולה במרכז עם המצלמה החדשה שפיתחו החוקרים

mit3

בסרטון ניתן לראות מספר דוגמאות לתמונות שעם מצלמה רגילה הגיעו לחשיפת יתר אבל באמצעות החומרה והתוכנה החדשה שפותחה ב-MIT הצליחו לייצר מידע שימושי גם מאזורים שהיו שרופים לגמרי בצילום במצלמה רגילה.

סרטון של החוקרים מ-MIT המציג את הטכנולוגיה החדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jcDGp8BFge8[/youtube]

קשה לדעת כמה זמן ייקח ליכולת החדשה להגיע לשוק – בין השאר משום שמדובר בטכנולוגיית חומרה חדשה (בשילוב עם תוכנה) ולא ברור האם לטכנולוגיה זו יש גם חסרונות, האם היא מוגנת פטנט ועוד. עם זאת ברור שהיכולת עצמה עשויה להוות פריצת דרך משמעותית מאד בעולם הצילום אם תשולב בעתיד במצלמות מסחריות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *