ראשי חדשות חוקרים ב-MIT מפתחים מל”ט תאורה לצלמים

חוקרים ב-MIT מפתחים מל”ט תאורה לצלמים

0
0

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת MIT פועלת בימים אלו על פיתוח ניסיוני של כלי טייס זעיר הנושא עימו תאורה אשר מיועד לסייע לצלם להאיר אובייקט. הטכנולוגיה משלבת אלגוריתמים מתקדמים שנועדו ללמוד את זוויות הצילום והמצולם ולהכווין את האור בדרך שנקבעה מראש מבלי שיהיה צורך בסידור תאורה קבוע.

החלום הרטוב של כל צלם מקצועי באשר הוא הינה מערכת תאורה חכמה שהולכת עימו לכל מקום ומאירה את האובייקט המצולם בדיוק בצורה הרצויה מבלי שהוא יזדקק לנקוף אצבע. עד היום נשמע הרעיון ממש כמו מדע בדיוני, אבל קבוצת חוקרים מ-MIT בראשות Manohar Srikanth (אשר משמש כיום כחוקר בכיר בחברת NOKIA) עבדה בדיוק על הטכנולוגיה הזאת ואף הציגה יכולת ראשונית.

החוקרים מ-MIT (בשיתוף עמיתים מאוניברסיטת קורנל) עשו שימוש בכלי טייס זעירים ופשוטים בעלי 4 רוטורים (מכונים לרוב קאודקופטרים ומשמשים בעצמם לצילום), התקינו עליהם תאורה רציפה ומכ”ם מבוסס לייזר זעיר וערכו באמצעותם ניסויים בתאורה על דוגמנים ודוגמניות.

מל”ט תאורה – ישנה את פני הצילום המקצועי בעתיד?

Drone-lighting-4

המטרה של הניסויים הייתה להדגים יכולת לביצוע הארה באמצעות רובוט מעופף של תאורה אחורית משלימה (rim lighting). אף שהתוצאות לא נראות מאד מרשימות מבחינה צילומית, ומהסרטון (ראו מטה) ניכר כי מעט מאד צלמים יסכימו לעבוד באופן קבוע עם רובוט מעופף כה מרעיש (במיוחד במקומות סגורים), אפשר בהחלט להבין מה עשויה יכולת כזאת לתת לצלמים ובמיוחד לצלמים מקצועיים הן בסטודיו ועוד יותר מכך בשטח פתוח.

סרטון מהמחקר – ללא דיבור (שימו לב לרעש המטריד של הקואדקופטר)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fhob-WgAfQo[/youtube]

אף שמדובר במחקר אקדמי, והתוצאות עודנן מוגבלות (ויש יאמרו גם לא מרשימות למדי בשלב זה), הפוטנציאל בהחלט קיים. היתרון המרכזי על פני שימוש בעמודי תאורה הוא לא רק ברמת הנוחות, אלא גם ביכולת להתאים את התאורה באופן מהיר לשינויים של המצולם (דבר שהוא בעייתי כיום אפילו עם עוזר צלם ובוודאי בלעדיו).

תאורה משלימה באמצעות מל”ט זעיר

Drone-lighting-2

האתגר המרכזי היה לתאם בין המידע המגיע ממכ”ם הלייזר שעל המל”ט ובין התנועה שלו במהירות הרצויה – אדם המסתובב לפתע לצד ימין דורש שינוי מהיר בזווית התאורה ואפילו שינויים עדינים הם ברי משמעות בהקשר זה כמו שכל צלם סטודיו יודע.

אתם מוזמנים לקרוא עוד על המחקר של MIT באתר האוניברסיטה.

הדגמה של תאורה באמצעות מל”ט – דרושה עוד עבודה אבל יש פוטנציאל גדול

Drone-lighting-3

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *