ראשי חדשות הכרזות מוצרים סאמיאנג – עדשות רחבות חדשות עם ציפוי ננו

סאמיאנג – עדשות רחבות חדשות עם ציפוי ננו

6
0

חברת סאמיאנג הקוראנית הכריזה הבוקר על שורה של עדשות חדשות למגוון סוגי מצלמות כולל עדשות המיועדות לצילום וידאו.

העדשה הראשונה עליה הכריזה סאמיאנג היא ה-Samyang 10mm 1:2.8 ED AS NCS C – עדשה אולטרה רחבה המיועדת למצלמות בעלות חיישן APS-C (כולל ניקון/קנון) וכן למצלמות חסרות מראה של מגוון חברות. זאת היא העדשה הראשונה של החברה עם ציפוי ננו והיא – כמו כל שאר עדשות סאמיאנג עד כה – ידנית. לעדשה Hood קבוע (בלתי ניתן להסרה), משקלה עומד על סביב 600 גרם (בהתאם ל-Mount) והיא כוללת 14 אלמנטים המסודרים ב-10 קבוצות וביניהם 2 אלמנטים אספריים ואלמנט אחד מסוג ED. אנו ראינו את העדשה בגרסת אבטיפוס מוקדם עוד בתערוכת פוטוקינה 2012 אך מאז עבדו קשה בסאמיאנג בכדי לשפר את התכנון וכיום העדשה מוכרזת באופן רשמי.

Samyang-10mm-12.8-ED-AS-NCS-C-2

חדש בסאמיאנג – ציפוי ננו

Samyang-10mm-12.8-ED-AS-NCS-C-nano

גרסה סופית – Samyang 10mm 1:2.8

Samyang-10mm-12.8-ED-AS-NCS-C-black

עדשה נוספת שהוכרזה היא ה-Samyang 12mm f/2 CS NC – עדשה רחבה המיועדת באופן ייעודי למצלמות חסרות מראה של מגוון חברות. גם לעדשה זו ציפוי ננו, היא כוללת 12 אלמנטים המסודרים ב-10 קבוצות, מתוכם 3 אלמנטים מסוג ED, אלמנט אספרי ואלמנט אספרי היברידי. העדשה מעניינת במיוחד עבור מצלמות בעלות חיישנים גדולים דוגמת הסוני E והפוג’י X – שם מדובר על עדשה אולטרה רחבה (12 מ”מ או ב-35 מ”מ – 18 מ”מ) מהירה במיוחד – f/2 – כמותה לא קיימת כיום בשוק. העדשה אגב קלה מאד – סביב 250 גרם בלבד – בהתאם לתושבת. בנוסף קיימת לעדשה גרסה מיוחדת לוידאו (T2.2).

ה-Samyang 12mm f/2 CS NC – קומפקטית ורחבה/אולטרה רחבה לחסרות מראה

Samyang-12mm-f2-CS-NC

עדשה שלישית שהוכרזה – גם היא למצלמות חסרות מראה היא דור שני לעדשת עין הדג הרחבה במיוחד של סאמיאנג -אלא שלפחות בשלב זה לא מדובר על עדשה לצילום סטילס אלא בגרסה לוידאו בלבד (אנו מרשים לעצמנו להניח שגרסה חדשה לסטילס תצא גם היא מתישהו בעתיד). . לגרסה החדשה המכונה Samyang VDSLR 8mm T3.1 UMC Fish-eye II – ישנם 11 אלמנטים המסודרים ב-8 קבוצות מתוכם 2 אלמנטים אספריים.

עדשת ה-Samyang VDSLR 8mm T3.1 UMC Fish-eye II

Samyang_V-DSLR_8mm_T31_5_1000px

בנוסף לכל אלו הוכרזו גרסאות עבור תושבת סוני E עבור עדשות ה-35 מ”מ וה-24 מ”מ הקיימות של סאמיאנג.

המחירים והזמינות בישראל של כל העדשות טרם הוכרזו (אנו נפרסם אותם בהמשך – וכך גם את המפרטים המלאים) ואנו מקווים לבחון כמה מן העדשות ברגע שינחתו בארץ.

לאחרונה התרוצצו ברשת לא מעט שמועות בנוגע לאפשרות שסאמיאנג תכריז על סדרת עדשות חדשה בעלת מנוע פוקוס אוטומטי. כפי שניתן לראות (וכפי שגם הובהר לנו מנציגי סאמיאנג באופן פרטי) הדבר לא קרה (וכנראה גם לא צפוי בקרב). אנו כבר הבענו את דעתנו כי מדובר בטעות של החברה אשר כופה על עצמה הקטנה משמעותית של קהל היעד שלה (אחרי הכל מעט מאד צלמים כיום מוכנים לעבוד ללא AF כשיש אלטרנטיבות טובות – ולעיתים גם לא יקרות מאד – הכוללות AF – אפילו בנישת הוידאו שם AF משמעותי פחות היעדר מייצב הוא שיקול ובכל מקרה מדובר בנישה צרה יחסית). אנו מקווים כי בעתיד יבחנו בכל זאת בסאמיאנג את נושא ה-AF ויהפכו, אולי ליצרנית צד שלישי משמעותית יותר לצד סיגמא וטמרון.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

6 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    21/03/2014 ב 6:57 PM

    האם הם מסבירים למה הכוונה ב “אספרי היברידי” ? אני לא מכיר מקודם את המושג הזה

    https://www.newport.com/Spherical-Aspherical-Lens-Selection-Guide/140908/1033/content.aspx

    השב

  2. Avatar

    אופניק

    21/03/2014 ב 7:26 PM

    אלמנט רגיל מזכוכית, שעליו מודבק אלמנט אספרי מפלסטיק

    השב

  3. Avatar

    אדי

    21/03/2014 ב 9:39 PM

    זה לא אומר לי כלום.

    מה זה “אלמנט רגיל” ?

    למה צריך שם פלסטיק ?

    מה המטרה האופטית ?

    השב

  4. Avatar

    אופניק

    21/03/2014 ב 10:44 PM

    המטרה היא פשוט ליצור אלמנט אספרי בזול.
    זאת לא המצאה של סאמיינג, ניקון משתמשת בזה מזמן בעדשות הלא מקצועיות שלה (למשל ב-35mm F/1.8G), ואולי גם חברות אחרות.
    אלמנטים אספריים מזכוכית הם מסובכים ויקרים לייצור, בגלל שמכונות הליטוש האוטומטיות מסוגלות ליצור רק חתכים שונים של כדור, או משטחים ישרים, לא עקומות לא-ספריות. לכן יש צורך ללטש אותם בעבודת-יד ארוכה ויקרה. מהסיבה הזאת המציאו אלמנט “היברידי” שמורכב מאלמנט זכוכית ספרי רגיל, שאליו מודבק אלמנט אספרי שנוצר ביציקת פלסטיק לתבנית, וככה מקבלים עדשה אספרית במהירות ובזול. זה לא נותן בדיוק אותה איכות אופטית כמו אלמנט זכוכית בעבודת-יד, אבל זה טוב ועדיף מאשר לוותר על האלמנט האספרי לגמרי.

    השב

  5. Avatar

    דור אורלב

    23/03/2014 ב 5:33 PM

    מותר לשאול מה זה ציפוי נאנו?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      23/03/2014 ב 7:14 PM

      בוודאי שמותר. ציפוי ננו הוא סוג ציפוי חדש יחסית (לדעתי מהכמה שנים האחרונות) שנכנס אצל מרבית החברות כיום (יש לניקון, לסיגמא לדעתי ואני חושב שגם לטמרון וחברות נוספות). בגדול מה שאתה צריך לדעת הוא שהציפוי הזה אמור למנוע החזרים ותופעות אופטיות לא רצויות אחרות טוב יותר מציפויים רגילים שהיו עד כה ברוב העדשות – פה אתה יכול לקרוא קצת יותר לעומק
      https://photo.stackexchange.com/questions/22151/what-does-a-nano-crystal-coat-do-on-this-lens

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *