ראשי חדשות Profoto B2: התאורה המושלמת לצלמי חוץ

Profoto B2: התאורה המושלמת לצלמי חוץ

0
0

חברת פרופוטו השבדית הכריזה במהלך השבוע החולף על תאורה ניידת חדשה וחזקה במיוחד אשר נועדה לשמש כסוג של תחליף רב עוצמה למבזקים קיימים ולאפשר לצלמים להישאר ניידים, אך לזכות לעוצמת תאורה אשר עד כה היו מתקשים להשיג בלי ציוד כבד ומסורבל.

לפני כשנה חשפה חברת Profoto את ה-B1 – תאורת סטודיו חזקה במיוחד אשר זכתה להצלחה לא מבוטלת בקרב צלמים מקצועיים הזקוקים לתאורה איכותית במיוחד (ומסוגלים להרשות לעצמם להוציא 2000 דולר ויותר על תאורת סטודיו יחידה). כעת משיקה החברה את ה-B2 – ערכת תאורה חדשה הכוללת סוללת ליתיום מובנות וכן תאורה רציפה (בנוסף ל-strobe) המבוססת על LED ומסוגלת לספק 90 דקות של תאורה לוידאו (או modeling light).

אחד היתרונות הגדולים של ה-B2 לעומת מבזקים אותם ניתן לרכוש ממגוון יצרניות במחירים זולים בהרבה, קשור לעוצמה (במקרה של ה-B2 מדובר על 250 וואט שנייה) או שווה ערך ל-4-5 מבזקים רגילים (ניתן לחבר 2 תאורות ליחידה המרכזית אם כי העוצמה של כל יחידה נחתכת בחצי). לא זו בלבד אלא שקצב הריענון של ה-B2 מהיר בהרבה ממרבית המבזקים ובעוצמה מלאה ניתן לצלם ברצף מהיר כמעט ללא שום הפסקה. מי שזקוק לתכונות אלו יעריך בוודאי את מה שה-B2 מסוגל לספק כמו גם את העבודה שניתן לשלב בקלות בין תאורות מסדרת ה-B1 וה-B2 ובין העזרים של שתי הערכות.

ה-B2 עם תאורה יחידה

Profoto-B2-AirTTL

למערכת יש שלט תואם תומך TTL המסוגל לפעול עד למרחק של כ-300 מטרים. יחידת השליטה קיימת בגרסה לקנון או ניקון (עם גרסה שונה למצלמות אחרות) ושוקלת 1 ק”ג עם הסוללה. פרופוטו השיקה גם סדרה של עזרים חדשים וקטנים יותר המותאים לגודל התאורה הקטן יותר של ה-B2 בה ניתן להשתמש על המצלמה או בנפרד (אם כי התאורה צריכה להיות כמובן מחוברת בכבל ליחידת השליטה אותה ניתן לשאת גם עם רצועה על הגוף בדומה לתיק).

סרטון רשמי של חברת Profoto המציג חלק מן התכונות המרכזיות של ה-B2

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WuC8B-VI_bs[/youtube]

פיי מ-slrlounge בסקירה כללית של ה-B2 (אבטיפוס)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4AKY09imu5U[/youtube]

RC Concepcion בסקירה על הדגם הסופי של ה-B2

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h6jBux_6x_M[/youtube]

ל-B2 יש ללא ספק יתרונות רבים מאד, עוצמה, ניידות, מבנה עמיד מאד, מגוון עצום של עזרים, שליטה מטווח רחוק ועוד. החיסרון המרכזי עבור לא מעט משתמשים פוטנציאליים הוא המחיר – בארה”ב המחיר צפוי לעמוד על כ-2200 דולרים לערכה בסיסית הכוללת תאורה יחידה ויחידת שליטה עם סוללה. בארץ מיובאים מוצרי פרופוטו על ידי חברת יוגנד ואנו מקווים לערוך סקירה של ה-B2 בעוד מספר שבועות כשהמוצרים הראשונים יגיעו ארצה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *