ראשי חדשות אופנה צילומית – מגן שמש בהדפסת תלת מימד

אופנה צילומית – מגן שמש בהדפסת תלת מימד

12
0

אם חשבתם שמהפכת ההדפסה בתלת מימד תדלג על עולם הצילום טעיתם. החברה ההולנדית Kapsones שיחררה ארבעה דגמים של מגיני עדשה אשר יוצרו באמצעות מדפסת תלת מימד. העתיד אפשר לשער נראה הרבה יותר פתרונות ועזרים בייצור עצמי ככל שתחום התלת מימד יילך וייצבור תאוצה.

תחום הצילום מלא וגדוש באביזרים מאביזרים שונים ולא תמיד קל למצוא בדיוק את מה שאתה זקוקים לו. מהפכת ההדפסה בתלת מימד עשויה לחולל מהפכה בשנים הקרובות ולאפשר לכל צלם להדפיס בעצמו בבית את מה שהוא זקוק לו או לגשת לחנות ההדפסה התלת מימדית הקרובה למקום מגוריו (תתכוננו אלו צפויות לצוץ בקרוב בדומה לחנויות ההדפסה של פעם ולאפשר הדפסה של כמעט כל פריט, קטן כגול במגוון חומרים כולל מתכות).

Kapsones 1

סנונית ראשונה אולי למגמה זו שאנו צופים שתתרחב מאד בהמשך העשור הנוכחי אנו רואים היום עם ה-Kapsones – סדרה ראשונית של מגיני שמש מעוצבים לעדשות קנון (כן, בנתיים ניקוניסטים ובעלי מצלמות אחרות ייאלצו לחכות קצת). בשלב זה קיימים ארבעה עיצובים שונים המיועדים לדגמי העדשות הבאים:

  • Canon 28-80mm.
  • Canon 28-90mm.
  • Canon 18-55mm IS.
  • Canon 18-35mm IS II.

אנו נמצאים בקשר עם המפתחים ומנסים לברר האם צפויים בקרוב דגמים חדשים ועיצובים חדשים ומה תוכניותיהם לעתיד.שימו לב כי אם אתם מוטרדים כי מגן השמש הצבעוני יגרום להחזרים שיפגעו בצבעוניות התמונה ניתן להזמין מגן שמש שחור (אך עדיין בעל דפוס ייחודי).

Kapsones 2

המחיר למוצר החדש עומד על כ-20 יורו וניתן להזמינו מאתר החברה.

סרטון המציג את המוצר החדש

[vimeo]https://vimeo.com/76068971[/vimeo]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

12 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    30/10/2013 ב 11:49 PM

    לא הבנתי מה הבשורה. זה שמדפיסים משהו במקום פשוט לצקת? ובחומרים קיימים שכבר נוסו והותאמו ללהגנה על עדשות, בטמפרטורות שונות? בשמש? וכו’? ה
    דפסה תלת-מימדית קיימת כבר כמה עשורים אבל רק עכשיו היא מתחילה להיות הגיונית מבחינת עלויות, השטח/נפח שניתן להדפיס, דיוק פני השטח, מגוון החומרים (“הדיו”) שבהם אפשר ליצור חלקים ועוד. אין היום למשל מכונית מרוץ אחת שבה אין מרכיבים שמודפסים בתלת מימד, מה שחוסך משקל, מאפשר צורות פנימיות מאד-מאד מורכבות (משטחי קירור פנימיים למשל), חוסך מאות הלחמות, ברגים, אטמים וכיוצ”ב וע”י כך גם תחזוקה, וזו רק דוגמא אחת בכדי להמחיש איפה זה באמת משמעותי. ברור לחלוטין שגופים וחלקים פנימיים של מצלמות יתחילו להיות מיוצרים כך ממש בקרוב, מכל אותן הסיבות שהזכרתי, אבל מי שלוקח את הטכנולוגיה הזו למגן שמש? ועוד כתום? ומעוטר? פשוט עושה יחסי-ציבור למוצר שהוא מוכר בעשרים יורו במקום בשניים-שלושה… אבל הנה הצליח לו, כתבתם עליו 🙂

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    31/10/2013 ב 12:06 AM

    א. “הבשורה” היא שיש כאן מגן שמש מעוצב באופן אישי – זה משהו חדש שיכול לעניין מי שרוצה להכניס קצת צבע למצלמה השחורה והמשעממת שלו (אולי בעינך לא חשוב אבל עדיין).
    ב. ברמת המאקרו יש כאן לדעתנו התחלה של עידן בתחום הצילום בו אנשים יוכלו ליצור לעצמם בבית או בחנות בדיוק את העזרים שהם זקוקים להם לפי דברים שהם יורידו מהרשת, ירכשו או ייצרו בעצמם. בעיני הרבה פחות מעניין שהחברות עצמן ייצרו בתלת מימד אלא דווקא העובדה שאנשים יהפכו להרבה יותר יצירתיים ויפתחו עזרים שהם צריכים באופן עצמי.

    השב

  3. Avatar

    ערן

    31/10/2013 ב 1:57 AM

    בתור אחד שיש לו מדפסת תלת מימד כבר יותר משנתיים..
    אין פה ממש בשורה, גם לא לתחום הצילום. מוצרים מודפסים כבר קיימים. במוצר שלו אין “ייחודיות” יש סה”כ 4 דגמים. גם אין פה איזהשהיא בעיה שנפתרת בצורות שונות בהתאם למשתמשים שונים.
    ניחא היה מציע פה איזהשהיא פלטפורמה ליצירה של מגן שמש ייחודי.
    או לכל הפחות צורות הלא ניתנות ליישום בטכנולוגיה אחרת.
    בתור תומך נלהב בטכנולוגיה לא עפתי מהמוצר הזה
    ובנוסף, המוצר הוא overpriced בטירוף. ואני יודע את עלויות הייצור.

    השב

  4. Avatar

    אדי

    31/10/2013 ב 3:13 AM

    גיורא,

    הדפסת 3D לא קיימת כמה עשורים.

    למרות שהשיטה הומצאה (תיאורטית) ב 1988 (Scott Crump), דגם-האב הנסיוני הראשון (להוכחת-ישימות) הוכרז רק ב 2004 (Charles Hull), והדגם המסחרי הראשון (Roland) הוכרז רק ב 2011.

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    31/10/2013 ב 4:00 AM

    ערן – שוב יכול להיות שלא “עפת” על המוצר – יש כאן מה שאנחנו רואים כתחילת מגמה – מעניין לאן היא תתפתח – זה שלך (ולעוד אנשים יש כבר שנה שנתיים מדפסות) לא אומר שהסיפור של מוצרים מודפסים בתלת מימד לתחום הצילום הוא עסק ישן – ממש לא – זה למעשה המוצר הראשון שאנחנו רואים (בטח משהו שנראה סביר ושימושי).

    אם ממש בא לך ללכת עם הנושא צעד קדימה – יהיה מעניין לראות מדפסת תלת מימד שמדפיסה עם מתכת מכינה HOOD מתכתי לעדשות – זה כבר “יעיף” לא מעט אנשים.

    השב

  6. Avatar

    אמיר גנון

    31/10/2013 ב 9:20 AM

    איזה יופי! לא תזיק קצת אופנת קאסטום חדשה למצלמות השחורות עם פס אדום כאן…או שם…או כאן!

    השב

  7. Avatar

    גיורא

    31/10/2013 ב 9:32 AM

    אדי – אתה פשוט טועה! תתעניין אצל ותיקי של סאיטקס (כן, סאיטטקס ישראל!) ואם תתאמץ – תוכל אפילו למצוא דגמים מודפסים מורכבים (למשל חפץ בתוך חפץ בתוך חפץ – שהודפס במכה אחת) שיוצרו כמה שנים טובות לפני מה שנקבת ל”דגם האב הראשון”.
    עידו – הנושא הוגדר ותומצת באופן מדוייק ע”י ערן, אבל אם בעיניך ראוי לקשור את מגן העדשה המטופש הזה דווקא למהפכת התלת מימד אז שיהיה לבריאות. לדעתי זה יהיה רלוונטי (וזה יהיה!) רק ביום שקנון, ניקון, סוני וכאלה יכריזו על שילוב הטכנולוגיה להתאמה יחידנית בידי הלקוחות, ועוד כמה “ימים” אח”כ כש- B&H גם יתמכו ויספקו את מה שנדפיס מרחוק (או פוטו הדר…) אז שווה יהיה לכתוב על זה.

    השב

  8. Avatar

    אדי

    31/10/2013 ב 11:12 AM

    גיורא,

    אל תחבר 1+1=3 בבקשה.

    זה שהדפסת תלת מימד בשוק רק שלוש שנים (בקושי) לא אומרת שאני “קושר את מגן העדשה המטופש הזה דווקא למהפכת התלת מימד” כדבריך.

    לגבי סאיטקס : כמי שהיה קשור בעבר לפעילות החברה(1987~1990) , אני יכול להבטיח לך כאן חגיגית, שאם מישהו מכר לך סיפור שהם עסקו בזה, הוא פשוט “עשה עליך סיבוב” כמו שאומרים.

    יש לסאיטקס זכויות רבות בתחום הפרדות-צבע לדפוס, הכנה אוטומטית של גלופות לדפוס, והדפסה דיגיטלית באמצעות דיו מגנטי, אבל הדפסת תלת מימדית מעולם לה היתה אפילו תחום מחקר ופיתוח בחברה, לא כל שכן תחום יצור, והקישור המופרך ל Objet שנפוץ לאחרונה בארץ, הוא משהו בין משאלת-לב לבין אגדה אורבנית.

    השב

  9. Avatar

    אדי

    31/10/2013 ב 11:40 AM

    עידו,

    סתם כהערת ביניים, נדמה לי שעיקר הקצף שיצא כאן על מגן השמש שהוצג, הוא כנראה בגלל שהוא “מעוטר”, ובגלל שהוא “צבעוני”, שתי סיבות כבדות מנשוא, עבור פוריטנים בעיקר, שרוצים לראות בעיצוב המצלמות שלהם, נופך “רציני” ו”מקצועי”.

    Fetish הוא לא משהו שאפשר למחוק ביום אחד.

    לוקח שנים של טיפול פסיכיאטרי מסור, ומינון מדויק של תרופות-מאזנות, כדי להיפטר מהתניה-תרבותית שיוצרת שטיפת-מוח רצופה במדיה הכתובה והמשודרת.

    השב

  10. Avatar

    עידו גנוט

    31/10/2013 ב 2:04 PM

    דווקא העיטור הוא הייחוד – לצבוע הרי מגן שמש בכל צבע כל אחד יכול עם תרסיס צבע או מכחול.

    שוב כנראה שלא הרבה נשים קראו את הכתבה הזאת וחבל אבל אני מניח שבניהן יהיו כאלו שירצו משהו אחר לשים על העדשה.

    ועוד פעם זה לא שאני מרגיש איזה צורך להגן על המוצר הזה – מי שירצה יקנה מי שלא לא. אותי כאמור הוא יותר מעניין ברמה הכללית שלו ובמה שהוא מראה שיכול לקרות בשנים הקרובות בעולם הצילום.

    השב

  11. Avatar

    גיורא

    31/10/2013 ב 7:29 PM

    אדי – אין לי מושג איך ואיפה היית קשור לסאיטקס אבל קצת כבוד לאחרים לא היה מזיק. כל מה שאמרתי הוא מדוייק, אם הייתי רוצה אז יכולתי לתאר לך את המדפסת (בגודל של חדר) ואפילו להשיג לך דגם מאז, אבל כיוון שאתה כל כך בטוח אז שיהיה. אני יורד מהנושא הזה.

    השב

  12. Avatar

    אדי

    31/10/2013 ב 10:18 PM

    גיורא,

    יש לי כבוד רב לאנשים, גם אליך, אבל אין לי הרבה כבוד לשמועות ולמיתוסים. אנחנו חיים כיום, יותר מאי-פעם בעבר, בעידן שמטפח שרלטנות, בורות, ולעג למחשבה ביקורתית, לידע ממשי ולמדע בכלל.

    כל ענפי המדיה כיום מנוצלים עד-תום, לשטיפת מוח מסיבית, בעיקר מסחרית, במימדים שמגמדים כל נסיון כזה בעבר.

    כיום יותר מאי-פעם בעבר, אתה שומע אנשים מדקלמים את הבון-טון התורני כאילו היה תורה מסיני, וזה מעליב את ההגיון ואת הידע שיכול היה להיות אלטרנטיבה לכל הסיסמאות החלולות האלה.

    במובן הזה אנחנו כולנו, כקולקטיב, קרובים יותר מהבחינה החברתית, הכלכלית, ובעיקר המדעית, לחשכת ימי הביניים, מאשר לאיזו אוטופיה, שבשמה אנחנו מדקלמים את כל הסיסמאות החלולות האלה.

    הסיסמאות האלה הן ציטוטים מתוך פרסומים מסחריים כאילו היו תיאוריה מדעית, ציטוטים מתוך שיח של מאכריי בחנות כאילו היה איזה ידע סודי של חבורות מחקר ופיתוח, ודבקות במותגים כאילו היו המוצא הכי עמוק של זהות אישית.

    השב

להגיב על גיורא לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *