ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון יפן משיקה את ה-EOS M2

קנון יפן משיקה את ה-EOS M2

2
0

חברת קנון הודיעה על מצלמה חסרת מראה חדשה ושנייה בסדרת ה-M אשר תשווק ביפן במהלך חודש דצמבר ותוכרז באופן רשמי בארה”ב במהלך חודש ינואר 2014. מה החידושים בדגם ה-EOS M2 והאם הם באמת מה שקנון צריכה בכדי להרים את מכירות הדגם הקודם שנתקעו מאחור? המשיכו לקרוא בידיעה.

לפני מעט יותר משנה הכריזה קנון על ה-EOS M – המצלמה חסרת המראה הראשונה מתוצרתה. על פניו נראה היה שמדובר במהלך שנכפה על החברה שהייתה היצרנית הגדולה האחרונה להיכנס לשוק המצלמות חסרות המראה והעדיפה להמשיך ולמכור מצלמות רפלקס כפי שהתרגלה במשך שנים רבות. המהלך לא הצליח וקנון לא זכתה לנתח מכירות בשוק חסר המראה כמו זה לא היא רגילה בשוק המצלמות הרפלקסיות (אותו היא מובילה מזה תקופה ארוכה). למעשה, המצלמה נתקלה בלא מעט ביקורות בעיקר בנוגע למהירות הפוקוס הנחותה של המצלמה ביחס למתחרות בשוק.

קנון EOS M2 – שיפורים במערכת הפוקוס

 

Canon eos m2קנון הפנימה ושיחררה עדכון קושחה אשר אמור לשפר את הנושא (ואכן שיפר), אך בעוד סוני, פנסוניק ואולימפוס שיחררו שורה של דגמים חסרי מראה מתקדמים – קנון המשיכה להציע דגם בודד, בסיסי ולא אטרקטיבי במיוחד בשוק תחרותי מאד. היום הכריזה החברה על הדגם המחליף – אך האם החידושים שהוא מביא יספיקו בכדי להמציא את קנון מחדש בשוק המצלמות חסרות המראה? הבא נבחן את השינויים:

  • חיישן APS-C בטכנולוגיית CMOS בן 18 מגה פיקסל (בדומה לדגם הקודם).
  • מערכת פוקוס חדשה Hybrid CMOS AF II (מהירה פי 2.3 מן המערכת בדגם הקודם לאחר שדרוג הקושחה).
  • מעבד DIGIC 5 (בדומה לדגם הקודם – קנון בחרה שלא לשלב במצלמה את מעבד ה-DIGIC 6 החדש המצוי למשל ב-G16).
  • רגישות 100-12,800 (עם הרחבה עד 25,600 ISO).
  • מהירות צילום: 4.6 פריימים לשנייה (מהירה מעט יותר מן הדגם הקודם).
  • מסך 3 אינצ’ בן כ-1 מליון נקודות (כמו בדגם הקודם).
  • WIFI מובנה (כולל אפשרות צילום מהנייד – לא היה קיים בדגם הקודם).
  • משקל: 274 גרם (קלה מעט יותר מן הדגם הקודם).
  • מחיר (ביפן): 630 דולר גוף בלבד (822 דולר עם עדשת הקיט).

המפרט המלא של ה-EOS M2 של קנון מצוי במערכת המפרטים שבאתר.

EOS M2 – עם WIFI מובנה – אך האם זה מספיק?

Canon eos m2 SENSOR

סרטון קצר המציג את מהירות הפוקוס של של ה-EOS M2

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uBQcqMdXmks[/youtube]

כפי שניתן לראות מי שציפה לראות שינויים ושיפורים גדולים התאכזב. במיוחד מאכזב לטעמנו היעדר השילוב של טכנולוגיית הפוקוס המתקדמת מה-70D המאפשרת מיקוד רציף ויעיל גם בוידאו אותה בחרו בקנון שלא לכלול ב-EOS M2 למרות שעל פניו נראה כי הדבר מתבקש (אפשר ובקנון מתכננים מצלמה חסרת מראה מתקדמת יותר אשר תכלול תכונה זו – אך בשלב זה מדובר בלא יותר מספקולציה). אין לנו ספק שהקנון EOS M2 תימכר ואולי אף תזכה להצלחה גדולה יותר מן הדגם הראשון (אשר לא היה רע בפני עצמו, אך לא מלהיב במיוחד במיוחד לנוכח התחרות העזה), אלא שבדומה לדגם הראשון נראה כי קנון ממשיכה לבחור בגישה שמרנית מאד הכוללת בעיקר תוספות ושיפורים קטנים (ואבולוציוניים) ונמנעת לחלוטין מחידושים משמעותיים (ומהפכות). האם גישה זו תספיק לה גם במצב השוק כיום – אנחנו ממש לא משוכנעים.

מבט מאחור – זהה חיצונית ל-EOS M הנוכחית

Canon eos m2 BACK

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    טטט

    03/12/2013 ב 6:32 PM

    אני לא רואה שום שינוי משמעותי

    השב

  2. Avatar

    ערן

    04/12/2013 ב 10:17 AM

    מצלמה מיותרת

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *