ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנסוניק GH4 – מצלמת 4K ל”המונים” (עדכון: מרץ 2014)

פנסוניק GH4 – מצלמת 4K ל”המונים” (עדכון: מרץ 2014)

17
0

חברת פנסוניק השיקה מוקדם יותר הבוקר את מצלמת ה-GH4 – המצלמה חסרת המראה הראשונה התומכת ביכולת צילום וידאו ברזולציה אולטרה גבוהה (4K) ושלל יכולות סטילס ווידאו מתקדמות במיוחד.

כפי שדיווחנו אמש, חברת פנסוניק הכריזה הבוקר על מצלמת ה-GH4 – המצלמה המתקדמת ביותר מליין ה-GH ההיברידי (שילוב מתקדם של יכולות סטילס ווידאו) של החברה. חשוב לציין כי כמה מן הפרטים אשר פורסמו בידיעות קודמות ביחס למצלמה אינם מדוייקים ובידיעה הנוכחית ננסה לעשות סדר בשלל התכונות המתקדמות של המצלמה – הן בתחום הוידאו והן בתחום הסטילס.

עדכון – מרץ 2014: חברת פנסוניק חשפה את המחיר הרשמי של המצלמה – ראו בהמשך הידיעה

פנסוניק GH4 – המירורלס הראשונה המצלמת ב-4K

GH4-front

פנסוניק GH4 – תכונות מרכזיות:

  • חיישן 16 מגה פיקסל חדש (ההחיישן אמור לשפר את הטווח הדינאמי של המצלמה בכ-1/3 סטופ ברגישות הבסיס ביחס למצלמת ה-GH3).
  • מעבד Venus בעל 4 ליבות (במיוחד לצורך טיפול ברזולוציית הוידאו הגבוהה ובמקביל מאפשר מהירות צילום ורגישות משופרת גם בסטילס).
  • רגישות – 200-25,600 ISO מקסימאלית.
  • מהירות צילום – עד 12 תמונות בשנייה (או 7 עם פוקוס רציף – הודות למעבד התמונה החדש – שיפור משמעותי במיוחד מה-GH3 ועד 40 תמונות RAW ברצף בבאפר).
  • עינית OLED ברזולוציה גבוהה במיוחד (2.3 מליון נקודות).
  • מסך 3 אינצ’ מפרקי ברזולוציה גבוהה (מעל מליון נקודות) בטכנולוגיית AMOLED.
  • מהירות תריס – 60-1/8000 שנייה.
  • אחסון – תמיכה בכרטיס SDHX/SDXC בתקן SD UHS Speed Class 3 או U3 במהירות מינימאלית מובטחת של עד 30 מגה בייט לשנייה.
  • מערכת פוקוס מתקדמת ומהירה במיוחד (עד 0.07 שניות ו-49 נקודות פוקוס). כולל טכנולוגיית ה-Depth From Defocus החדשה המאפשרת שיפור גדול עוד יותר במהירות הפוקוס עם עדשות פנסוניק (בעתיד אולי גם עם עדשות נוספות).
  • יכולות צילום וידאו מתקדמות במיוחד – צילום ב-Cinema 4K (או 4096 על 2160) ב-24 פריימים לשנייה או 4K “רגיל” (3840 על 2160) ברזולוציות של 30,24,25 פריימים לשנייה.
  • שלד עשוי מגנזיום עם מעטפת מוגנת מים ואבק.
  • WIFI מובנה.
  • סוללה – עד 500 תמונות בין הטענות (נתון רשמי).
  • אפשרות לקופסא חיצונית מקורית לחיבורי סאונד (AF-YAGH – הכוללת מגוון רחב של חיבורי סאונד ווידאו – ראה פרטים בהמשך).
  • מחיר:  המחיר הרשמי של המצלמה בארה”ב יעמוד על 1700 דולרים כאשר המחיר יחד עם ה-YAGH pro audio/video interface unit יעמוד על 3300 דולר (או ברכישה לבד – כ-2000 דולר) – המצלמה זמינה להזמנה מוקדמת ב-B&H.

הפרט המלאה של הפנסוניק GH4 מצוי במערכת המפרטים של האתר.

מסך מפרקי ברזולוציה גבוהה – GH4

GH4-LCD

סרטון רשמי המציג את ה-GH4

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LJ4jvN5YvNg[/youtube]

יכולות הוידאו של המצלמה הן המתקדמות ביותר שראינו עד כה ממצלמת סטילס כלשהי (רפלקס או חסרת מראה), ה-Bitrate בעת צילום ב-4K עומד על 100Mbps בדחיסת IPB ואילו כאשר יורדים ל-1080p ה-Bitrate מגיע לכדי 200Mbps (קצב חסר תקדים למצלמה כלשהי) בדחיסת ALL-Intra. למשתמשים המקצועיים מציעה ה-GH4 גם Clean HDMI ואפשרות להזרים וידאו החוצה ב-10 ביט (4:2:2ׂׂ). בין שלל האפשרויות המתקדמות בתחום הוידאו תמצאו Zebras (בכדי לזהות חשיפת יתר או חסר בוידאו), Time Code לצורך סנכרון, פוקוס פיקינג ועוד שלל תכונות מתקדמות במיוחד אשר יעניינו צלמי וידאו מקצועים.

ה-AF-YAGH ועליה ה-GH4 עם שורה של חיבורים מתקדמים

GH4-sound-grip

אם כבר נגענו בצלמי הוידאו המקצועיים אי אפשר שלא להזכיר את ה-AF-YAGH (או בארה”ב DMW-YAGH) התקן חיצוני (גדול למדי) המתחבר בדומה לגריפ לתחתית המצלמה וכולל מספר רב של חיבורי וידאו ואודיו יעודיים (כולל זוג חיבורי XLR, ארבע חיבורי SDI, חיבור מיקרו HDMI, חיבור TC in ואינדיקטורים עבורים עוצמת הסאונד). אין ספק בכלל שפנסוניק הלכה על כל הקופה כשמדובר על צלמי וידאו מקצועיים אשר ירצו לרכוש את המצלמה עבור הפקות ברמה גבוהה.

מבט על חלקה העליון של ה-GH4

GH4-top

ה-GH4 היא לא רק מצלמת וידאו מתקדמת מאד אלא גם בעלת תכונות סטילס שלא מביישות אף מצלמה חסרת מראה. מלבד מהירות צילום הרצף הגבוהה (12 פריימים לשנייה ללא פוקוס רציף ו-7 פריימים לשנייה עם פוקוס רציף) משלבת פנסוניק טכנולוגיה חדשה אותה היא מכנה Depth From Defocus או בקיצור DFD. הטכנולוגיה מורכבת למדי אבל בגדול היא עושה שימוש במידע שיש לפנסוניק על העדשות שלה והתנהגותן (בכל אורכי המוקד והצמצמים שלהן בהתאם לעדשה) וכיצד נראית ההפרדה של האובייקט מן הרקע בכדי לספק למערכת הפוקוס מידע נוסף על המרחק של האובייקט המצולם. בדרך זו המערכת אמורה לצמצם באופן דרמטי את תופעת ה-hunting של מערכת הפוקוס מבוססת הקונטרסט של המצלמה (בדיקות ראשונות של אב הטיפוס ברשת מציירות תמונה חיובית אך יש מן הסתם צורך לבחון את הנושא לעומק).

הפקה של צלם הוידאו Bryan Harvey אשר עבד עם ה-GH4

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b4nSGFcIN40#t=23[/youtube]

ה-GH4 לא תגיע כנראה לשוק לפני סוף חודש מרץ לכל המוקדם ואנו מקווים מאד לבחון אותה לעומק בהמשך השנה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

17 תגובות

  1. Avatar

    שחר

    07/02/2014 ב 4:08 PM

    קראתי לא מזמן שאמרתם שלא נתן לממש 4K במצלמות מקצועיות בגלל שהטכנולוגיה הקיימת אינה מאפשרת לעבד כמות נתונים עצומה כזו.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    07/02/2014 ב 7:30 PM

    לא זכור לי שאנחנו רשמנו את זה (אולי אחרים אמרו במסגרת דיון). להבנתי כמות הנתונים היא בהחלט אחד מצווארי הבקבוק ופה הוא נפתר באמצעות מעבד 4 ליבות חדש ומהיר במיוחד (שים לב שהוא “מעיף” את המצלמה קדימה לצילום סטילס של 12 פריימים לשנייה – אם כי ללא AF רציף – עדיין הישג יפה).

    השב

  3. Avatar

    אבישי

    08/02/2014 ב 2:25 AM

    כל הגרסאות החדשות של תוכנות העריכה בשנה וחצי האחרונות כבר תומכות בעריכה ועיבוד תמונה 4K . ברור שחובה שיהיה מחשב חזק וכרטיס מסך חזק. לגבי מסכים ביתיים תומכי 4K הם יצאו רק לפני חצי שנה בערך. השיצוש ב4K יכול לתת אפשרויות נוספות לעריכה “בתוך הפריים” אפשר להכנס לתוכו בזום בלי לגרום לפגיעה בתמונה כאשר עובדים על משהו שהוא בכלל אמור לצאת מראש ברזולוציות נמוכות יותר.

    השב

  4. Avatar

    ירון

    08/02/2014 ב 8:42 AM

    ואיזה מסכנים הצלמים החמודים……. שצריכים כל הזמן להדביק את הטכנולוגיה . חברים זוהי רק יריית פתיחה ראשונה של פנסוניק -בקרוב סוני קנון וניקון עם מצלמות מתחרות. בעיקר סוני – וכל זה בכדי לקדם במקביל את נושא המסכים החדשים שתומכים ב4K

    השב

  5. Avatar

    יוחאי

    08/02/2014 ב 9:24 AM

    כבעלים של ה GH2 זה משמח אותי, רק מעניין אותי לדעת 2 דברים, עד כמה שופר עניין הפוקוס האוטומטי ואיך הוא יהיה נניח בהשוואה ל canon 70d

    ועניין הסטילס, עד כמה השיפור באיכות התמונה מול חיישני קנון וניקון תיהיה משופרת.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    08/02/2014 ב 3:33 PM

    בסטילס החיישן היה ונותר קטן משמעותית מחיישני APS-C (גם אם שופר הוא לא יגיע לרמה שלהם) ובוודאי מחיישני FF. בוידאו זה סיפור אחר מן הסתם.

    השב

  7. Avatar

    אדי

    08/02/2014 ב 3:54 PM

    זה קודם-כל ולפני הכל פריצת דרך במיזעור וניוד של כוח-מיחשוב. מחשבים לעיבוד 4K הן ערימה של קופסאות גדולות עם ספגטי של חוטים.

    זו לא הפעם הראשונה שפנסוניק מגיעים להישג כזה הרבה לפני ניקון, קנון, פנטקס ואולימפוס.

    הם היו ראשונים שאפשרו לראשונה צילום וידאו 1080p במהירות 60p לפני קרוב לארבע שנים (FZ100), הישג שהוא בעיקרו כוח-עיבוד נטו, והמתחרים מגיעים לנתונים דומים רק בחודשים האחרונים של השנה האחרונה

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    08/02/2014 ב 4:21 PM

    כדי להזכיר שלקנון יש מצלמה שמצלמת ב-4K והיא ה-1D-C. היא גדולה יותר (גוף FF מלא) והרבה יותר יקרה – אבל היא בשוק כבר שנה פחות או יותר – כך שהיכולת קיימת ופנסוניק היא לא הראשונה – אבל יש כאן מזעור ובעיקר הורדה דרסטית במחיר הכניסה לעולם ה-4K.

    השב

  9. Avatar

    מוטי

    08/02/2014 ב 4:40 PM

    עידו, מצלמות 4K מקצועיות יש כבר בשוק וקנון היא בטח שלא הראשונה עם ה- 1D-C שלה. אגב, זו מצלמה מאוד לא נוחה לעבודה והפנסוניק GH4 כוללת המון תכונות שאין בה. החוכמה בפנסוניק זה שהיא מביאה 4K לשוק החובבים – משהו שאף יצרנית אחרת לא מסוגלת או רצתה לעשות.
    ואגב, אני לא יודע כמה ניסיון יש לך עם מצלמות ללא מראה, אבל גם בצילום סטילס, מצלמות כמו הפנסוניק GX7 ו- GH3 לא נופלות בכלל ממצלמות APS-C של קנון, למרות שיש להן חיישן קטן יותר.

    השב

  10. Avatar

    ירון

    08/02/2014 ב 4:53 PM

    סליחה שאני מתערב . אבל הרצון האמיתי של פנסוניק וסוני לקדם את 4K הוא בראש בגלל פיתוח המסכים שלהם שגם הם תומכים ב4K ולכן המצלמות מתומחרות מראש במחירים שפויים. בהמשך השנה נראה עוד כניסה של מצלמות עם יכולות דומות ואף מרשימות יותר – חכו לסוני A9 מצלמת FF.
    אני לא רואה היום מצב שצלמים שייש להם היום מצלמת FF עוברים לפנסוניק ובנוסף קונים גם עדשות מתאימות.

    השב

  11. Avatar

    מוטי

    08/02/2014 ב 5:03 PM

    בסוף כולם יעברו ל-4K כי זה תקן הוידאו הבא. בינתיים, איכות הוידאו מאכזבת במצלמות של סוני , גם בחדשות כמו A7. וידאו רך ועם בעיות MOIRE.

    השב

  12. Avatar

    עידו גנוט

    08/02/2014 ב 6:08 PM

    מוטי – אני מדבר על מצלמות 4K שהן רפלקסיות (או במקרה הזה חסרות מראה) קרי מצלמות סטילס שיש להן גם יכולת צילום וידאו (ה-1D-C היא חיה קצת מוזרה כי היא מצלמת רפלקס שנועדה בעיקר לוידאו עם יכולת סטילס משנית אבל היא עדיין מצלמת רפלקס בכל מובן אחר – היא למעשה פשוט 1D-X עם שינויי תוכנה). במובן זה ה-1D-C הייתה הראשונה וה-GH4 שנייה (או ראשונה כחסרת מראה אם ממש תרצה).

    השב

  13. Avatar

    ערן

    08/02/2014 ב 11:58 PM

    וואו, אלה הם באמת נתונים מרשימים.
    קראתי איפהשהוא שלמרות ההצלחה של GH1 וGH2, המכירות של GH3 היו נמוכות יחסית, למרות שיפור כללי בביצועים.
    זה גם מצטרף כמובן לירידה במכירות של מצלמות מיקרו 3\4 באופן כללי.
    מקווה שהפריצת דרך הזאת תעזור לחברה להישאר דומיננטית בשוק ותמשוך קדימה את שאר החברות. ואולי גם להחיות מעט את המיקרו 3\4.

    השב

  14. Avatar

    ירון

    09/02/2014 ב 2:48 PM

  15. Avatar

    יוחאי

    10/02/2014 ב 4:48 PM

    הסטילס גם מדהים, האמת, אהבתי

    https://panasonic.net/avc/lumix/dslm/gh4_special/

    השב

  16. Avatar

    אכילס

    10/03/2014 ב 6:24 PM

    החדשה הגדולה היא לדעתי המעבד החדש Venus 9
    השאלה מיהו היצרן המקורי של המעבד?

    השב

  17. Avatar

    עידו גנוט

    10/03/2014 ב 9:58 PM

    ספק אם זה יתברר אלא אם מישהו יפרק את המצלמה ויבדוק את המעבד עצמו (מה שקורה מפעם לפעם).

    השב

להגיב על ירון לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *