ראשי חדשות אפליקציה תהפוך את המשקפיים של גוגל למד אור למצלמה

אפליקציה תהפוך את המשקפיים של גוגל למד אור למצלמה

0
0

פיתוח מקורי – הצלם והמתכנת David Young יצר אפליקציה מיוחדת עבור בעלי משקפי גלאס של גוגל אשר מסוגלות להציג מד אור על המשקפיים. המד מאפשר להציג בזמן אמת ערכים בהתאם למקום אליו מסתכל המשתמש ומאפשר לקבוע עבור מצלמות חיצוניות מה הפרמטרים הרלוונטיים לצילום.

Young, צלם חובב מצלמות אנלוגיות ישנות לא אוהב להשתמש במדי אור חיצוניים והוא החליט לרתום טכנולוגיה עתידית לטובת טכנולוגיה ישנה באופן פשוט. הכניסו את הרגישות והצמצם בו תרצו להשתמש והאפליקציה כבר תיתן לכם את מהירות התריס בהתאם למקום עליו תסתכלו. רמת הדיוק תלויה כמובן במד האור של משקפי ה-glass עצמם.

מתוך התצוגה של האפליקציה – נתוני הצילום מוצגים לעיני המשתמש

Light-Meter-glass

ניתן לקרוא עוד על הפיתוח בעמוד הבא – באתר של Young. אם אתם בעלים של Google Glass (אנו יודעים על כמה מפתחים בארץ עם המשקפיים) תוכלו להוריד את היישום בחינם מן הקישור הבא.

בתקופה האחרונה נראה כי חלק מן ה”הייפ” סביב גוגל גלאס דעך. אף שהמשקפיים צצים מפעם לפעם בחדשות ובמקומות אחרים, נראה שגוגל עצמה נמצאת בחשיבה מחודשת על עתידם של המשקפיים. אם לפני כשנה לערך דיברה החברה על השקה מלאה לקהל הרחב במהלך 2014 היום כבר לא ניכר כי לחברה יש מחוייבות לתאריך יעד קרוב צפוי (אם כי דברים יכולים כמובן להשתנות). לשינוי זה יכולות להיות סיבות רבות – חלקן טכנולוגיות (המוצר אינו בשל מספיק וה”אקו סיסטם שסביבו בוודאי איננה בשל מספיק), וחלקן נוגעות למגמות שוק (נראה כי עיקר הדחיפה בתקופה האחרונה ניתן לסוג אחר של מחשוב לביש – שעונים). יחד עם זאת צריך לזכור שהשקה של מוצר מתחרה מבית סמסונג או אפל כמובן יכולה לדחוף שוב את השוק לטלטלה, אלא שבמצב הדברים הנוכחי נראה כי לפחות בעתיד הקרוב, הגלאס יישאר מוצר נישה עם יישומים מוגבלים יחסית.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *