ראשי חדשות סוני חושפת פרטים על עדשות 2015

סוני חושפת פרטים על עדשות 2015

0
0

תערוכת CES 2015 שהסתיימה זה מכבר לא הייתה מרשימה במיוחד מבחינת שוק הצילום ומלבד ההכרזות של ניקון ומספר הכרזות קטנות של קנון לא ראינו הרבה תכונה. אף שסוני שומרת את הכרזותיה הגדולות לחודש הבא, החברה כן בחרה לספק מעט יותר פרטים על שורה של עדשות מעניינות המיועדות לליין מצלמות ה-A7 שלה.

ליין מצלמות ה-A7 של סוני מונה כעת 4 מצלמות (אם סופרים את ה-A7 המקורית אשר יוצאת לאט לאט מן השוק לטובת הגרסה החדשה). יחד עם זאת היצע העדשות של סוני עבור הליין, שזכה לשבחים רבים, עודנו קטן מאד ולכן קשה מאד להמליץ על המצלמות בשלב זה. בסוני מבינים כמובן את המצב ולכן עומדים להשיק לא פחות מ-6 עדשות חדשות כבר בחודשים הקרובים (למעשה 4 עדשות ושני מתאמים אופטיים ייחודיים). העדשות צפויות לצאת בחודש מרץ הקרוב – מחירים עדיין לא זמינים (אם כי הדלפות דווקא קיימות) אך פרטים אחרים דווקא כן:

  • Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS – עדשת מאקרו-טלפוטו מהירה ומיוצבת מסדרת ה-G היוקרתית.
  • Sony FE 24-240mm f/3.5-6.3 OSS – עדשת זום ארוכה במיוחד בעלת מייצב.
  • Sony Distagon T* FE 35mm f/1.4 ZA – עדשת פריים רחבה ומהירה (פותחה בשיתוף עם צייס).
  • Sony FE 28mm f/2 – עדשה רחבה ומהירה נוספת (בעלת אפשרות חיבור מתאמים – ראה למטה).
  • 16mm Fisheye Converter – מתאם ייחודי ההופך את עדשת ה-28 לעדשת עין דג אולטרה רחבה.
  • 21mm Ulta Wide Converter – מתאם לעדשת ה-28 מ”מ ההופך אותה לעדשה אולטרה רחבה.

מפת הדרכים לעדשות סוני

sony-2015

הקונספט של מתאמים מרחיבים איננו חדש או ייחודי לסוני אבל יהיה מעניין לבחון את האיכות האופטית – במיוחד של מתאם ה-21 מ”מ העתידי. הבעיה העיקרית אותה אנו ממשיכים לראות עם פורמט ה-FE (או ה-Full Frame) של סוני קשור יותר לגודל העדשות. אף שהמצלמות עצמן דקות ולא כבדות כלל, העדשות אנן קטנות משמעותית מעדשות Full Frame של קנון/ניקון וכך אנו מקבלים מערכת שמשקלה הכולל איננה נמוך בהרבה מזה של קנון וניקון וחמור מכך – עשוי לעיתים לסבול מחוסר איזון (בטח עם העדשות הגדולות והכבדות יותר). לראייתנו סוני הייתה צריכה לעשות מאמץ לנסות ולהשיק עדשות פנקייק במספר אורכי מוקד שיאפשרו לצלמים הרוצים מצלמה איכותית מאד אבל קלה וקומפקטית – להתנייד עימה.

הסרטון הבא צולם אמנם בפוטוקינה 2014 אבל הוא מציג אבות טיפוס של אותן העדשות שהוצגו גם ב-CES:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6QlakZ26wkY[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *