ראשי חדשות ערכת ציור באור חדשה (עם אופציית עשה זאת בעצמך)

ערכת ציור באור חדשה (עם אופציית עשה זאת בעצמך)

0
0

אם אתם חובבי ציור באור או סתם רוצים לנסות ועד כה לא הזדמן לכם, ערכה פשוטה חדשה עשויה להפוך את העניין לקל מאי פעם באמצעות מתאם המאפשר חיבור מגוון עזרים מוכנים או כאלו המבוססים על מוצרים ביתיים פשוטים.

ציור באור בחשיפה ארוכה הוא תחום וותיק בעולם הצילום. בעוד המצלמה נחשפת למספר שניות או דקות מקור אור מאיר את הסצנה ומאפשר לצייר באויר (ממש כמו ציור על בד) התוצאה מופיעה בחשיפה הסופית. צילום באור דורש לא מעט נסיון ומיומנות – במיוחד כאשר רוצים ליצור עצמים מורכבים שהרי האדם המזיז את מקור האור אינו מסוגל לראות את שהוא מצייר בזמן אמת אלא רק עם סיום החשיפה והכל צריך להתבצע בחושך מוחלט (רעיון מעניין לאפליקציה למשקפי גוגל – יישום הזוכר את האור שכבר “צוייר” ומציג אותו על המשקף בזמן אמת כך שניתן להמשיך ולצייר).

מברשות ופנסים – ערכות ציור באור

light-painting-flash

המערכת החדשה מבוססת על אביזר בסיסי ופשוט מאד אחד המכונה מחבר אוניברסאלי (Universal Connector) – פיסת פלסטיק פשוטה בעלת שני חורים אשר מצד אחד מחברים אליה פנס בגודל מתאים (כל פנס סטנדרטי בין 0.975″ עד 1.5″ או בערך בין 2-4 ס”מ קוטר) ומן הצד השני אביזר תאורה כלשהו מתוך מגוון גדול למדי של צבעים, צורות ומברשות במחירים שנעים בין 7.5 דולרים ל-70 דולרים (תלוי בכמות ובמברשת הספציפית).

brushes

אם אתם מעדיפים ליצור מברשות בעצמכם אתם יכולים – המתאם האוניברסאלי מתאים בדיוק לחיבור בקבוקים אותם ניתן לצבוע בקלות בכדי לקבל מברשות בצבעים שונים ועם קצת עבודת “עשה זאת בעצמך ניתן להרכיב סוגי מברשות נוספים על בסיס ראש הבקבוק (כיד הדמיון הטובה עליכם).

הכרות כללית עם המערכת

[vimeo]https://vimeo.com/107517999[/vimeo]

סרטון המציג את המערכת וחיבור בקבוקים כמכחולי צבע-אור

[vimeo]https://vimeo.com/107518090[/vimeo]

המערכת נוצרה על ידי האומן Jason D. Page אשר רשם פטנט על הנושא (נמצא בשלבי אישור) והקים חנות למכירת המתאם והמברשות השונות (מחירו של המתאם הבסיסי כ-20 דולר).

תוספת: סיפורו האישי והמרגש של יוצר המערכת ואומן ציור אור כשרוני בפני עצמו – Jason D. Page

[vimeo]https://vimeo.com/66446972[/vimeo]

שווה להזכיר בהזדמנות זאת ה-Pixelstick אותו סיקרנו כאן בעבר ומסוגל לייצר ציורי אור מורכבים בהרבה אך מחירו למעלה מ-300 דולרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *