ראשי חדשות חוקרים פיתחו טכנולוגיית חיקוי תמונה

חוקרים פיתחו טכנולוגיית חיקוי תמונה

0
0

חוקרים מאוניברסיטת MIT בשיתוף אדובי הציגו לאחרונה טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לייצר תמונה המבוססת על סגנון של תמונה אחרת ויצירת “פילטר” מותאם אישית על פי תמונה שנבחרה.

כולנו רגילים לשימוש בפילטרים בכדי לערוך תמונות בצורה קלה ומהירה. אבל מה באשר לאפשרות לעשות שימוש במראה של תמונה אחת בכדי ליצור תמונה אחרת? חוקרים מ-MIT יחד עם עמיתיהם באוניברסיטת ורג’יניה ובחברת אדובי הצליחו לפתח אלגוריתם חיקוי חדש המסוגל ללמוד את “הסגנון” של תמונת פורטרט אחת ולהכיל אותו על תמונת הפורטרט שאתם צילמתם.

אם לדוגמא אתם אוהבים את סגנון הצילום הייחודי של הצלם הגרמני Martin Schoeller האלגוריתם ידע (לאחר שתציגו לו תמונה של Schoeller כסוג של “רפרנס”) לייצר פילטר המדמה את סגנון הצילום/עיבוד שלו ומעכשיו תוכלו להשתמש בפילטר בכדי לעבד כל צילום פורטרט שלכם באותו סגנון.

 התמונה המקורית (משמאל) עם מספר פילטרים (פשוטים יחסית) מימין (קרדיט – MIT/Adobe)

selfie-copycat-1

עד כמה טוב האלגוריתם? ובכן צוות הפיתוח ערך הדגמה המיועדת עבור כנס SIGGRAPH 2014 (כנס הגרפיקה הממוחשבת החשוב בעולם) ובו ניתן לראות הדגמה של היכולות כולל יכולת לייצר פילטר דומה גם עבור וידאו (שימו לב שלסרטון אין קול משום שהוא מיועד כנראה לשמש במסגרת הרצאה):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ixCxK75jl9M[/youtube]

לטכנולוגיה יש מספר מגבלות בשלב מוקדם זה – כך למשל התברר שהכלת הסגנון על תמונה חדשה עשויה לשנות למשל את צבע העין של המצולם (לא תכונה רצויה) ולכן הוסיפו המפתחים אפשרות לנטרל בעיה זו. עוד נקודה שחשוב לזכור היא שבכדי לקבל תוצאה איכותית על התמונה שתבחרו לעבד להיות קרובה באופיה לתמונה המשמשת עבור הפילטר.

האם אנו צפויים לראות יכולת דומה בגרסה עתידית של תוכנת הלייטרום? לא ברור בשלב זה אבל מדובר ביכולת מעניינת שתעזור לצלמים ליצור פילטרים ייחודיים על בסיס סגנונות צילום ועיבוד שהם אוהבים במיוחד.

פרטים נוספים על המחקר ניתן למצוא באתר MIT.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *