ראשי חדשות מה יביא ה-Android 5.0 לצלמים?

מה יביא ה-Android 5.0 לצלמים?

0
0

חברת גוגל הציגה לאחרונה בכנס המפתחים שלה הצצה לגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד שתכונה Android 5.0 (או Android L) ותביא עימה שורה ארוכה של שיפורים ושינויים. בין השאר נחשפו חלק מהיכולות החדשות והמעניינות הנוגעות לשימוש במצלמה ולתמיכה באפליקציות צילום מתקדמות.

בעבר כבר הזכרנו כאן את תוכניותיה של גוגל בקשר לשילוב יכולות מתקדמות בגרסת האנדרואיד העתידית ובראשן תמיכה בצילום RAW. כעת אנו מתוודעים באופן נרחב יותר ליכולות הצפויות להגיע בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה הצפויה לדברי גוגל “בסתיו” הקרוב.

אנדרואיד L – תגיע “בסתיו”

Android-L

בין היכולות החדשות שצפויות להגיע בגרסה הבאה של גוגל אנדרואיד (5/L):

  • תמיכה בצילום RAW (קבצי DNG) – בדומה למצלמות מתקדמות, מעתה תוכלו לצלם בקובץ ללא דחיסה ועיבוד במצלמה ולעבד את התמונות בצורה טובה יותר בתוכנות עיבוד תמונה דוגמת פוטושופ כמו גם במגוון אפליקציות ותוכנות אחרות שיצוצו ללא ספק ויאפשרו עיבוד פשוט יותר גם למי שאינו רוצה להשתמש בתוכנות מקצועיות.
  • בניגוד ללא מעט מצלמות במכשירים סלולאריים קיימים – מכשירים שיהיו מבוססים על מערכת ההפעלה החדשה יוכלו לצלם בקצב מהיר ככל שהחומרה שלהם תרשה (בגרסאות האנדרואיד הנוכחיות היו מגבלות שונות) – כך לדוגמא ה-Nexus 5 של גוגל תאפשר צילום ברזולוציה מלאה (8 מגה פיקסל) על 30 פריימים לשנייה (כמובן שישנן מגבלות אחרות כמו מהירות כרטיס הזיכרון, גודל החוצץ ועוד).
  • שליטה ידנית מלאה – מעתה יוכלו מפתחים לגשת לכל אחת מן הפונקציות המרכזיות של המצלמה (פיצוי חשיפה, רגישות, צמצם, תיקוני צבע ועוד ועוד) הדבר יאפשר ליצור אפליקציות צילום מתקדמות יותר שעד כה היה קשה ואולי אף בלתי אפשרי ליצור.

כדאי לזכור כי מלבד מצלמות במכשירים סלולאריים אנו צפויים כנראה לנסיונות נוספים מצד מגוון חברות להשיק מצלמות של ממש המבוססות על ממשק אנדרואיד (ראינו עד כה דגמים מסמסונג וניקון עם הצלחה מינימאלית יחסית אך דברים עשויים להשתנות בדורות הבאים עם ההתקדמות בפיתוח של מערכת ההפעלה עצמה).

הדגמה של אחת מיכולות ה-Camera2 API – שימוש ב-HDR (צפו מדקה 40:10 לערך)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=92fgcUNCHic#t=2413[/youtube]

ההדגמה בנגע ל-HDR היא מרתקת ומראה יכולת תוכנה אחת בלבד אשר תהיה אפשרית בקרוב על המכשירים שיתמכו באנדרואיד 5. אנו לא יכולים להמתין ולראות אילו אפליקציות מעניינות נוספות יפותחו בעקבות הפיתוח החדש.

אם אתם מתעניינים בגרסה הבאה של אנדרואיד בלי קשר לנושא הצילום הינה 10 פיצ’רים שכנראה נראה בגרסה הבאה:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SM-LuRGI5z0#t=30[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *