ראשי חדשות MIT וגוגל פיתחו מערכת למניעת השתקפויות בצילום

MIT וגוגל פיתחו מערכת למניעת השתקפויות בצילום

0
0

חוקרים מאוניברסיטת MIT וגוגל הציגו לאחרונה טכנולוגיה מעניינת המאפשרת להסיר השתקפויות הנפוצות בעת צילום דרך חלונות – בעיה מוכרת לכולנו – התוצאה מרשימה ובצידה יתרון נוסף אפשרות לשלוף מתוך הסרטון גם תמונה נגדית המציגה את המצלם עצמו.

תחום החישוביות הצילומית (computational photography) צובר בשנים האחרונות תאוצה ואף שהמהפכה טרם חילחלה במלוא עוזה אל עולם הצילום עצמו (אולי בשל השמרנות של חלק גדול מיצרניות הצילום הקלאסיות), אין בכלל ספק שאנו נראה בשנים הקרובות התקדמות רבה גם מחוץ לעולם האקדמי ואפשר לשער בזהירות כי הצילום הסלולארי יהיה הראשון שיזכה להנות ממנה (גם משום הקלות שבהחדרת אפליקציות המבוססות על צילום חישובי וגם משום שמדובר בשוק גדול בהרבה ודינאמי בהרבה עם שחקנים רבים).

לפני ואחרי – שימו לב מצד ימין למטה להשתקפות (צולם דרך חלון)

MIT-reflections

כפי שניתן לראות בסרטון הטכני למדי למטה, הקבוצה מ-MIT וגוגל הצליחה להדגים לא רק הסרת השתקפויות אלא גם סילוק עצמים אחרים המפריעים לצלם בינו לבין האובייקט המצולם – למשל רשתות/סורגים וכו’. באופן תיאורטי אפשר לחשוב אפילו על שיטות שיאפשרו הסרה של עמודים וחוטי חשמל המצויים בין הצלם לאובייקט המצולם (כמובן שחייבת להיות הפרדה מספיקה בין העצמים והאוביקט המצולם בכדי שהאלגוריתם ידע להסיר אותם). בסרטון אנו רואים הדגמה לגבי צילום סטילס (באמצעות צילום רצף תמונות או וידאו) אך באופן עקרוני אין מניעה להשתמש בטכניקה דומה גם עבור סרטונים ממש (הטכנולוגיה עדיין דורשת כוח עיבוד רב יחסית כאשר מדובר ברזולוציות גבוהות).

סרטון המציג את הטכנולוגיה החדשה 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BZW8iruo3HU[/youtube]

מרבית הקטעים המצולמים בסרטון והעבודה המחקרית בוצעו באמצעות שני מכשירים סלולאריים נפוצים – HTC One M8 וסמסונג Galaxy 4.  ניתן לראות בו גם יכולות בנוגע לחלונות רטובים מגשם ועוד יכולות מעניינות כגון שליפת השתקפות הצלם עצמו בחלון (טכניקה שבהחלט יכולה להיות שימושית לגופים ביטחוניים אם אלו לא עושים בה שימוש זה מכבר). הצילום עצמו מתבצע באמצעות הזזת המצלמה (בדומה לצילום פנוראמה) והעיבוד הוא אוטומטי (ברוב המקרים אגב העיבוד בוצע על שרת אך החוקרים התייחסו גם לניסוי בו השתמשו במכשיר סלולארי לעיבוד תמונה ברזולוציה נמוכה).

אין בשלב זה פרטים מתי נראה אפליקציה ראשונה חופשית לשימוש המבוססת על הטכנולוגיה, אך מעורבותה של גוגל מלמדת על כך שהפרויקט לא בהכרח יישאר אקדמי לזמן רב.

לחובבי הקריאה הטכנית – המאמר המקורי של החוקרים מ-MIT.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *