ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון מכריזה על Irista – שירות שיתוף תמונות חדש

קנון מכריזה על Irista – שירות שיתוף תמונות חדש

0
0

בשבוע שעבר הכריזה חברת קנון על שירות שיתוף תמונות חדש בשם Irista לאחר למעלה משנתיים של פיתוח – להלן הפרטים המלאים.

כזכור בתערוכת פוטוקינה 2012 הכריזה חברת קנון על גרסת באטא לשירות שיתוף תמונות בשם 1709 (ראו ראיון שלנו עם חברת קנון בפוטוקינה). עברו כמעט שנתיים ובשבוע שעבר הכריזה סוף סוף על הגרסה הרשמית והמלאה של השירות תחת שם הקוד – irista.

אז מה כוללת Irista? ובכן בדומה לשירותים דומים אחרים גם Irista מאפשרת להעלות תמונות לרשת באמצעות אתר אינטרנט או תוכנה למחשבי PC או מק. היא גם מאפשרת לייבא תמונות מהפייסבוק או הפליקר אם יש לכם גלריה גדולה המצויה שם. היא מאפשרת לכם לסדר תמונות על פי מאפיינים שונים (בדומה ללייטרום), לחפש תמונות בצורה מתקדמת, לשתף תמונות, היא תומכת במצלמות ועדשות של מגוון חברות (לא רק של קנון), כולל בתמונות RAW. בשלב זה Irista לא כוללת אפשרויות עריכה אך אפשר לשער שקנון כבר עובדת על הוספה של יכולות אלו בהמשך. גם סרטונים לא ניתן להעלות בשלב זה לשירות (גם זאת כנראה אופציה שתתווסף בהמשך). בגדול נראה כי למרות שלקנון היה זמן רב מאד לעבוד על השירות – הוא עדיין מצוי בחיתוליו.

תעמוד בפני תחרות קשה – Irista של קנון

Canon-irista

בניגוד לשוק המצלמות בו קנון היא שחקנית מובילה, בשוק אתרי שיתוף/אחסון התמונות קנון צריכה להתמודד עם שמות מאד מוכרים שהספיקו לבסס את עצמם ביניהם דרופבוקס, גוגל, מיקרוסופט ובמידה מסויימת גם אדובי (שלא נופתע אם תשיק בעתיד שירות דומה למדי לזה של קנון).

בכל הנוגע למחירים irista מציעה קנון בשורה של מדינות באירופה (לא בישראל בשלב זה) אפשרות להרחבה של נפח שמירת התמונות. הינה המחירים (כאמור 10GB יוצעו בחינם לכולם – גם בארץ):

  • 50GB – כ-7 דולר לחודש או 49 לשנה.
  • 100GB – כ-15 דולר לחודש או 170 דולר לשנה.

מדובר במחירים גבוהים יחסית לדרופבוקס (100GB עבור 10 דולר לחודש) או גוגל (100GB תמורת 2 דולר לחודש) שלא לדבר על פליקר המציעה 2TB בחינם תמורת פרסום או ללא פרסום תמורת 5 דולר לחודש.

הפדיחה של קנון – מצלמת ניקון בסרטון רשמי של קנון?

ops-Canon-irista

כפי שניתן לראות בתמונה (מתוך סרטון רשמי המופיע באתר קנון) מסיבה כלשהי החליטו יוצרי הסרטון להציג גם סידור תמונות על פי מצלמה כשאחרת המצלמות המופיעות היא מסדרת הקולפיקס הקומפקטית של ניקון. מדובר במהלך מוזר – מאד לא מקובל להציג מתחרים (בטח לא מתחרים ישירים) בסרטון שיווקי. ההסבר היחידי שאנו יכולים לחשוב עליו (מלבד טעות שמישהו עוד עשוי לשלם עליה בראשו) הוא כי לקנון היה חשוב להדגיש כי ה-Irista מותאמת לעבודה עם מצלמות של כל החברות – מה אתם אומרים יד מכוונת או טעות מביכה?

סרטון רשמי המציג את Irista

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sww2Di32uDQ[/youtube]

גם אתם יכולים להירשם ולהתנסות ב-Irista באתר הרשמי (דורש הרשמה קצרה ופתוח גם למשתמשים מישראל – בשלב זה כאמור ללא אפשרות הרחבה).

שני סרטונים נוספים אודות השירות

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JugVZ2bTDno[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=egrlkA2H6jg[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *