ראשי חדשות הכרזות מוצרים הסינים מכים שוב: Yongnuo מכריזה על עדשה חדשה ומכפיל

הסינים מכים שוב: Yongnuo מכריזה על עדשה חדשה ומכפיל

0
0

לא עברו שבועיים מאז הפרסום הקודם שלנו בעניין היצרנית הסינית Yongnuo וכעת מתברר כי לא מדובר עוד בפזילה של חברה סינית לעבר שוק העדשות, אלא בפלישה של ממש שעשויה להתחיל להטריד מוקדם מהצפוי את היצרניות הגדולות.

חברת Yongnuo פותחת חזית מול היצרניות היפניות והיא לא מתכוונת לעצור. במהלך השנה שעברה הכריזה החברה על שתי עדשות שנראות מבחינה חיצונית זהות לעדשות של חברת קנון – שתיהן עדשות 50 מ”מ – f/1.4 ו-f/1.8 (החברה איננה ברורה מאד בפרסומיה ובתחילה היה בלבול בשאלה האם הוכרזה עדשה אחת או שתיים). השבוע, לקראת פתיחת תערוכת CES 2015 הכריזה החברה על שני מוצרים נוספים למשתמשי קנון:

גרסה משלה לעדשת הקנון 35 מ”מ הישנה בעלת צמצם f/2 (ללא מנוע ה-USM) ומכפיל 2X המזכיר את מקבילו מקנון. מחירה של העדשה עדיין לא ברור (ונראה שהיא גם עדיין לא זמינה למכירה למרות שהיא כבר מופיעה באתר החברה).

עדשת ה-35 מ”מ f/2 החדשה של Yongnuo 

Yongnuo-35mm-f2

מחירו של המכפיל החדש אותו ניתן לרכוש באתר אמזון הוא כ-200 דולר בלבד (פחות מחצי ממחירו של המכפיל של קנון אך יקר יותר ממכיפילים דומים של טמרון למשל או פוטודיוקס).

המכפיל 2X החדש של Yongnuo 

Yongnuo-2x-teleconverter

כפי שכבר ראינו בביקורת (הלא מאד מחייבת אמנם ובכל זאת) של עדשת ה-50 מ”מ f/1.8 שהבאנו כאן לאחרונה, ל-Yongnuo אין בעיה לקחת עדשה ישנה (ולא בהכרח איכותית) ולייצר אותה בטכניקות מודרניות בעלות מופחתת ואף לשפר במידה מסויימת את האיכות האופטית.

המהירות שבה פועלת Yongnuo  מפתיעה מאד. אנו לא רגילים לראות יצרניות המשחררות כמות כזו של עדשות בפרק זמן כה קצר (בטח לא יצרנית חדשה), ואם החברה תמשיך בכיוון הנוכחי ליצרניות היפניות צפויה בעיה משמעותית. ברור לגמרי כי Yongnuo לא תייצר בזמן הקרוב עדשות עילית, אבל על ידי ייצור של עדשות באיכות סבירה בעלות מנוע פוקוס (דבר שאפילו יצרניות וותיקות דוגמת סאמיאנג טרם עשו) ומחיר זול במיוחד, היא יכולה לבנות לעצמה מוניטין וקהל לקוחות בזמן מהיר מאד וגם לצבור מיומנות שאולי תאפשר לה בעוד מספר שנים לייצר גם עדשות מתקדמות יותר.

כדאי לציין גם כי נציג חברת Yongnuo  אמר לאחרונה בראיון כי לחברה תוכניות לטווח ארוך והיא עובדת בימים אלו על ליין עדשות גם עבור מצלמות ניקון אשר צפויות לקראת סוף 2015.

נזכיר שוב נקודה קריטית – כל עוד חברת Yongnuo  “משכפלת/משפרת” עדשות ישנות של קנון וניקון שהפטנטים עליהם כבר אינם בתוקף – יהיה לקנון ולניקון קשה לתקוף אותה בחזית המשפטית, אך ברגע שהחברה תפר ולו פטנט תקף אחד – אפשר לצפות שעורכי הדין של הענקיות היפניות יעוטו עליה ויתקפו אותה ללא רחמים (כפי שעשו לא פעם בעבר – בדרך כלל מול חברות יפניות אחרות).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *