ראשי חדשות Pelican Imaging – קבלו את מהפכת הצילום הבאה

Pelican Imaging – קבלו את מהפכת הצילום הבאה

8
0

פנסוניק, נוקיה וגם Qualcomm כבר השקיעו בה והיא מעוררת עניין עצום בתעשיית הצילום עם טכנולוגיה מהפכנית הכוללת 16 מצלמות בהתקן יחיד שניתן לדחוס לתוך המכשיר הסלולרי ולייצר תמונה עם רמות מיקוד משתנות או צילומי וידאו תלת מימדיים איכותיים ללא מצלמה נוספת – Pelican Imaging היא כנראה הדבר החם הבא שאתם פשוט חייבים להכיר.

Pelican Imaging נוסדה ב-2008 ומאז היא מטפטפת לרשת לאט לאט פיסות מידע מרתקות על הטכנולוגיה המהפכנית אותה היא מפתחת וצפויה להגיע לשוק בעוד כשנה. לאחרונה חשפה החברה סרטון נוסף בו מופיע מנכ”ל החברה המציגה כמה מן היכולות המופלאות של המצלמה בת 16 החיישנים אותה היא מפתחת.

16 מצלמות באחת – Pelican Imaging

Pelican Imaging-1-2

מנכ”ל חברת Pelican Imaging מר. Christopher Pickett מסביר על הטכנולוגיה החדשה כולל כמה הדגמות מדהימות למדי

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CMPfRR4gHTs[/youtube]

אז על מה אנו מדברים כאן בדיוק וכיצד פועלת הטכנולוגיה המתקדמת של החברה?  אם אתם זוכרים את המצלמה (המוזרה) של חברת לייטרו (Lytro) עליה כתבנו כאן מספר פעמים בעבר? ובכן יש הרבה דמיון בין מה ששתי הטכנולוגיות מסוגלות לספק – זאת משום ששתיהן מבוססות על עקרונות צילום ה-Light-field האוסף מידע אשר לא מגיע באופן ישיר למצלמה רגילה בנוגע למרחק של האובייקטים המצולמים מן המצלמה. ההבדל בין לייטרו לבין הטכנולוגיה אותה מפתחת Pelican Imaging היא ביישום. בעוד שלייטרו משלבת מערך של מיקרו עדשות על החיישן בכדי ללמוד על המרחק לאובייקט (באמצעות חישובים מורכבים), ב-Pelican Imaging פיתחו גישה הנראית על פניה פשוטה יותר – שימוש ב-16 מצלמות (ועדשות) קטנות וצמודות ועיבוד מידע במקביל מכולן בכדי לקבל את נתוני המרחק. כך או כך התוצאה היא ש-Pelican Imaging מסוגלים לייצר תמונה ברזולוציה שקרובה למקור (כ-8 מגה פיקסל) בעוד שלייטרו מסרבים למסור את הרזולוציה של התמונה שלהם אך היא נמוכה מאד (פחות מ-2 מגה פיקסל).

סרטון רשמי של Pelican Imaging

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JovK9-Ig0Cg[/youtube]

הבדל זה הוא קריטי עבור המשתמשים אך הבדל קריטי בהרבה הוא גודלו של ההתקן. בעוד שהלייטרו (לפחות בגרסה הנוכחית) הוא התקן גדול למדי בצורת מלבן ארוך (11 ס”מ!), ההתקן אותה מפתחת Pelican Imaging דומה בגודלו למצלמה המשולבת במכשיר הסמרטפון שלכם – וזה גם בדיוק השוק אליו מכוונים בחברה (כיום שוק הצילום הסלולארי הוא השוק המרכזי בעולם הצילום וגדול בסדר גודל ויותר משוק המצלמות הדיגיטליות).

גודלו של מודול המצלמה של Pelican Imaging

Pelican Imaging-2

ראיון מקיף יותר עם מנכ”ל Pelican Imaging שנערך בינואר השנה בתערוכת CES 2014

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w00ZdgmFCq0#t=275[/youtube]

אז מתי נוכל לראות סמרטפונים מבוססי Pelican Imaging? כנראה שבעוד כשנה פחות או יותר (התחזית המקורית דיברה על 2014 אך כנראה שתהיה דחיה מסויימת). אפשר רק לקוות שהמצלמות ימצאו את עצמן גם במכשירים ניידים של חברות נוספות מעבר לנוקיה (אחת המשקיעות בטכנולוגיה של Pelican Imaging), ומי יודע אולי בעתיד היא תשולב גם בהתקנים לבישים דוגמת ה-Google Glass ודומיו.

סרטון רשמי של החברה המציג שימוש אחד בטכנולוגיה לצילום תלת מימד ויצירת הדפסות תלת מימד מדויקות

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Nleclfgqn_U#t=49[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

8 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    20/02/2014 ב 5:07 PM

    זו בעצם מצלמת “שדה-אור” (Lightfield) ממוזערת במיוחד, לצורך אפליקציה על גבי סמרטפון.

    למי שמעוניין להיזכר במה מדובר, כאן אצלנו במגזין היו כמה איזכורים למצלמת “שדה-אור” שנמכרה ב 300 דולר בשם Lytro

    https://www.lytro.com/camera/

    כמו בכל מצלמת “שדה-אור”, לכל פיקסל בקובץ יש בנוסף לנתוני האור והצבע, גם נתונים מרחביים, דבר המאפשר להחליט על מה אנחנו מעוניינים לפקס, לאחר הצילום.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    20/02/2014 ב 6:26 PM

    אדי – תסתכל טוב בידיעה – יש בה התיחסות מלאה ללייטרו וגם קישור לידיעה המקיפה שלנו על לייטרו מלפני שנתיים.

    בכל מקרה ההבדל כאן מלבד המיזעור הוא ברזולוציה – יש לך פה סביב 8 מגה פיקסל שזה הרבה יותר ממה שלייטרו מספקים כיום (יותר מפי 4).

    השב

  3. Avatar

    אדי

    20/02/2014 ב 8:04 PM

    כן, ראיתי, ורק רציתי להדגיש מדובר במצלמת “שדה-אור”.

    גם בעבר הבעתי את דעתי שמדובר במהפכה של ממש, ולא בעוד גימיק, ויקח קצת זמן לראות איך הטכנולוגיה הזו תצליח להשתלב במוצר המוני וכל-כך נגיש כמו הסמרטפון.

    בעוד שהלייטרו היה עם רזולוציה נמוכה וקבצים כבדים מאד, היה נסיון נחמד שלא הצליח לבצע המראה של ממש, הרי שאם וכאשר זה אכן יצליח בצורה הממוזערת, והסמרטפון יהפוך למצלמת “שדה-אור”, הדבר ישנה גם את הרגלי הצפיה שלנו בתמונות סטילס.

    צריך גם להזכיר שצילום “שדה-אור” מעמיד בפני הסמרטפון אתגר של כוח עיבוד לא-מבוטל – וגם זה יצטרך לעמוד במבחן.

    משום-מה, כאן יש לי תחושה שהשילוב עם סמרטפון יצליח הרבה יותר מאשר עם הלייטרו, ולפי מה שמופיע בכתבה שלך עידו, כנראה שיש לחברות הסמרטפון עניין מעשי בהמצאה, שיכולה לבדל אותם בגדול, מכל שאר מוצרי הצילום בשוק.

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      20/02/2014 ב 11:30 PM

      המוצר הנוכחי של לייטרו התברר כגמיקי. הטכנולוגיה כשלעצמה רחוקה מאד מלהיות גימיק. חבל שזה המוצר הראשון אבל כנראה שזאת טיבה של הטכנולוגיה הזאת שהוא מורכב ודורש כח עיבוד רב וזה האימפלמנטציה המחסרית הראשונה. אני מאמין שבהמשך העשור הזה נראה גם דברים הרבה יותר מתקדמים בטכנולוגיה הזאת ולא רק לפלפונים.

      השב

  4. Avatar

    אדי

    20/02/2014 ב 11:44 PM

    מבחינות רבות, צילום “שדה-אור” הוא הדבר הקרוב ביותר לצילום הולוגרפי, אבל ללא הסיבוך המיכשורי של הפעלת לייזרים עם מערכת מראות מסובכת.

    השב

  5. Avatar

    ערן

    24/02/2014 ב 9:25 AM

    גם 16 מצלמות לא יכולות לתפוס את כל נקודות הפוקוס שיש מ-30 סמ ועד אין סוף, לא?
    ודבר נוסף, אבל מצלמה קטנה ככ, עם חיישן קטן כלכך, העומק שדה הוא גדול נכון? אם ככה ה”טשטוש” של האיזורים שהם לא בפוקוס הם תוצאה של פילטר שהתוכנה מוסיפה או חלקים שהם לא בפוקוס מתמונות שונות? אני מאמין שזה הראשון.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    24/02/2014 ב 12:43 PM

    שאלת עומק השדה היא שאלה מעניינת – אנחנו מקווים לקראת השנה הבאה והשקת המוצר לראיין את החברה (היינו איתם בקשר אחרי פרסום הידיעה) ונברר איתם.

    לגבי עניין היכולת לפקס עם 16 מצלמות – דווקא פה יש לדעתי הרבה פחות בעיה – למקד מ-30 ס”מ עד אינסוף זה לא כל כך הרבה נקודות פוקוס כשחושבים על זה – תלוי כמובן בעומד השדה שלך – אם הוא מאד רדוד אולי כן – אבל סביר שזה לא המצב ויש הרבה חפיפה ולכן זה הרבה פחות בעייתי ממה שזה נשמע.

    השב

  7. Avatar

    פבל

    28/04/2014 ב 10:41 AM

    מישהו הבין מה הרזולוציה של דבר כזה יכולה להיות? אני לא מדבר על כמות הפיקסלים אלא על גודל העצם המינימאלי הניתן לזיהוי.
    לדעתי זה המחיר העיקרי שמשלמים על היתרונות שמוצגים פה. אם לוקחים עדשה ומחלקים אותה למטריצה של 4 על 4, אז גם הרזולוציה תרד פי 4 בהתאם לגודל המפתח האופטי.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *