ראשי חדשות הכרזות מוצרים הוכרזה: הניקון D810 – עוד צעד קדימה

הוכרזה: הניקון D810 – עוד צעד קדימה

5
0

מוקדם יותר הבוקר הכריזה חברת ניקון על ה-D810 – מצלמה מקצועית חדשה הצפויה לעדכן ולהוסיף ליכולות של שני הדגמים המקצועיים הנוכחיים (D800/D800E) במגוון רחב של תחומים ולהביא את עידון ושידרוג במגוון רחב של תחומים – כל הפרטים והשוואה נרחבת לדגם הקודם בידיעה שלפניכם.

כפי שדיווחנו כאן אמש (ולמעשה במהלך השבועות האחרונים), ניקון הכריזה הבוקר על הדור הבא בתחום המצלמות המקצועיות אותן ניתן לכנות mainstream (בניגוד ל-D4S הפונה לפלח שוק גבוה ומצומצם מאד). במבט ראשון אולי לא ניכר הבדל גדול בין הדגם החדש לשני הדגמים שקדמו לו – המצלמה נראית חיצונית כמעט זהה והרזולוציה שלה גם היא דומה לדגמים הקודמים – אז היכן ההבדל ומדוע היה חשוב כל כך לניקון להוציא את השדרוג הנ”ל ולא להמתין להבשלת הטכנולוגיה עבור מצלמה חדשה לגמרי? עיון בטבלה הבאה יספק לכם מושג טוב למדי לדעתנו.

ניקון D810 – מצלמה מלוטשת יותר

Nikon-D810-front-side

השוואה בין ה-D800/E ל-D810 החדשה של ניקון

[ws_table id=”23″]

המפרט המלא של ה-D810 מופיע במערכת המפרטים של האתר. השוואה רשמית של ניקון בין ה-D810 ל-D800/E ניתן למצוא בקישור הבא.

ה-D810 מבט מאחור – מעט שינויים חיצוניים

D810-back

השינויים הגדולים במצלמה הם אלו הנוגעים לחיישן (מדובר כפי הנראה בחיישן שונה מזה המצוי ב-D800E) ובמעבד המאפשר יכולות מתקדמות חדשות (כולל מהירות צילום רצף משופרת ויכולות צילום וידאו משודרגות). אבל פרט לאלו נראה שניקון עברה כמעט רכיב רכיב במצלמה והוסיפה או שידרגה יכולות שהגיעו ברובן הגדול כתוצאה מדרישה של משתמשים. חלק מן היכולות החדשות עשויות להראות לחלק מאיתנו שוליות (ואולי הן באמת כאלו) אבל הן חלק מן הניסיון של ניקון לפנות לקהל מקצועי רחב ככל האפשר.

סרטון רשמי של ניקון המציג את ה-D810

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oibXEzzt678[/youtube]

למרות השיפורים בתחום הוידאו (כולל מהירות צילום משופרת ברזולוציה מלאה והוספה של יכולות בתחום הסאונד והתמונה כגון zebras והאפשרות להקלטה במקביל לכרטיס ולמקליט חיצוני) הדבר שאולי הכי חסר במפרט הנוכחי הוא היכולת להקליט וידאו ב-4K (יכולת שקיימת כיום ביותר ויותר מצלמות מתקדמות.

מבט ראשון על ה-D810 של What Digital Camera הבריטית

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IpfV3ls_VaQ[/youtube]

מחברת הדר יבואנית מצלמות ניקון לארץ נמסר לנו כי ה-D810 צפויה להגיע ארצה כבר בסוף חודש יולי הקרוב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

5 תגובות

  1. Avatar

    שלום

    26/06/2014 ב 9:31 PM

    הרבה הבדלים קטנים שיוצרים ביחד שדרוג בינוני (אבל לא כל כך קטן). החשובים לדעתי הם כמובן ה-sRAW ומהירות הצילום.
    מי שיש לו D800/D800E ולא מפריע לו גודל הקבצים לא צריך לרוץ לשדרג, עדיף כבר להשקיע באיזו עדשה טובה… למי שיש את הכסף ומתלבט בין הD800/D800E/D810 – אני כבר הייתי הולך על ה-D810.
    *הרזולוציה של ה-D800/D800E היא 36.2 מגה פיקסל אם אני זוכר נכון.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    27/06/2014 ב 4:42 AM

    עניין הרזולוציה לא לחלוטין ברור גם לי – בכל מקרה זה חיישן חדש לפי כל מה שהבנתי.

    אני לא חושב שהרבה משתמשי D800/E ישדרגו אלא אם יש למצלמה שלהם בלאי גדול מאד או משהו שממש מפריע להם ותוקן. משתמשים חדשים שמוכנים להוציא עוד קצת (היא בכל זאת יותר יקרה כרגע) ירכשו אותה – בהמשך המחיר ירד כמו שירד המחיר של ה-D800/E.

    השב

  3. Avatar

    שלום

    27/06/2014 ב 9:36 AM

    באמת לא ראיתי אף אתר שכתב שהחיישן חדש בוודאות, בכל מקום הוסיפו לזה סימן שאלה או פשוט הסתייגו. בכל מקרה דיברתי על זה שבטבלה כתוב שב-D800/D800E הרזולוציה היא 36.3 והיא 36.2 (אם אני לא טועה).

    השב

  4. Avatar

    david

    27/06/2014 ב 10:39 AM

    מה מיוחד כ”כ בפורמט sRAw?

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    27/06/2014 ב 3:14 PM

    לדעתי ב-IR כתבו שזה חיישן אחר. נשאל את ניקון בהזדמנות.

    לגבי sRAW – למי שלא מכיר את הנושא זה משהו שיש במצלמות קנון כבר הרבה שנים. זה קובץ RAW קטן. תיאורטית יש לו את אותו טווח דינאמי ומידע שיש לקובץ RAW מלא אבל בפחות גודל (פחות פיקסלים) הוא לדעתי מאחד פיקסלים או משהו בסגנון (יש הסבר מפורט וטכני מאד ברשת שאני יכול להביא אם זה מעניין מישהו ברמה הזאת). בשורה התחתונה היתרון הגדול הוא שאתה יכול לשחק עם זה אחרי זה בעריכה (למשל ב-camera raw) ולקבל מידע שאין ב-JPEG. אני הבנתי ממה שקראתי שלא הכל כזה מדהים עם sRAW (לפחות לא זה של ניקון – לא יודע אולי גם בקנון זה ככה) ושמדובר ב-11 ביט בלבד מה שגורר איבוד מסוים של מידע.
    תיאורטית אבל זה מאד חשוב לאנשים שמצלמים הרבה (נניח צלמי אירועים) אבל שלא רוצים לוותר על היכולת לערוך RAW על היתרונות של העניין – ומצלמה כמו ה-D810 זה חשוב במיוחד כי הם לא באמת רוצים או צריכים תמיד 36 מגה פיקסל.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *