ראשי חדשות H.265 – העתיד של הוידאו ברזולוציה סופר גבוהה

H.265 – העתיד של הוידאו ברזולוציה סופר גבוהה

28
0

העולם הולך לכיוון של וידאו ברזולוציה סופר גבוהה וביטויים כגון 4K ו-8K נזרקים לאויר לא מעט. מה שאנו נוטים לשכוח לעיתים קרובות הוא שרזולוציות אלו גוררות עימן גם נפחי וידאו אדירים שקשה מאד לנהל אותם (ועל אחת כמה וכמה להעבירם ברשת).  בכדי להתמודד עם הבעיה מפותח בימים אלו פורמט דחיסת וידאו מהפכני המכונה H.265 אשר אמור לאפשר איכות וידאו דומה לתקנים הקיימים בשבריר מן הנפח.

טכנולוגיות דחיסה של תמונה ווידאו הן משהו שאנו עוסקים בו כאן מידי פעם (ראו לדוגמא את הראיון הבלעדי שקיימנו ב-JPEGmini – כיווץ חכם הדור הבא). בכל הקשור לנושא הוידאו, אחד התקנים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות הוא ה-H.264. תקן זה משמש בכמות עצומה של מכשירים כיום והוא מסוגל להתמודד אפילו עם רזולוציות גבוהות (כולל 4K). אלא שהתקן לא תוכנן במקור לעבודה כזאת ולכן יוצר קבצים מפלצתיים.

בכדי להתמודד עם בעיה זו חברו יחד מספר קבוצות פיתוח ליצירת פורמט חדש המכונה HEVC (או High Efficiency Video Coding) אשר זכה לכינוי הזמני H.265. האתר eoshd פרסם לאחרונה כתבה נרחבת העוסקת במוצר תוכנה של חברת CineMartin בפורמט H.265 אשר הצליחה לדחוס בצורה יעילה קובץ וידאו (ProRes 4:4:4) בנפח 590 מגה לכדי 4.9 מגה בייט בלבד! הדחיסה כשלעצמה כמובן איננה ההפתעה, אלא היכולת לשמור על האיכות הגבוהה והאתר מביא דוגמאות אשר על פיהן קשה לראות הבדל גם בהגדלה מלאה בין הסרטון המקורי למכווץ (אתם יכולים לנסות את הפורמט באמצעות הורדת התוכנה של החברה – אנו מצאנו גרסאות בתשלום בלבד אך אפשר וקיימת גם גרסה חינמית אי שם באתר – ניתן לבחון את הנושא גם בקישור הבא).

הטבלה הבאה מציגה את השיפור בין שני פורמטי כיווץ קיימים ל-H.265 (שימו לב שמדובר על גרסה מוקדמת מאד מסוף השנה שעברה – מאז הפורמט ככל הנראה ממשיך להשתפר – מקור)

HEVC H265

הבעיה המרכזית בשלב זה הנוגעת לאימוץ הפורמט החדש היא הצורך בחומרה חזקה ומיוחדת בכדי לקודד את הקבצים. בשלב זה משום שהפורמט טרם הושלם עדיין לא קיימות ערכות שבבים יעודיות אשר נועדו לבצע את המלאכה. לכן יעבור בוודאי עוד זמן מסויים (שנה-שנתיים אולי מעט יותר) בטרם הפורמט יהפוך להיות נפוץ יותר (אפשר ונראה אותו לראשונה דווקא במכשירים סלולאריים אשר זקוקים ליכולת לכווץ וידאו ברזולוציה גבוהה ולשלוח אותו ברשת ללא איבוד איכות).

אז מה בעצם יביא לנו הפורמט החדש בתור צלמים? התשובה היא בין השאר היכולת לצלם סרטונים ברזולוציה גבוהה מאד ישירות לכרטיסי SD (כולל 4K ובהמשך 8K – כן כן הפורמט תומך אפילו ברזולוציות אולטרה גבוהות הנמצאות בימים אלו בתהליכי בדיקה ביפן) וזאת ללא פגיעה באיכות או נפחי ענק שכמעט בלתי אפשרי להתמודד עימם. אנחנו בנתיים נמשיך לעקוב אחר התפתחויות בתחום.

תזכורת – מסך ה-8K של פנסוניק -34 מגה פיקסל במסך ענק אחד

Panasonic 8K

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

28 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    19/11/2013 ב 9:15 PM

    כבר כתבתי על זה שכל הקישקוש על עיבוד וצילום 4K ביתי הוא חלומות באספמיה, בגלל הצורך בכוח עיבוד שעדיין לא זמין כיום לשוק הפרטי – אבל אף אחד לא מקשיב, וכולם עפים על הפנטזיות הפרטיות שלהם, כאילו זו רק שאלה של עיצוב, ביקוש, היצע או מחיר.

    השב

  2. Avatar

    Yishai

    19/11/2013 ב 9:25 PM

    ההבדל בטח עצום, לחשוב שהיום בשבילי 2 מגה פיקסל זה מספיק, אז אי אפשר לתאר בכלל 34 מגה פיקסל…טירוף. עוד 5 שנים בכל בית בישראל.
    צריך מצלמה כמו הD800 של ניקון, רק עם תמיכת וידאו של 34 מגה פיקסל ולא 2 מגה פיקסל…אולי בD900 😉

    אני מסכים עם אדי…היום אין לזה שימוש בכלל…יש רק את סרטי ההדגמה שאפשר לראות עם הטלוויזה הזאת חחח די מהר ימאס לראות אותם אני מניח…בנתיים אין שום סרטים ברזולוציה הזאת לראות. בנתיים זה לא שווה שקל עד שיהיה מה לראות כמובן…אבל מבחינה טכנולוגית זה מדהים.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    19/11/2013 ב 9:53 PM

    קודם כל צילום ב-4K קיים היום כבר בלא מעט דגמים מתקדמים ובשנה הבאה נראה אותו מגיע להערכתי לעוד הרבה מצלמות (כמו שהיה עם ה-HD סביב 2010-2011).

    אחד הדברים שמוסברים בכתבה של EOSHD הוא שבקרוב נתחיל לראות חומרות תומכות ב-H.265 ואז ניתן יהיה לקודד 4K בקלות רבה הרבה יותר ולא נקבל נפחי וידאו מטורפים שאף אחד לא יודע מה לעשות איתם.

    בנוגע לשאלה הכולל מי בכלל צריך 4K – אני ראיתי טלויזיות 4K (ותוכן 4K) עוד ב-CES 2008 אם אני זוכר נכון (ובוודאי-CES 2009). זה נראה מדהים ללא כל ספק אבל פשוט לא מספיק תכנים מצולמים ב-4K היום וגם מה שמצולם קשה מאד להעביר אותו כי BD לא ממש תומך בזה באופן רגיל (ובינינו לכמה אנשים בכלל יש BD) וברשת הנפחים פשוט גדולים מידי – ופה החשיבות העצומה של H.265 לדעתי.

    השב

  4. Avatar

    אדי

    19/11/2013 ב 9:57 PM

    זה לא רק שאין חומר בידורי מצולם כדי לצפות בו, אלא שגם עדיין אין בשוק הפרטי נגנים עם חומרה (כוח מיחשוב) שמסוגל לבצע את זה – אפילו אם היה חומר בידורי מצולם לצפות בו.

    כבר היה כאן איזה “מהנדס אלקטרוניקה עם התמחות בווידאו ופיתוח חומרה” בשם פיטר, שהתעקש להתווכח עם כל העולם ואחותו, שלא רק שזה קיים וזמין, אלא שזה אפשרי לביצוע “בקלות” על המעבד של מצלמת D5300…

    חוזרים ומסבירים לו שזו פנטזיה והוא ממשיך להתעקש :

    https://www.megapixel.co.il/news-flash/archive/42125/comment-page-1#comment-7818

    השב

  5. Avatar

    אדי

    19/11/2013 ב 10:21 PM

    עידו, בניגוד למה שכתב כאן “פיטר” בעבר, דווקא הגדלת כושר הכיווץ דורשת כוח מיחשוב חזק יותר, כי כל טרנסקודר צריך את אותו כוח מיחשוב מוגבר, גם בזמן הכיווץ וגם בזמן ההרחבה, כלומר, כדי לעמוד גם בעת בכיווץ של תזרים RAW לתבנית מכווצת בזמן-אמת של עשרות מסגרות (34 מגה?) בשניה, וגם בהרחבה של התבנית המכווצת לתזרים RAW לצורך תצוגה, וזאת, במהירות-תצוגה בזמן אמת, כלומר עשרות מסגרות בשניה

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    19/11/2013 ב 10:37 PM

    בהחלט – אתה צודק לגמרי – וזה גם מה שנכתב בידיעה – מה שהשוק זקוק לו כרגע (או בקרוב כשהתקן הזה יושלם) הוא חומרה ייעודית חדשה וחזקה מאד שתוכל לעבד בצורה טובה את ה-H.265 – כל עוד זה לא יגיע לשוק אין מה לדבר על זה ממש. אבל זה יגיע – להערכתי לשוק הסלולארי קודם כל – שם יש לזה יתרונות גדולים וזה שוק מאד אגרסיבי וגדול.

    השב

  7. Avatar

    שחר

    20/11/2013 ב 5:02 PM

    4k כבר כאן. יש טלויזות יש תוכן יש מצלמות.
    יש כבר טלפון שיכול לצלם 4K:
    https://www.phonearena.com/phones/Acer-Liquid-S2_id8060
    גו פרו גם מצלמת (אומנם ב 15 פריממים לשניה) 4K וזו מצלמה ממש זולה.

    כרגיל, שוק המצלמות החצי מקצועיות / מקצועיות מאחור.
    החידושים ב SLR מגוחכים.
    שמעתי שעכשיו אפשר להוסיף wifi ו gps למצלמה אולי בעתיד הרחוק גם תקשורת סלולרית. ממש חידוש.
    ככה זה הקהל היעד (כולל אני) שבוי.

    לגבי מקום האיכסון בדיסק הקשיח שלי יש מאות ואולי אלפי שעות של וידאו HD או שצולם בהוליווד ולא חסר לי מקום.
    ובאמת אשתי לא חייבת את כל הארכיון סדרות הזה.

    אפשר לצמצם לרבע מהמידע ולשמור 4K במקום.

    אני מוריד סרט של שעתיים ב 10 דקות, ואני מוכן לחקות 40 דקות בשביל האיכות. (או אפשר גם לפי חישוב זה לראות online)

    אז התשתית קיימת ל 4K. גם במצלמות, גם בטלויזיות, גם באינטרט וגם במחשב האישי.

    לפי דעתי תוך שנתיים עד ארבע שנים יהיה אפילו בישראל ערוץ נסיוני ב 4K. זה לא כלכך רחוק.

    השב

  8. Avatar

    ענן

    20/11/2013 ב 5:16 PM

    גם כשתהיה ערכת שבבים עם מספיק כח עיבוד לדי לקודד ולפענח סרטים ב 4K וצפונה, עדיין הסיפור לא נגמר. צריך סוללות מספיק חזקות כדי לעמוד בדרישות העיבוד וצריך להיפטר מהחום. ערכת שבבים היא רק הצעד הראשון ובהחלט לא האחרון, לא כשמדובר במכשירים ניידים.

    השב

  9. Avatar

    עידו גנוט

    20/11/2013 ב 6:04 PM

    שחר – 4K לא כאן. זה שהמסך שלך תומך בכך (אם אתה מוכן להשקיע את המחיר בו שכיום עדיין לא מאד נמוך – בטח שלא עבור מסך של חברה מוכרת) לא אומר שכל השרשת תומכת ב-4K. אין כיום ממש תכנים – בלו ריי לא בדיוק תומך (וגם לרוב האנשים אין נגן), מהרשת כמעט ואין תוכן 4K (כן יש פה ושם איזה סרטון ביוטיוב של 4K אבל זה לא תוכן אמיתי). הנפח האדיר של סרט שלם ב-4K אומר שאין לך היום בעצם שום מדיה או אמצעי שמאפשר לך להעביר אותו ממקום למקום (זה שיש לך 1TB על ההרדיסק לא אומר שיש לך איך להכניס לשם סרט 4K ששוקל 100GB).

    סלולארי עם מצלמת 4K זה נחמד כגימיק (ונראה עוד הרבה כאלו בעתיד) אבל בשביל זה לא יצרו את הפורמט הזה ולא בשביל זה תרכוש טלויזיה תומכת. המעבר ל-HD לקח הרבה מאד זמן והוא במידה רבה נמשך גם כיום – המעבר ל-4K ייקח לא פחות זמן והתוכן להערכתי יהיה החוליה החלשה. דווקא בענייני חומרה (לצילום/הצגה) המגבלות ייפתרו יחסית מהר (אולי אפילו תוך שנתיים יעלמו רוב החסמים) – זה עדיין לא אומר שב-2015-2016 יהיה לך יותר מידי מה לראות ב-4K (יותר מהיום בטח אבל זה לא יהיה כמו שאתה רואה היום 1080P – תשכח מזה).

    השב

  10. Avatar

    דורון

    20/11/2013 ב 8:01 PM

    שחר
    יפה אמרת.
    בוא לא נשכח שתכנים של 1080P אינם מספקים רזולוציה אפקטיבית של 1080×1920.
    ולכן תוכן של 1080p שיוצג על מסך FullHD יספק חדות גבוהה יותר אף ללא מסך תואם.

    צילום 4K ביתי יכנס חזק שנה הבאה גם במצלמות קומפקטיות ולא רק בטלפונים.

    כמובן ש-DSLR נשרכים הרחק מאחור. לגבי הנפחים אין שום בעיה כבר כיום. כמות המידע היא פי 4 בפורמט 4K מאשר 1080p. רוב הקליפים הם מספר דקות וגם סרטים שאנו מורידים בנפח של 8 גיגה יתפסו 32 גיגה.

    הטכנולוגיה טסה קדימה..

    השב

  11. Avatar

    אדי

    21/11/2013 ב 2:29 AM

    דורון
    יפה אמרת.
    באמת בוא לא נשכח שתכנים של 1080P אינם מספקים רזולוציה אפקטיבית של 1080×1920 ולכן תוכן של 1080p שיוצג על מסך FullHD יספק חדות גבוהה יותר אף ללא מסך תואם.

    צילום 8K ביתי יכנס חזק בעוד חודש גם במצלמות קומפקטיות ולא רק בטלפונים.

    כמובן ש-DSLR נשרכים הרחק מאחור. לגבי הנפחים אין שום בעיה כבר כיום. כמות המידע היא פי 32 בפורמט 8K מאשר 8K. רוב הקליפים הם מספר דקות וגם סרטים שאנו מורידים בנפח של 200 גיגה יתפסו רק 3 טרה.

    הטכנולוגיה עפה קדימה..

    שניה – אני צריך לבדוק שוב את המינון – אני לא בטוח שבלעתי היום את הכדורים הנכונים

    השב

  12. Avatar

    עידו גנוט

    21/11/2013 ב 4:05 AM

    “4K במצלמות קומפקטיות”?

    על איזה מצלמות קומפקטיות אתה מדבר? שוק המצלמות הקומפקטיות כמעט נעלם לחלוטין (פרט למספר מצומצם ביותר של דגמים מתקדמים כמו ה-RX10/RX100 II, פוג’י X100S וכו’) לא הוצגו בשנה החולפת כמעט שום מצלמות קומפקטיות ובשנה הבאה אני מתקשה לראות שינוי.

    השב

  13. Avatar

    דורון

    21/11/2013 ב 8:26 AM

    “לא הוצגו בשנה החולפת כמעט שום מצלמות קומפקטיות ובשנה הבאה אני מתקשה לראות שינוי”

    הוצגו מספר מכובד של מצלמות על פי דרישת השוק. עד היום שוק זה היה בועה עם מספר אינסופי של דגמים זהים ומיותרים.

    כעת שוק זה חזר למימדים האמיתיים שלו ומיועד לפלח מצומצם של לקוחות שלא רוצה להחליף עדשות. SONY RX1 הינה דוגמה בודדת.

    השינוי לא יהיה בגדילת שוק מצומצם זה הוא יהיה בתוספת תכונות כגון שיפורים בווידאו.

    התשובה שלך לא תואמת למה שכתבתי

    השב

  14. Avatar

    דורון

    21/11/2013 ב 8:27 AM

    אדי

    מה אמרת לגבי השפיץ של הפוקוס?
    תבלע עןד מנה

    השב

  15. Avatar

    עידו גנוט

    21/11/2013 ב 1:26 PM

    אהמ… ה-RX1 הוכרזה בשנה שעברה (אם כבר הר-RX1).
    לומר ששוק הקומפקטיות היה מנופח זה אולי נכון אבל זה היה המצב מזה שנים (אולי מראשית העידן הדיגיטלי) – בפועל השוק פשוט קרס ונעלם כמעט לחלוטין בשנה האחרונה.

    תמיד יש שיפורים במפרט אחרת לא מוציאים דגמים חדשים – לפעמים השיפורים יותר גדולים ולעיתים מינוריים ככה עולם הצילום עובד. ובאיזה מובן מה שכתבתי לא תואם למה שאתה כתבת?

    השב

  16. Avatar

    דורון

    21/11/2013 ב 2:17 PM

    עברת לדבר על נפח המכירות של שוק הקומפקטיות ואני דיברתי על תכונות במצלמות אלה. שם המאמר הוא שיטות דחיסה ולא נפח מכירות.

    כאמור מי שנפגע זה מצלמות הכניסה כאשר הדרישה למצלמות מתקדמות עדיין קיים הוא פשוט שינה צורה. כל המצלמות המירורלס הזעירות הם קומפקטיות יחסית ל-DSLR. ובוא לא נתווכח על מינוח מיררורלס או קומפקטיות. זמנים משתנים ומוצרים מקבלים צורה אחרת. קומפקטי זה קטן בנפח ובמשקל וזה הכיוון. אפילו ה-DSLR נכנס לדיאטה כמו כל שוק המיחשוב והאלקטרוניקה הבידורית.

    לא צריך 4K? גם ביל גייטס אמר שמספיק 16 מגה זיכרון. אפשר גם עגלה עם סוס או סוסה.

    השב

  17. Avatar

    אדי

    21/11/2013 ב 3:27 PM

    דורון/גיורא/פיטר היקר,

    נכון, גם פנטזיה היא מציאותית – עובדה, היא קיימת בראש שלך

    השב

  18. Avatar

    עידו גנוט

    21/11/2013 ב 4:10 PM

    דורון – אתה מערבב מושגים ונושאים.
    אף אחד לא אמר שלא צריך 4K – אמרנו שזה ייקח זמן כי יש פה מורכבות שהיא הרבה מעבר לסוגיית החומרה או אפילו התקן/פורמט של ה-4K. הרבה מזה נוגע לתוכן – ותוכן מצולם עצמי ממצלמות זה אולי נחמד אבל זה לא מה שיעשה את המהפכה – המהפכה תגיע כשהוליווד תמצא דרך להביא את התכנים שלה לטלויזיה שלך ב-4K – כרגע זה לא ממש קיים ויעבור להערכתנו עוד זמן עד שזה יקרה – עד אז קצב האימוץ הכללי של הטכנולוגיה לא יהיה מהיר במיוחד.

    לגבי קומפקטיות – אתה העלת את המושג ואמרת:
    ” צילום 4K ביתי יכנס חזק שנה הבאה גם במצלמות קומפקטיות ולא רק בטלפונים.”
    מצלמות קומפקטיות הן מצלמות עם עדשה קבועה – המצלמות הללו הולכות ונעלמות מן השוק (כן נשארות פה ושם מצלמות קומפקטיות עם חיישן גדול). אני הערתי על העניין הזה ואני די מסופק אם דווקא במצלמות הללו תראה לראשונה תכונות של 4K (סביר יותר שבחסרות מראה ובמצלמות רפלקס – למעשה יש כבר אחת – 1D-C של קנון – מצלמה מקצועית יקרה מאד שנועדה בעיקר כ-B camera בהוליווד).

    השב

  19. Avatar

    אדי

    21/11/2013 ב 4:16 PM

    למי שעדיין מפגר מאחור :

    השפיץ של הפוקוס = Focus Peaking, מותר גם לגגל קצת, זו לא בושה :

    https://photolisticlife.com/2013/04/07/what-is-focus-peaking/

    השב

  20. Avatar

    פיטר

    24/11/2013 ב 10:27 AM

    “דחיסת וידאו מהפכני המכונה H.265 אשר אמור לאפשר איכות וידאו דומה לתקנים הקיימים בשבריר מן הנפח.”

    לא ממש שבריר הגרפים שהבאתם מראים שיפור של 30-40 אחוז. רוחב פס כנגד ערך השיא של יחס אות לרעש.

    שבריר? הגזמה קלה לא נורא.

    השב

  21. Avatar

    עידו גנוט

    24/11/2013 ב 12:56 PM

    המלצה אישית – קרא את כל הטקסט לא רק הגרפים שהם ישנים משנה שעברה.
    החברה טוענת שהשיגה צמצום של גודל הקובץ מכ-550 מגה לפחות מ-5 מגה – זה שבריר.

    השב

  22. Avatar

    פיטר

    24/11/2013 ב 1:51 PM

    התבלבלת במקצת וערבבת שני נושאים שאינם קשורים

    1. הגרפים נכונים ומעודכנים- הנצילות שופרה ב-30-50 אחוז לעומת h264
    2. צמצום של גודל הקובץ מכ-550 מגה לפחות מ-5 מגה התבצע למול קובץ ProRes 4:4:4 שהוא נחשב “לא דחוס” בעולם הווידאו. Intra-Frame בלבד.

    ולכן “שבריר מן הנפח” לא מתייחס לפרוטוקולים מקבילים כפי שכתבת, אלא לקובץ לא דחוס.

    וכאמור הגרפים נכונים עבור תקנים קיימים מקבילים שדוחסים בין מסגרות. Inter-Frame

    השב

  23. Avatar

    פיטר

    24/11/2013 ב 2:12 PM

    בוא נחזור לדקור את המשפט שכתבת:

    ” בכדי להתמודד עם הבעיה מפותח בימים אלו פורמט דחיסת וידאו מהפכני המכונה H.265 אשר אמור לאפשר איכות וידאו דומה לתקנים הקיימים בשבריר מן הנפח.”

    “מפותח בימים אלו”- הפורמט אושר ע”י ITU בשביעי ליוני 2013. ולכן היה נדרש לכתוב “פותח” בלשון עבר. ניתן להוריד חינם באינטנט.

    “לאפשר איכות וידאו דומה לתקנים הקיימים בשבריר מן הנפח.”-כדי לדייק ולהתייחס לגרפים שהבאת הייתי רושם משהו כזה.

    “לאפשר איכות וידאו דומה לתקנים מקבילים כגון H264 בניצילות של עד 50 אחוז,ובהתייחס לווידאו לא דחוס בשבריר מין הנפח של גודל הקובץ”

    השב

  24. Avatar

    עידו גנוט

    24/11/2013 ב 2:38 PM

    אתה פשוט נהנה להתווכח אני מבין. יש אנשים שזה הקיק שלהם.
    בסופו של דבר יש כאן יעילות גבוהה משמעותית בכיווץ בלי (לכאורה) פגיעה באיכות – זאת השורה התחתונה של הכתבה.

    השב

  25. Avatar

    פיטר

    24/11/2013 ב 2:45 PM

    הייתי גם מוריד את המילה מהפכני היות ובממוצע השיפור הוא 34 אחוז. בתנאי קיצון הוא 50 אחוז לעומת מקודד H264

    מי שלא בתחום מקבל רושם מוטעה מהמאמר. שום דבר לא מהפכני ב-34 אחוז (ממוצע). היות והתקן סגור מאפריל ומופיע באתר ITU ביוני אין שום שיפורים.
    הרחבות קיימות אומנם בנושאים אחרים כגון תמיכה בתלת מימד וכדומה

    השב

  26. Avatar

    פיטר

    24/11/2013 ב 2:50 PM

    לאדי

    היתי מתרגם את המונח החביב שלך “שפיץ הפוקוס” לשיא הפוקוס.
    בתעשיה אנחנו משתמשים במונח Peak באנגלית או ערך שיא בעברית.

    שפיץ זה התלמיד הטוב בכיתה או השפיץ של העפרון 🙂

    השב

  27. Avatar

    פיטר

    24/11/2013 ב 3:04 PM

    עוד דבר..H265 היא דחיסה אגרסיבית בטירוף. כנגד, עורכי ווידאו אוהבים דחיסה רכה כגון ProRes שבה לא מבוצעות מתאמטיות בן מסגרות ולכן פתיחת הקובץ ועריכתו ב-Timeline היא מהירה משמעותית ולא כוללת איבוד מידע של דחיסה פריסה.

    וזה בדיוק הסיבה שקנון מממשים פרוטוקולי Intra-Frame בכל סדרות המצלמות החל מ6D/5D צפונה. הם קוראים לזה All-I שזה אומר שכל המסגרות דומות משהו כמו אוסף של תמונות סטילס. צלמים מתים על זה למרות שמדובר בקבצים אמתניים.

    באותה נשימה מפותחים גם כרטיסי זיכרון מהירים שישמשו עבור ווידאו לא דחוס בקצב גבוה.

    השב

  28. Avatar

    עידו גנוט

    24/11/2013 ב 3:49 PM

    פיטר – תשאיר לנו בבקשה את הקופירייט.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *