ראשי חדשות WD Black2 – דיסק קשיח ו-SSD במוצר אחד

WD Black2 – דיסק קשיח ו-SSD במוצר אחד

0
0

לא מעט משתמשים של מחשבים ניידים נתקלים בתופעה – לרשותם עומד מקום לדיסק קשיח אחד ועליהם לבחור בין דיסק קשיח מהיר מסוג SSD בגודל קטן יחסית או דיסק קשיח רגיל אך איטי בנפח גדול. דילמה זאת מוכרת ללא מעט צלמים אשר לא מעוניינים לקחת איתם לכל מקום הרדיסק חיצוני נוסף. כעת מגיעה חברת Western Digital ומציעה פתרון חדש – דיסק קשיח קטן ודק המשלב (לכאורה) את הטוב שבשני העולמות.

ה-WD Black2 הוא התקן חדשני ומעניין. בשונה מדיסקים קשיחים היברידיים (כמו זה אותו חשפה WD מוקדם יותר השנה ואותו סיקרנו כאן), ה-Black2 הוא למעשה שני מוצרים נפרדים לחלוטין במארז אחד – דיסק קשיח מכאני בן 1TB ודיסק SSD בן 120GB. בעוד שבדיסק היברידי רגיל כל נפח האחסון זמין ככונן יחיד (אותו ניתן כמובן לחלק למחיצות) כאן החלוקה היא כפי הנראה פיזית ממש (WD לא פרטה בדיוק). עוד הבדל מהותי יותר אולי מבחינת המשתמשים הוא הגודל של כונן ה-SSD – בעוד בדיסק היברידי ממוצע (כמו זה של WD עצמה) משולבת לרוב כמות קטנה של זיכרון פלאש (24/32 ג’יגה של זיכרון) אשר אינם מספיקים באמת להתקנה של כל התוכנות (בוודאי לא עבור משתמשים כבדים), ב-Black2 זמין למשתמש למעלה מ-100GB של זיכרון פלאש (ובנוסף כ-1TB של דיסק קשיחה “קלאסי” לצרכי אחסון מידע, תמונות וסרטונים).

ה-WD Black2 – כונן משולב חדש

WD Black2

אלא שבדיקות שכבר בוצעו ברשת על הכונן החדש מגלות תמונה מעט יותר מורכבת. כונן ה-SSD המשולב ב-Black2 הוא איטי למדי (350 מגה בייט לשנייה קריאה ו-140 מגה בייט לשנייה כתיבה – נמוך משמעותית מכונני SSD מובילים בשוק כיום – במיוחד במדד הכתיבה לכונן). גם הכונן המכאני לא הפגין ביצועים מרשימים במיוחד (אחרי הכל מדובר בכונן המסתובב במהירות של 5400 סיבובים לדקה והוא כנראה איננו מהטופש של WD עצמה).

אז מה בעצם קיבלנו כאן? ה-Black2 הוא התקן המשלב שני מוצרים (בינוניים כשלעצמם) במוצר אחד – כונן 2.5 אינצ’ המתאים לשילוב כמעט בכל מחשב נייד (9.5 מ”מ גובה) המכיל 120GB של SSD עם מהירות קריאה סבירה ומהירות כתיבה בינונית למדי וכונן 1TB לאחסון. אם יש לכם אפשרות לרכוש כונן SSD מהיר (דוגמת סדרת ה-840 של סמסונג למשל) וכונן מכאני חיצוני בתקן USB בנפח 1TB סביר להניח שתזכו לביצועים טובים באופן משמעותי (במחיר זהה או נמוך יותר – מחירו של ה-Black2 עומד על כ-300 דולר). לעומת זאת אם אתם בשום אופן לא רוצים כונן חיצוני נוסף וזקוקים לשטח אחסון גדול ומהירות עבודה טובה במחיר לא גבוה מאד – ה-Black2 הוא אופציה (עוד פרטים באתר WD).

סרטון רשמי של חברת WB המציג את הכונן החדש

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OoEoYdmEYV8[/youtube]

בשורה התחתונה לדעתנו מדובר בכל מקרה בפתרון זמני. השוק ממשיך לצעוד לכיוון של פיתרון מלא המבוסס על זיכרון פלאש. כבר כיום ניתן לרכוש התקני SSD בנפחים של 0.5TB ו-1TB המתאימים לשימוש במחשבים ניידים – הבעיה נותרה המחיר. אפשר להעריך כי ב-2-3 שנים הקרובות ירדו המחירים לנפחי האחסון הללו לרמה שבה נמכרים כיום כוננים של 256GB ואולי אף פחות מכך ויהפכו לנגישים (מחירו של SSD בנפח 1TB עומד כיום בארה”ב על כ-500 דולר ויותר – יקר מידי עבור מרבית המשתמשים הפוטנציאליים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *