ראשי חדשות חסר לכם מקום? Seagate מכריזה על דיסק קשיח בנפח 8TB

חסר לכם מקום? Seagate מכריזה על דיסק קשיח בנפח 8TB

0
0

תמונות ובעיקר סרטונים תופסים נפחי אחסון הולכים וגדלים. חברת סיגייט הכריזה לאחרונה על עוד קפיצת דרך בתחום האחסון שתאפשר לכם לשמור על כל המידע החשוב שלכם במקום אחד (או לחילופין לאפשר גיבוי שלו) בצורה זולה יחסית.

הסידק הקשיחה החדש של חברת סיגייט נועד אמנם בעיקר לשימוש עבור שרתי ענן אבל אין מניעה עקרונית לרכוש אותו גם לאחסון התמונות וסרטונים שלכם במחשב הביתי (או בשרת ה-NAS שלכם). נכון יש כמה פשרות בדרך – הדיסק הקשיח הוא חלק מסדרת ה-Archive HDD החדשה של סיגייט והיא נועדה פחות לגישה מהירה לקבצים ויותר לאחסון ארוך טווח – אבל זה לא בהכרח דבר רע כשאתם רוצים לאחסן כמויות גדולות מאד של מידע (ולא דווקא כדיסק קשיח לעבודה יום יומית).

8TB בדיסק אחד בטכנולוגיית “רעפים”

Seagate-8TB-SMR

הדיסק הקשיח עושה שימוש בטכנולוגיה חדשה המכונה Shingled Magnetic Recording (לא, לא המחלה אלא “רעפים” – ממש כמו רעפים על הגג). במקום לכתוב מידע ב-tracks המידע נכתב זה לצד זה בדומה לרעפים על גג (טוב, האנלוגיה הזאת אולי קצת מרחיקת לכת אבל הרעיון הכללי ברור – ואם לא – צפו בסרטון).

סרטון של סיגייט המציג את הטכנולוגיה החדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3UFUfv9n420#t=11[/youtube]

הדיסק החדש מסתובב במהירות של 5900 סיבובים לדקה (לא מהמהירים – כבר אמרנו) אך מצד שני הנפח שלו – 8TB צפוי להגיע לשוק במחיר אטרקטיבי מאד – 260 דולר בלבד – לא רע בהתחשב בעובדה שב-2007 בלבד יכולנו לרכוש כונן בן 1TB תמורת כמעט 400 דולר…

עוד פרטים ניתן למצוא באתר חברת סיגייט.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *