ראשי חדשות הסוף לתוכנת ה-Aperture – לאן יעברו המשתמשים?

הסוף לתוכנת ה-Aperture – לאן יעברו המשתמשים?

0
0

חברת אפל הכריזה אמש כי היא לא תעדכן יותר את תוכנת ה-Aperture לעיבוד וניהול תמונה ואת תוכנת ה-iPhoto ובמקומן תשיק בשנה הבאה תוכנה יחידה אחת (ואפליקציה) בשם Photos.

אף שתוכנת ה-Aperture מעולם לא זכתה לפופולאריות הנרחבת של תוכנות עיבוד וניהול התמונה מבית אדובי, לאורך השנים היא הצליחה לצבור לעצמה קהל משתמשים נאמן יחסית מקרב הצלמים משתמשי אפל. אלא שכעת נראה כי התמיכה של חברת אפל בתוכנה מגיעה לקיצה. אף שהתוכנה עצמה תמשיך לפעול היא לא תעודכן עוד בתכונות חדשות (לא ברור האם היא תקבל עדכונים הנוגעים לתמיכה במצלמות חדשות – דבר שבהעדרו התוכנה תהפוך לבלתי שימושית תוך זמן קצר יחסית).

המחליפה – תוכנת ה-Photos של אפל – חיבור חזק לענן

Apple-Photos

כמחליפה הציגה אפל לפני מספר שבועות הצצה אל תוכנה ואפליקציה (לאייפון ולאייפד) בשם Photos. לא הרבה ידוע על התוכנה שאמורה להגיע כחלק ממערכת ההפעלה OS X Yosemite בינואר 2015 אך מהמעט שניתן היה לראות בסרטון לא מדובר בחלופה הפונה באמת לקהל הצלמים המקצועיים או אפילו לחובבי צילום מתקדמים אלא לקהל הרחב – בדגש על בעלי מכשירים ניידים (עם הרבה עבודה עם הענן של אפל – ה-iCloud).

סרטון של רשת cnet מתוך אירוע ה-WWDC 2014 של אפל בראשית החודש המציג את Photos – תתאים לצלמים מקצועיים?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WSswBsTM6hI[/youtube]

לא מעט צלמים וותיקים העושים שימוש ב-Aperture אינם מרוצים מהמהלך של אפל (ראו למשל את הפוסט של הצלם הוותיק Stuart Taylor), אבל אם להודות על האמת, אפל לא עידכנה את תוכנת ה-Aperture בצורה משמעותית כבר למעלה משלוש שנים, ואת תוכנת ה-iPhoto כבר למעלה משנתיים.

מה האופציות העומדות לרשות משתמשי Aperture? בעידן בו אדובי מציעה (גם בארץ) את חבילת הצלמים שלה תמורת כ-10 דולר לחודש הכוללת את תוכנת הפוטושופ והלייטרום – קשה כנראה לאפל להתחרות. אופציה אחרת למי שלא מסתדר עם הממשק וצורת העבודה של לייטרום או פשוט איננו מעוניין להתחייב לחבילה אצל חברת אדובי, ישנן אופציות נוספות כגון  Phase One Capture One Pro 7 או DxO Optics Pro 8  או אחת מן התוכנות של חברת ACDC (אם תצליחו להבין מה התוכנה הרלוונטית עבורכם מתוך הרשימה הארוכה מאד של התוכנות אותן מציעה החברה). אופציה נוספת היא פשוט להישאר עם תוכנת ה-Aperture ולקוות שתתאפשר בדרך כלשהי תמיכה בקבצי RAW גם במצלמה העתידית שתקנו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *