ראשי חדשות הכרזות מוצרים הוכרזו: ניקון D5300 ועדשת 58 מ”מ מהירה

הוכרזו: ניקון D5300 ועדשת 58 מ”מ מהירה

8
0

מוקדם יותר הבוקר הכריזה חברת ניקון על זוג מוצרים חדשים – מצלמת כניסה מתקדמת חדשה – D5300 ועדשה מהירה וחדשה – Nikkor 58mm F/1.4G – כל הפרטים, החידושים וניתוחים בידיעה שלפניכם.

נפתח עם ה-D5300 – גרסה מעט משודרגת של ה-D5200 שהוכרזה לפני פחות משנה (ראו פרטים מלאים בקישור).

ה-D5300 – גרסה משופרת

D5300 front side

אנו ריכזנו עבורכם את השינויים המרכזיים מן הדגם הקודם לדגם החדש:

  • חיישן 24 מגה פיקסל ללא פילטר AA (אותו חיישן ככל הנראה המצוי ב-D7100 המתקדמת, ב-D5200 היה חיישן שונה מעט אשר כלל פילטר AA – אנו צפויים לראות ככל הנראה את כל הדגמים הבאים של ניקון ללא פילטר).
  • מעבד EXPEED 4 – זאת היא המצלמה הראשונה הכוללת את המעבד החדש אשר אמור לאפשר וידאו בקצב מהיר יותר ולשפר את מהירות העבודה הכללית של המצלמה (אם כי באופן מעניין מהירות הצילום נותרה זהה לדגם הקודם – אולי במכוון).
  • מסך מפרקי 3.2 אינצ’ ברזולוציה גבוהה – 1 מליון נקודות (לעומת ה-D5200 עם מסך 3 אינצ’ ו-900k נקודות).
  • יכולות וידאו משופרות – 1080p בעד 60p – זאת היא המצלמה הראשונה מבית ניקון המסוגלת לכך (הודות למעבד החדש).
  • שני אפקטים חדשים (toy effect/HDR painting).
  • WIFI ו-GPS מובנים – לראשונה במצלמה רפלקסית של ניקון (ממש כמו ב-6D של קנון; כעת נותר לניקון רק לשפר את האפליקציה לשליטה במצלמה).
  • גוף קל וקטן יותר מן הדגם הקודם (כמה גרמים פחות וכמה מילמטרים פחות לאורך ולרוחב).
  • חיי סוללה משופרים – 600 תמונות בין הטענות (לא כולל שימוש ב-WIFI/GPS – סוללה מדגם משופר עם תמיכה בדגם הקודם).
  • מחיר: 800 דולר החל מנובמבר 2013.

המפרט המלא של הניקון D5300 מצוי במערכת המפרטים של האתר.

עם WIFI ו-GPS מובנים – לשליטה מהתקנים ניידים ושיתוף תמונות

D5300 wifi

סרטון המציג את ה-D5300 של המגזין הבריטי – What Digital Camera

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FSqZ5kJ5qpY[/youtube]

מסך גדול ואיכותי יותר – D5300D5300 screen

 

המוצר השני עליו הכריזה ניקון הוא עדשת ה-58 מ”מ f/1.4. העדשה הזאת נועדה להיות ביחס לדגם ה-AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G הנוכחי במידה רבה מה שה-AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G היא ל-AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G – כלומר דגם פרימיום יוקרתי (ויקר משמעותית) ואיכותי יותר. ההבדל הוא שניקון בחרה שלא ללכת על צמצם מהיר יותר (f/1.2 כפי שעשתה קנון בעבר למשל) אלא להישאר עם צמצם f/1.4 אבל לשפר משמעותית את התכנון האופטי כך שיספק איכות תמונה גבוהה במיוחד על פני כל הפריים גם בצמצם פתוח. כל זאת תמורת קפיצה משמעותית מאד במחיר. הינה כמה פרטים על העדשה החדשה:

  • אורך מוקד – 58 מ”מ וצמצם f/1.4.
  • תכנון אופטי חדש הכולל 9 אלמנטים ב-6 קבוצות (מורכב יותר מן ה-50 מ”מ f/1.4 הנוכחית).
  • תכנון עם דגש חזק על איכות הבוקה והחדות על פני הפריים בצמצם פתוח.
  • צמצם בעל 9 להבים מעוקלים.
  • מרחק פוקוס מינימאלי – 58 ס”מ.
  • כוללת ציפוי נאנו למניעת החזרים; פילטר 72 מ”מ.
  • משקל – 385 גרם.
  • מחיר: 1700 דולר (לעומת 580 דולר לדגם ה-50 מ”מ f/1.4 הנוכחי).

המפרט המלא של ה-AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G מצוי במערכת המפרטים של האתר.

אם לומר את האמת שני המוצרים שהוכרזו הבוקר אולי לא הפתיעו איש (זאת משום שדלפו לרשת מוקדם יותר בצורה זו או אחרת – במיוחד ה-D5300 אשר פרטים אודותיה הגיעו לרשת כבר לפני שבועות רבים, על עדשת ה-58 מ”מ היה בעיקר מידע מן הפטנט שרשמה ניקון), אבל הסיבה להכרזה דווקא עכשיו איננה ברורה לחלוטין. ה-D5300 איננה מביאה עימה חידושים פורצי דרך שלא היה ניתן להמתין עימם עד להכרזה בשנה הבאה (אחרי הכל ה-D5200 הנוכחית הוכרזה לפני פחות משנה ואין לה חסרות בולטים או מתחרות מפתיעות שיחייבו החלפה כה מהירה). גם עדשת ה-58 מ”מ f/1.4 נראית כמו חיה מוזרה. בניקון מסבירים כי היא ממשיכת הדרך של ליין עדשות וותיק בעל אורך מוקד זהה וחדות גבוה בצמצם פתוח – אך הפרש המחיר בינה ובין עדשת ה-50 מ”מ f/1.4 הנוכחית גבוה במיוחד ויהפוך אותה לעדשה המיועדת לקהל מצומצם למדי – אנו מקווים לבחון אותה מול ה-50 מ”מ f/1.4 בהמשך.

ה-AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G – למביני עניין

AF S NIKKOR 58mm f1.4G

בנוסף ל-D5300 ולעדשת ה-58 מ”מ הכריזה ניקון גם על תוסף קטן שחמק מעיניהם של אתרים רבים ברחבי העולם – Zoom/Focus Assist Lever NAL-1 – מדובר בהתקן המורכב משני ידיות פלסטיק אותו מחברים על העדשה ומאפשר שליטה טובה יותר בפוקוס ובזום בעת צילום וידאו. לא מדובר כמובן בהמצאה של ניקון וניתן לרכוש בשוק התקנים אחרים בסגנון דומה אבל נחמד שחברה כמו ניקון חושבת גם על נושא זה (למיטב ידיעתנו שום חברת צילום גדולה אחרת לא הוציאה לשוק פיתרון דומה).

ה-Zoom/Focus Assist Lever NAL-1 – פתרון ייחודי לניקון

Zoom Focus Assist Lever NAL 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

8 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    18/10/2013 ב 3:08 AM

    לעניות דעתי גם אין צורך בפילטר פיזי על החיישן כי הוא קבוע, והוא נותן תוצאה קונסטנטית, בזמן שפילטר וירטואלי יכול לייצר וריאנט בתוצאה, וזה עדיף כי כך יש לבחירת המשתמש אפשרות להתאים את היחס בין האפקט לחדות לצרכים של כל תמונה בנפרד.

    אני גם תמיד הייתי משוכנע שהפילטר הוא בכל מקרה וירטואלי, עד שאתה עידו, הארת את עיני, וסיפרת לי (לפני שנה בערך) שמדובר בפילטר פיזי שמורכב על החיישן.

    השב

  2. Avatar

    אדי

    18/10/2013 ב 3:22 AM

    וידאו 1080 ב 60 FPS במוד Progressive, מוריד את ההסתברות להופעה של Rolling-Shutter כי הוא רושם של כל Frame בנפרד (עם ה Motion-Blur ששייך לאותו פריים, ואילו במוד Interlaced הרישום הוא עירבול של שני חצאי Frame עוקבים (לצורך רוחב-פס נמוך יותר, או פחות עומס על העיבוד – המקור של השיטה הזאת היה כדי לחסוך רוחב-פס בשידור וידאו).

    כאשר מערבבים שני פריימים שונים וכל אחד מהם עם ה Motion-Blur שונה, מתגברת התופעה של Rolling-Shutter.

    זו הסיבה שהוידאו על מכונות של פנסוניק (כולל הקו העליון של מצלמות גשר) נראה כל כך טוב – הם מצלמים ב 60p כבר 3 שנים – הם הבינו כבר בהתחלה שהמפתח הוא עיבוד מהיר בשיטת פרוגרסיב.

    השב

  3. Avatar

    ראובן

    19/10/2013 ב 9:55 AM

    האם שווה לי לשדרג לניקון הנ”ל מקנון sx50?
    כבר הרבה זמן מחפש slr. מאוד רציתי את הd5200 אך הבנתי שיש בעיה בוידאו עם הפוקוס. האם בd5300 קיים פוקוס אוטומתי בוידאו?

    השב

  4. Avatar

    אדי

    19/10/2013 ב 10:21 AM

    למה להניח מראש ש SLR הוא תחליף למצלמת גשר כלשהי, בזמן שהייתרון היחסי של SX50 הוא בכלל אורך הזום?

    שווה לקנות את ה 5300 או כל SLR אחר בגלל רעש נמוך, בגלל שיטת הפוקוס, או בגלל כל סיבה אחרת שהיא ייחודית למצלמת רפלקס

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    19/10/2013 ב 11:16 AM

    יש AF בוידאו. כמו כמעט בכל המצלמות אולי פרט ל-70D החדשה הוא איטי ודי רועש (בגלל העדשות יותר מאשר בגלל המצלמה).
    אם אתה רוצה לצלם כיום וידאו בצורה רצינית – תפקס ידנית (כאמור לא בדקנו את ה-70D אז אני לא יכול לומר עד כמה הפתרון שם הוא טוב – אנו מבינים בעיקרון שהוא לא רע אבל יש לו מגבלות אחרות שאולי לא מעניינות אותך – בכל מקרה ה-70D יקרה משמעותית).

    באופן כללי אם וידאו חשוב לך יותר מסטילס – לך על קנון – הם הרבה יותר מותאמים לוידאו מרוב הבחינות כולל בליין העדשות השקטות שלהם שלא קיים בניקון אם כן תרצה AF.

    השב

  6. Avatar

    ראובן

    19/10/2013 ב 11:39 AM

    מבחינת סטילס היא עולה על ה700d של קנון לא?

    השב

  7. Avatar

    ראובן

    19/10/2013 ב 11:41 AM

    אני מתכוון לd5300

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    19/10/2013 ב 2:28 PM

    מבחינת איכות תמונה גרידא – כנראה שכן (היא אמורה להיות זהה ל-D7100 מבחינת החיישן). יש הבדלים אחרים לטובת ה-70D כי היא מצלמה מתקדמת יותר (היא מקבילה ל-D7100) כמו כפתורי שליטה, אפשרויות מתקדמות יותר בתפריטים תמיכה בעדשות ללא מנוע פוקוס אולטרסוני (ב-D7100 יש וב-D5XXX לדורותיהם לא), גוף יותר מסיבי וכו’.
    יש לנו כתבה השוואתית על הסדרות של ניקון אני מציע שתציץ:
    https://www.megapixel.co.il/articles/archive/37808
    אתה צריך להחליט מה התקציב שלך ומה חשוב לך יותר סטילס או וידאו. בכל מקרה אם יש לך עוד שאלות אני מציע שתעלה אותן בפורום שלנו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *