ראשי חדשות הכרזות מוצרים אסוס ProArt PA328Q – מסך 4K למקצוענים

אסוס ProArt PA328Q – מסך 4K למקצוענים

0
0

במסגרת תערוכת המחשוב הגדולה computex 2014 המתקיימת כבכול שנה בטייואן הציגה חברת אסוס מסך 32 אינצ’ חדש ברזולוציה של 4K המותאם במיוחד לעבודה גרפית עם קליברציה ברמה גבוהה במיוחד מהמפעל ושלל חיבורים כולל לראשונה גם חיבור בתקן ה-HDMI 2.0 החדש.

אנו עוקבים בשנה האחרונה אחר שטף ההכרזות על מסכי מחשב ברזולוציה אולטרה גבוהה המגיעים בזה אחר זה לשוק. בעוד שחלק מן המסכים מהדור הראשון התבססו על טכנולוגיית TN אשר אפשרה ייצור מסכים ברזולוציה גבוהה במיוחד ובמחיר זול יחסית, כעת אנו מתחילים לראות מסכים איכותיים יותר המותאמים גם לעבודה גרפית.

ה-ProArt PA328Q – מסך 4K למקצוענים – והמחיר?

ProArt-PA328Q-front

ערכנו עבורכם רשימה של כמה מן התכונות העיקריות של ה-ProArt PA328Q:

  • פאנל: IPS בעל זוויות צפייה רחבות (178 מעלות/178 מעלות) ביחס 16:9.
  • רזולוציה: 3840 על 2160 פיקסלים.
  • 14bit colour lookup table- עם פאנל 10bit המגיעה מכוייל מהמפעל בסטנדרט גבוה במיוחד (Delta < 2).
  • צבע: 100% מסקאלת ה-sRGB.
  • בהירות: 350cd/m2.
  • חיבורים: ,mini DisplayPort, DisplayPort 1.2, HDMI 1.4 וגם HDMI 2.0 המאפשר לראשונה תמיכה ברזולוציה אולטרה גבוהה בקצב רענון של 60hz.
  • מפצל USB 3.0 מובנה (4 כניסות).
  • אפשרויות כיוונון רחבות (צידוד, שינוי כיוון, הגבהה ועוד) ואפשרויות תצוגה בתוך תצוגה מסוגים שונים (PIP).

מסך ה-ProArt PA328Q של אסוס מציג כמה חידושים מעניינים ולמרות שבשלב זה לא נקבע מחיר למסך (ההשערות מדברות על 1000-1500 דולרים) הוא צפוי להגיע לשוק ברבעון האחרון של השנה.

סרטון של נציגת אסוס מהתערוכה על מסך ה-ProArt PA328Q

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bh16cJbuNwo[/youtube]

נזכיר שוב כי לפחות לאלו מביננו אשר עובדים עם מערכת ההפעלה חלונות, ישנן עדיין בעיות לא מעטות בכל הנוגע לשימוש במסכי 4K על מערכת ההפעלה חלונות 8 עם מגוון רחב של תוכנות (כולל פוטושופ – אם כי ישנה תקווה כי הדבר יתוקן בקרוב כפי שדיווחנו כאן). אף שאפשר להניח שמחלות ילדות אלו יעלמו בסופו של דבר, מדובר כנראה בתהליך שיימשך זמן מה, ובנתיים חווית השימוש במסכים אלו שאמורה להיות דווקא משופרת – נפגמת.

למי שרוצה את היתרונות של מסך ברזולוציה אולטרה גבוהה אך ללא הבעיות הכרוכות בנושא – מומלץ להציץ בביקורת הבאה על המסך הסופר רחב (21:9) של חברת LG – בגודל 34 אינצ’ אשר הפגין על פי הסקירה הבאה לפחות, ביצועים מרשימים מאד (גם הוא מבוסס על פאנל IPS):

ביקורת על מסך ה-LG 34UM95 – אולטרה גדול – אולטרה רחב – אולטרה מסך

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KnrxNfxRK_4[/youtube]

עוד פרטים על המסך של LG ניתן למצוא בידיעה הנרחבת שלנו באתר LensVid.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *