ראשי חדשות הכרזות מוצרים קדם פוטוקינה 2014: פוג’יפילם, סאמיאנג, האסלבלד וממיה

קדם פוטוקינה 2014: פוג’יפילם, סאמיאנג, האסלבלד וממיה

0
0

תערוכת הצילום הגדולה בעולם – פוטוקינה 2014 תיפתח בעיר קלן שבגרמניה ביום שלישי הקרוב. זרם ההכרזות לקראת התערוכה מתחיל להתגבר ואנו בחרנו לרכז עבורכם היום כמה מן ההכרזות המרכזיות של הימים האחרונים מבית פוג’יפילם, האסלבלד וממיה.

ההכרזות המרכזיות עד כה הגיעו מכיוונה של חברת פוג’יפילם אשר חשפה 2 מצלמות חדשות ושתי עדשות אשר יוצגו בתערוכה. נפתח במצלמה המעניינת והחדשנית יותר מבין השתיים – ה-X100T – גרסה משופרת של ה-X100S הקומפקטית בעלת החיישן הגדול והעדשה הקבועה.

X100T – תכונות מרכזיות:

  • חיישן 16 מגה פיקסל X-Trans CMOS II (דומה או זהה לזה המצוי בשאר הדגמים של פוג’י מן התקופה האחרונה).
  • עדשת 23 מ”מ בעלת צמצם f/2 (או 35 מ”מ בפורמט 35 מ”מ).
  • עינית היברידית חדשה ומתקדמת במיוחד (ראו סרטון בהמשך).
  • מהירות תריס מקסימאלית – 1/32,000 בעת שימוש בתריס דיגיטלי (חדש).
  • מסך ברזולוציה גבוהה (3 אינצ’ עם למעלה ממליון נקודות – גדול וחד משמעותית מזה שב-X100S).
  • WIFI מובנה (לא היה קיים בדגם הקודם).
  • אפשרות להגדרות של מירב הכפתורים במצלמה (חדש).
  • שיפורים בתחום הוידאו – יותר מהירויות צילום (60, 50, 30, 25,24 פריימים לשנייה) עם שליטה בחשיפה בצילום וידאו, וכניסת 2.5 מ”מ למיקרופון חיצוני.
  • פלס דיגיטלי, פילטר ND מובנה ופילטר כרומה חדש.
  • שיפור ביכולות צילום המאקרו (מרחק מינימאלי – 10 ס”מ בלבד).
  • מחיר: 1300 דולר בארה”ב (הזמנה מוקדמת ב-Amazon).

ה-X100T החדשה

FujifilmX100T

סרטון של ה-Fuji guys המציג את התכונות של ה-X100T – שימו לב לב ליכולות המתקדמות של העינית

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1oattpsCCmQ[/youtube]

מלבד ה-X100T הכריזה פוג’י גם על גרסה חדשה ל-X-T1 המשובחת (אותה בדקנו כאן מוקדם יותר השנה) – הדגם החדש כסוף ובמבט ראשון ניתן לחשוב כי פוג’י פשוט הכריזה על מהדורה מיוחדת בצבע שונה (כפי שעושות חברות מידי פעם בכדי לייצר כמות קטנה במחיר מופקע) – בפועל מדובר בדגם הכולל מספר שדרוגים (קטנים אמנם אך מעניינים):

  • מהירות תריס מקסימאלית – 1/32,000 בעת שימוש בתריס דיגיטלי (בדומה ל-XT100).
  • פילטר כרומה חדש.
  • אפשרות ביטול הצגת פילטרים בעינית.
  • ציפוי מגנזיום משולש (עמיד יותר ובעל מראה ייחודי).
  • מחירה של ה-X-T1 בגרסה הכסופה יעמוד בחו”ל על 1500 דולר.

שתי גרסאות ה-X-T1 צפויות לקבל בדצמבר שדרוג קושחה משמעותי.

X-T1 הכסופה – לא רק צבע חדש

X-T1-Graphite-Silver-Edition

בנוסף לשתי המצלמות הכריזה פוג’יפילם גם על זוג עדשות חדשות:

  • XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR – עדשת טלפוטו זום מקצועית מסדרת ה-XF (הסדרה הגבוה של פוג’י), אטומה למים ואבק, בלתי מתארכת עם מבנה אופטי מורכב במיוחד הכולל לא פחות מ-23 אלמנטים אופטיים ב-16 קבוצות (כולל לא פחות מ-5 אלמנטים מסוג ED ואלמנט סופר ED אחד). ציפוי ננו (ציפוי מתקדם נוסף) למניעת החזרי אור, מייצב אופטי מובנה וצמצם בעל 7 להבים. כל אלו יגיעו עם אורך מוקד של 40-150 מ”מ וצמצם f/2.8 (למעשה עדשה זו צפויה להיות המקבילה של פוג’י לעדשות ה-70-200 מ”מ עבור מצלמות Full Frame). המחיר – 1600 דולרים החל מאמצע חודש אוקטובר בארה”ב (ראו להזמנה מוקדמת ב-Amazon).

XF 50-140mm f/2.8 – עדשת הטלפוטו המקצועית החדשה

XF50-140mm-f2.8-R-LM-OIS-WR

  • XF 56mm f/1.2 R APD – אתם לא מתבלבלים לפוג’י יש כבר עדשה דומה שהוכרזה לפני כשנה אך הדגם החדש כולל שני שדרוגים חשובים – הראשון הוא ציפוי ננו (וציפוי מתקדם נוסף כמו בדגם השני שהוכרז) אך השיפור המשמעותי יותר הוא שילוב פילטר apodizing על העדשה עצמה והיא העדשה הראשונה עם מנוע פוקוס לשלב יכולת זו. לא ניכנס להסבר הטכני המדוקדק (תוכלו לקרוא אותו באתר של פוג’י) אבל בגדול נאמר שהוא צפוי לשפר את מראה הבוקה במחיר סטופ של אור לערך. ניתן לקרוא בקישור הבא התנסות של צלם אשר ניסה את הדגם החדש והישן והביא תמונות להשוואה.

XF 56mm f/1.2 R APD – גרסת פרימיום ייחודית

XF-56mm-f1.2-R-APD

חברת סאמיאנג הקוראנית הכריזה אמש על עדשת עין דג חדשה – 12mm f/2.8 ED AS NCS. הדגם החדש מכסה חיישני Full Frame בצורה מלאה, מספק זווית של 180 מעלות, כולל 12 אלמנטים המסודרים ב-8 קבוצות (כולל שלושה אלמנטים מסוג ED) וציפוי ננו למניעת החזרים. מחיר וזמינות טרם פורסמו.

  ה-12mm f/2.8 ED AS NCS החדשה

12mm-f2.8-ED-AS-NCS

חברת האסלבלד הכריזה מוקדם יותר השבוע על ה-H5X – דגם המציע פונקציונאליות דומה לדגם ה-H4X אך עם טכנולוגיית הלקוחות מסדרת ה-H5. הרעיון במצלמה החדשה הוא לשמש כגוף המאפשר שימוש בגבים (אנלוגיים ודיגיטליים) משהו שלא ראינו עד כה בסדרת ה-H5 – כולל גבים של יצרניות צד שלישי. האסבלד מקדמת את ה-H5X כמצלמה משנית לצלמים המשתמשים כבר במצלמות סדרת ה-H5. המחיר לגב ללא עינית יעמוד על 4600 יורו ועם עינית 5800 יורו – עוד פרטים אפשר למצוא באתר חברת האסלבלד.

ה-H5X עם ליין העדשות של האסלבלד

H5X-lenses

גם למתחרה הישירה ממיה-ליף יש מה לחדש מסתבר לקראת תערוכת פוטוקינה. החברה (המשולבת) הכריזה על על גב דיגיטלי חדש העושה גם הוא שימוש בחיישן הפורמט הבינוני המתקדם של סוני (בו למעשה משתמשות כיום כל חברות הפורמט הבינוני כולל האסלבלד עצמה, ליף/ממיה ופייז וואון). ה-Leaf Credo 50 דומה ברבים ממאפיניו הטכניים ל-Phase One IQ250 שהוכרז בראשית השנה (ראו ידיעה לפרטים הטכניים המלאים). המחיר נמוך בכ-5000 דולר מהגב של Phase One. אנו ננסה לברר בהמשך כיצד שונה הגב החדש מהגב שהוכרז מוקדם יותר השנה ונעדכן.

 סרטון המציג את הגב החדש עם הצלם Karsten Staiger

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=94e7ZaVm1RY[/youtube]

סרטון נוסף עם הצלם Cameron Davidson בניו יורק

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hOGseLj1O8A[/youtube]

במקביל לכל הכרזות החומרה צפויות בתקופה הקרובה גם הכרזות תוכנה משמעותיות מכיוונה של חברת אדובי (ככל הנראה דווקא אחרי התערוכה). בשלב זה ידוע כי החברה מתכננת שדרוג משמעותי של כל ליין תוכנות עריכת הוידאו ואפשר ונראה גם שידרוגים לתוכנות עריכת התמונה. אף שאדובי כבר פרסמה הודעות לעיתונות בעניין, הפרטים המלאים עוד לא ברורים ואנו נעדכן כשאלו יהיו בידינו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *