ראשי חדשות סוני: סדרת כרטיסי הזיכרון המהירה בעולם (אוקטובר 2014)

סוני: סדרת כרטיסי הזיכרון המהירה בעולם (אוקטובר 2014)

0
0

חברת סוני הכריזה הכריזה מוקדם יותר השבוע על סדרת כרטיסי זיכרון חדשה בפורמט XQD המסוגלת להגיע לקצבי העברת נתונים שלא נראו כמותם בתעשיה עד כה – אך מי בכלל זקוק להם?

מלחמת כרטיסי הזיכרון נמשכת במלוא העוז כאשר כמעט בכל חודש אנו שומעים על כרטיס זיכרון חדש ששובר את שיא מהירות העברת הנתונים. הפעם הכתר עובר לכרטיסים בפורמט ה-XQD עליו הוכרז לפני כמעט 3 שנים. בינואר 2012 הכריזה חברת סוני על הדור הראשון של כרטיסי ה-XQD מסדרה H וכעבור כחצי שנה כבר הוכרזה סדרה נוספת N בעלת מהירות גבוה עוד יותר (אלו הגיעו למהירות של עד 168 מגה ביט לשנייה).

הסדרה החדשה שהוכרזה השבוע היא G המביאה עימה קפיצה משמעותית מאד בביצועים – מהירות כתיבה של 350 מגה ביט לשנייה ומהירות קריאה של עד 400 מגה ביט לשנייה. הכרטיס נזקק (וניתן לרכוש יחד עימו) לקורא כרטיסים חדש (בתקן USB 3.0) המסוגל לתמוך בקצב הנתונים הגבוה.

סדרה G – כרטיסי הזיכרון המהירים בעולם מבית סוני

Sony-XQD-G-series1

מי זקוק בכלל למהירויות העברת הנתונים האדירות הללו? כיום מצלמת הרפלקס היחידה שתומכת בפורמט ה-XQD היא ה-D4/D4S אלא שלה אין שום צורך במהירויות העברה שכאלו. הסיבה שסוני ממשיכה לפתח את הפורמט היא דווקא מצלמות הוידאו המתקדמות שלה עצמה. לחברה 3 מצלמות התומכות בפורמט – FDR-AX1, PXW-Z100 וה-PXW-FS7 המסוגלת להגיע לקצב העברת נתונים מקסימאלי פנומנאלי של עד 600 מגה ביט לשנייה (לשם השוואה מרבית מצלמות הרפלקס בשוק מגיעות לקצבי העברה של סביב 30 מגה ביט לשנייה ומצלמת הסטילס עם קצב ההעברה הגבוה ביותר היא כנראה ה-GH4 של פנסוניק עם קצב של כ-200 מגה ביט לשנייה).

קצבי ההעברה של סדרות כרטיסי ה-XQD השונות של סוני

Sony-XQD-G-2

מבחינת מחירים סדרת ה-G צפויה להגיע בנפחים של בין 32-128GB ולהימכר תמורת 160-800 דולר.

השוואת מהירויות העברה למחשב של כרטיסי היזכרון החדשים לעומת כרטיס CF מהיר

Sony-XQD-G-4

כמו תמיד אנו ממליצים לכל מי שמתעניין בנושא כרטיסי הזיכרון על – “כרטיסי זיכרון למצלמות – המדריך השלם” אותו אנו מעדכנים בקביעות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *