ראשי חדשות הכרזות מוצרים סקירה ראשונה של הפוג’יפילם X-T10

סקירה ראשונה של הפוג’יפילם X-T10

0
0

מוקדם יותר השבוע השיקה חברת פוג’יפילם מצלמה שנייה מסדרת ה-X-T המתקדמת שלה והפעם דגם בסיסי, קטן וקל יותר אך עדיין בעל תכונות מתקדמות רבות ולא פחות חשוב זול בצורה משמעותית. סקירת וידאו ראשונה של המצלמה הועלתה לרשת ואנו מביאים אותה בפניכם. בנוסף פרטים גם על עדשת ה-90 מ”מ f/2.0 שהוכרזה על ידי פוג’י.

מזה זמן שמתרוצצות להן שמועות על דגם בסיסי יותר של מצלמת ה-X-T1 המתקדמת של פוג’יפילם. המצלמה הנמכרת כיום תמורת כ-1200 דולר בחו”ל (ועליה ערכנו ביקורת כאן בשנה שעברה) תישאר בנתיים מצלמת הדגל אך תתווסף אליה אחות קטנה וזולה יותר אשר גם לה לא מעט תכונות מתקדמות.

ה-X-10 קטנה וזולה יותר אך שומרת על רוב התכונות המרכזיות של האחות הגדולה

X-T10-Product-Image-3-838x628

ה-X-T10 חולקת עם אחותה הגדולה חלק משמעותי מן התכונות כולל החיישן המצויין (אם כי המזדקן משהו), המעבד וכמובן עיצוב הרטרו האופייני לפוג’י. מה בכל זאת שונה? העינית איננה כה גדולה ומתקדמת כמו ב-X-T1 (אם כי היא עדיין בעלת רזולוציה גבוהה), הגוף קטן יותר וכולל גם מצב אוטומטי לצלמים מתחילים (אנו ממש לא ממליצים על ה-X-T1 לצלמים מתחילים – על אף היותה מצלמה מתקדמת ורבת עוצמה מבחינת יכולות הכיוונון שלה היא דורשת לימוד וסבלנות יותר מכל מצלמה אחרת בה השתמשנו בשנים האחרונות). יהיה מעניין לראות עד כמה אפקטיבי מצב האוטומט בדגם ה-X-T10.

ה-X-T10 – סקירה של החברה מ-The Camera Store מקנדה

X-T10 תכונות מרכזיות:

  • חיישן 16.3 מגה פיקסל בטכנולוגיית X-TRANS (בדומה ל-X-T1).
  • מעבד EXR Processor II.
  •  עינית בגודל 0.39″ בהגדלה של 0.62x בטכנולוגיית OLED ברזולוציה של 2.3 מליון נקודות (איכותית אך קטנה יותר מב-X-T1).
  • מסך 3 אינצ’ בר הטיה ברזולוציה של 920 צליון נקודות.
  • וידאו ברזולוציה גבוהה – 1080p ב-60p (וידאו מעולם לא היה הצד החזק של מצלמות פוג’יפילם ולא נראה שגם כאן יש בשורה).
  • WIFI מובנה.
  • מערכת פוקוס היברידית משופרת (כולל כמה תכונות שלא היו בדגמי ה-X-T1 אם כי סביר שיגיעו – אם לא הגיעו כבר – בעדכוני הקושחה הקרובים).
  • מהירות צילום רצף – 8 פריימים לשנייה בדומה ל-X-T1 (אך עם חוצץ קטן משמעותית).
  • פלאש מובנה (לא קיים ב-X-T1 אך די חסר תועלת בגלל עוצמתו החלשה).
  • מחיר – 800 דולר – גוף בלבד.

בנוסף ל-X-T10 הכריזה פוג’יפילם גם על עדשת 90 מ”מ מהירה במיוחד – XF 90mm f/2.0. עדשה זאת מסדרת העילית של החברה (סדרת ה-XF) כוללת מבנה בל 11 אלמנטים ב-8 קבוצות (ביניהם 3 אלמנטים מסוג ED), מנוע פוקוס לינארי חדש מהיר ושקט, ציפוי ננו למניעת החזרים, מבנה עמיד למים, אבק וטמפרטורות נמוכות ומרחק עבודה של כ-60 ס”מ. המחיר – 950 דולרים.

עדשת ה- XF 90mm f/2.0 – טלה מהירה במיוחד

XF90mm_Front-Upper-View-838x1237

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *