ראשי חדשות Joby Action Jib – צילום “רחף” להמונים?

Joby Action Jib – צילום “רחף” להמונים?

0
0

מנופי רחף לצילום הם לרוב עסק יקר ומורכב – ניתן לראות אותם בחתונות ואירועים וכמובן בהפקות וידאו וקולנוע שונות. חברת Joby החליטה “להוריד” את ה-Jib לעם והשיקה מוקדם יותר החודש מוצר זול במיוחד אשר מנסה להביא לפחות חלק מן היכולות המקצועיות לצלמי מצלמות האקסטרים.

מצלמות אקסטרים דוגמת ה-GoPro הולכות ונעשות פופולאריות יותר ויותר בשנים האחרונות וכך גם מוצרי העזר שלהן. Jib הוא מוצר שעד כה זכה למעט מאד שימוש בקרב צלמים שאינם מקצועיים ולכן גם לא מעט צלמי אקסטרים לא נעזרו בו למרות השימושיות הרבה שלו. בין השאר Jib יכול לאפשר בקלות צילומים מזווית גבוהה ונמוכה, התקרבות והתרחקות מאובייקטים בתנועה (למשל אופנוע או רכב בנסיעה) ועוד. אף שגם כיום ניתן למצוא מנופים בסיסיים ברשת בעלויות נמוכות (אפילו מתחת ל-150 דולרים), Joby החליטה להוריד את הרף נמוך עוד יותר ולהשיק שני מוצרים – האחד מגיע עם 3 חלקי מוט בני 50 ס”מ כל אחד והשני מגיע ללא מוט וניתן לחבר אליו מוט קיים (אין פירוט לאיזה סוג מוט בדיוק מדובר אך מונופוד אמור להתאים ואולי גם מוט צבעים).

ה-Joby Action Jib בפעולה – לא רק ל-GoPro

Jib-Kit-Gallery_12

סרטון המציג את המוצר החדש – Joby Action Jib בפעולה

[vimeo]https://vimeo.com/124064878[/vimeo]

מלבד הגלגלת המאפשרת שליטה בזווית המצלמה (כפי שניתן לראות בסרטון), ניתן לחבר לערכה גם זרוע שתחזיק מכשיר סלולארי ותאפשר צפייה בתמונה המתקבלת בזמן אמת מהמצלמה – שימושי ונוח מאד (אם כי את הזרוע יש לרכוש בנפרד – ראו הסבר בתחתית העמוד). מה שלא לגמרי ברור הוא האם ניתן לשלוט ב-Jib ידנית בלבד (מה שמוריד מאד מיציבות התמונה) או האם יש דרך פשוטה לחבר את ה-Jib לחצובה כלשהי. היחידה כולה שוקלת קצת יותר מ-300 גרם (ללא המצלמה – שימו לב שאין פירוט מדויק על משקל המצלמה בה ניתן להשתמש – כך שלא ברור האם ניתן לעשות שימוש למשל גם במצלמות חסרות מראה).

מבט מלמעלה על האקשן

Jib-Kit-Gallery_13

סרטון שצילם משתמש ראשון עם ה-Joby Action Jib

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h4zhj2jZDrc[/youtube]

המחירים ברשת נעים בין 80 דולר לגרסה ללא המוט ל-100 דולר לגרסה עם המוט.

ה-Jib של Joby – גלגלת עם ידית האחיזה לנייד

JibKit_MonoPod_Phone

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *