ראשי חדשות סמסונג יורדת מ-30 ננו – SD מהיר וזול בפתח

סמסונג יורדת מ-30 ננו – SD מהיר וזול בפתח

0
0

חברת סמסונג הודיעה בשבוע שעבר על דור חדש של טכנולוגיות זיכרון אשר יאפשר ייצור כרטיסי זיכרון מהירים וזולים יותר למצלמות והתקנים אחרים כבר בעתיד הקרוב.

חברת סמסונג מצטרפת לקבוצת החברות האקסקלוסיבית אשר הודיעו על מעבר לייצור בליתוגרפיה (טכנולוגיית ייצור שבבים) בת פחות מ-30 ננומטר וזאת זמן קצר בלבד לאחר שחברת טושיבה הכריזה כי היא עובדת על דור חדש של שבבים בליתוגרפיה של 25 ננומטר וההכרזה מחודש ינואר של חברת אינטל וחברת מיקרון על מהלך דומה. הדור הנוכחי של זיכרונות פלאש מבוסס על ליתוגרפיה בת 32/30 או 43 ננומטר והקפיצה המתוכננת תאפשר ליצרניות להכניס כמות גדולה בהרבה של שבבים על אותה פיסת סיליקון, דבר הצפוי להוריד את מחירי הזיכרונות ולהגדיל את נפחם.

מלבד השיפור בנפח ובמחיר מבטיחה חברת סמסונג כי הזיכרונות בטכנולוגיה החדשה יביאו גם לשיפור במהירות של כ-30% בהשוואה לזיכרונות פלאש מקבילים בטכנולוגיה של 30 ננומטר ומעלה. הטכנולוגיה החדשה תאפשר ייצור זול של כרטיסי SDHC/SDXC המדורגים כ-Class 10 (זיכרונות בעלי מהירות קריאה מינימאלית של 20 מגה בייט לשנייה ומהירות כתיבה מינימאלית של 10 מגה בייט לשנייה).

הכרטיסים החדשים צפויים להגיע בנפחים הנעים בין 4 ל-64 ג’יגה בייט והחברה כבר החלה להעביר כמויות קטנות לצורך בחינה ליצרניות הזיכרון. בהקשר זה ראוי להזכיר כי גוף התקינה של פורמט הזיכרון SDXC (פורמט כרטיסי הזיכרון הממשיך את פורמט הזיכרון הנפוץ ביותר כיום למצלמות דיגיטליות – SD/SDHC) הכריז כבר בראשית 2009 כי בשנת 2012 אנו צפויים להגיע לכרטיסי SDXC בנפחים של עד 2TB (או 2000 ג’יגה בייט). כרטיסים אלו צפויים לאפשר גם מהירויות העברת נתונים גבוהות משמעותית מאלו המוכרות כיום – עד 300 מגה בייט לשנייה (מהירות אשר תחייב שימוש בתקן USB3 לצורך העברת נתונים). כרטיסים אלו צפויים להועיל בעיקר לאחסון כמויות גדולות במיוחד של וידאו ברזולוציה גבוהה.

את ההודעה הרשמית לעיתונות של חברת סמסונג ניתן למצוא באתר החברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *