ראשי חדשות הכרזות מוצרים חדש מסמסונג: SSD בנפח 16TB וגלקסי Note 5 ו-+S6 edge

חדש מסמסונג: SSD בנפח 16TB וגלקסי Note 5 ו-+S6 edge

0
0

חברת סמסונג הכריזה הערב על מספר מוצרים חדשים כמה מהם עשויים להיות מעניינים באופן ישיר או עקיף גם חובבי צילום למיניהם. 

חברת סמסונג הציגה היום SSD בעל נפח בלתי נתפס – לא פחות מ-16TB וכל זאת בהתקן בגודל 2.5 אינצ’ סטנדרטי אותו ניתן להכניס למרבית המחשבים הניידים כיום. מי זקוק לנפח אדיר שכזה? מעט מאד משתמשים פרטיים אפשר להניח אך דווקא משתמשים מקצועיים (בעיקר עורכי וידאו) עשויים למצוא אותו מועיל – החיסרון כפי שוודאי ניחשתם הוא המחיר. אף שסמסונג לא הכריזה עדיין על מחיר רשמי – הכונן החדש של החברה הנפח 2TB צפוי להימכר תמורת כ-1000 דולרים כך שההערכות בשוק מדברות על עלות של לפחות 5000 דולר ליחידה.

מי יכול להרשות לעצמו כונן יחיד במחיר כזה? אפשר להניח שמעט מאד משתמשים מקצועיים יוכלו להצדיק רכישה כזאת והדיסק ישמש כנראה בעיקר חברות ענק (enterprise) וסמסונג עצמה הציגה שרת הכולל לא פחות מ-48 כאלו הנפח כולל של 768TB (רוצים לנחש כמה שעות של סרטוני  וידאו ב-4K תוכלו לאחסן בנפח כזה? תשובה בסוף הידיעה…). ובכל זאת למרות המחיר הנוכחי הגבוה כדאי לזכור כי מחירי האחסון יורדים בקצב מהיר. אם לפני 10 שנים כונן SSD של סמסונג (אז אחד הראשונים בעולם) נמכר תמורת כ-1000 דולרים – היום באותו סכום אנו יכולים לרכוש כונן (מהיר בהרבה) של החברה בנפח 2TB (פי 30 ויותר). מי שרוצה עוד קצת פרטים טכניים בנושא יכול למצוא אותם בידיעה הבאה באתר arstechnica.

SSD בעל הנפח הגדול בעולם? 

 

 

samsungssd-876x420

סמסונג גם הכריזה על שני מוצרים נגישים מעט יותר אם כי כאלו שלא בהכרח מביאים בשורות גדולות מאד לצלמים – ה-Galaxy Note 5 וה-Galaxy S6 edge plus. שני המכשירים דומים מאד – שניהם בעלי מסך 5.7 אינצ’ ברזולוציה אולטרה גבוהה, מעבד בעל 8 ליבות – Exynos 7420 במהירות 2.1 ג’יגהרץ ו-4GB זיכרון עם 32 GB אחסון.

ה-Galaxy Note 5 – אותה הגברת רק עם עט

Galaxy-Note5_front-with-spen_Black-Sapphire

בצד הצילומי – לשני המכשירים מצלמה אחורית בת 16 מגה פיקסל וקדמית בת 5 מגה פיקסל ללא חידושים מרעישים במיוחד ועם מערכת הפעלה אנדרואיד 5.11.

עדכון: עוד כמה פרטים לגבי המפרט הצילומי של שני המכשירם – לשניהם חיישן 1/2.6 אינצ’ בטכנולוגיית BSI, עדשה בעלת צמצם f/1.9 עם מייצב אופטי ויכולת צילום וידאו ב-4K.

סרטון של האתר Engadget המציג את ה-Galaxy S6 edge plus

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HULj2iZXvhM[/youtube]

סרטון ארוך יותר המציג את שני המכשירים החדשים

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vlAIbkkjORU[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *