ראשי חדשות WonderPana FreeArc: מחזיק פילטר חדשני לעדשות אולטרה רחבות

WonderPana FreeArc: מחזיק פילטר חדשני לעדשות אולטרה רחבות

6
0

לא פשוט תמיד להוסיף פילטרים לעדשות אולטרה רחבות. פתרונות שונים ומשונים הסתובבו עד כה בשוק ולאחרונה נחשף פתרון חדש ומעניין בשם WonderPana  FreeArc – התקן מכאני מסתובב המתלבש על העדשה ומאפשר שימוש בפילטרים מלבניים גדולים המאפשרים לבצע חשיפה טובה יותר של שמים בתנאים בהם הטווח הדינאמי של החיישן פשוט אינו רחב מספיק.

כל צלמי הנוף מכירים את הבעיה. הגעתם לאזור מדהים ביופיו, שמים כחולים, נוף המדבר, הים או העצים ברקע אבל אין אפשרות לקבל חשיפה טובה של שניהם יחד. אף שניתן כיום “להציל” לא מעט בעריכה – גם לכך יש גבול ולכן הפתרון האוניברסאלי הוא פניה לפילטר מכהה (ND) או פילטר מכהה מדורג (Graduated ND) המאפשר להוריד את רמת הבהירות של התמונה או במקרה של פילטר מדורג להוריד את הבהירות בחלק העליון (שמים) בלבד. הבעיה היא שלא תמיד פשוט להרכיב את הפילטרים הללו במיוחד על עדשות אולטרה רחבות.

ה-WonderPana FreeArc

Fotodiox FREEARC 1

ה-WonderPana FreeArc  של Fotodiox אשר נחשף מוקדם יותר השנה וזכה לאחרונה לסרטון הדגמה רשמי (ראו בהמשך) נועדה להתגבר על המכשולים שבשימוש בפילטרים מסוגים שונים על עדשות אולטרה רחבות. ההתקן מורכב מאלמנט מתכתי גדול המולבש על העדשה (ומותאם לעדשה ספציפית) ואליו מתחברים פילטרים עצומים (זיכרו – לעדשות אולטרה רחבות זווית רחבה במיוחד ומכאן גם הקוטר העצום הנדרש מן הפילטר אשר מגיע עד 145 מ”מ. אפשרות אחרת היא חיבור פילטר מדורג מלבני גדול (Fotodiox מוכרת אותם בדרגות שונות). ההתקן כולו מסוגל להסתובב (קונספט מעניין) וההתקן כולו יכול לשמש על חצובה או לצילום מהיד (כפי שנראה בין השאר בסרטון של החברה).

סרטון רשמי של Fotodiox על ההתקן

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gWYmjwceleg#t=222[/youtube]

ה-FreeArc אינו מוצר זול (תלוי בקונפיגורציה הספציפית שתבחרו – בין 200-500 דולר לערך) אך מדובר בהתקן מתכת מקצועי ומסיבי למדי אליו מתחברים כאמור שורה של פילטרים (אותם ניתן לרכוש מאתר החברה בנפרד בגדלים ופורמטים שונים). כדאי לשים לב שאתם רוכשים את ההתקן המותאם לדגם העדשה שלכם. למידע נוסף באתר המוצר.

ביקורת של הצלם Steve Perry על ההתקן מראשית החודש (כולל הדגמות והסברים)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=r_x_gwR3Hnw[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

6 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    25/09/2013 ב 4:51 PM

    קיימות כל כך הרבה גירסאות של אותו דבר בדיוק (מחזיק פילטרים מסתובב – עם או בלי גרמושקה כמו זה למשל) מאז שנות השבעים ועד היום

    – אגב את הכסף הגדול הם עושים על הפילטרים – לא על ההתקן.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    25/09/2013 ב 5:03 PM

    גם ההתקן עצמו אינו זול במיוחד אבל האיכות שלו כנראה גבוהה מאד. מה שכן יש להם די הרבה פילטרים והאיכות שלהם כנראה טובה מאד (לפחות אם להאמין לביקורות – אולי בקרוב נוכל לנסות בעצמנו).

    השב

  3. Avatar

    אדי

    25/09/2013 ב 5:10 PM

    את הגירסאות עם הגרמושקה עושים כדי שהמשתמש יוכל לכוון בעצמו את המרחק של הפילטר מהעדשה, במיוחד בעדשות רחבות זוית שבהן העצמית הקדמית קמורה ובולטת, או עבור אורכי מוקד קצרים במיוחד, שבהם עומק השדה הטבעי גדול במיוחד, ורוצים להימנע מכניסה של אבק על הפילטר לתחום הפוקוס.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    25/09/2013 ב 6:30 PM

    הגיוני. יש הרבה עדשות בולטות מאד. מה שטרם הבנו כאן זה האם יש גרסאות שונות עבור עדשות שונות – כתבנו להם ואנו מחכים לתשובה.

    השב

  5. Avatar

    טל

    25/09/2013 ב 8:41 PM

    אני בדיוק מסתכל על מוצרים כאלו בשביל הסיגמה 12-24.
    ממה שאני יודע, הדגם הספציפי הזה (שמסתובב 360) מתאים רק ל14-24 של ניקון.
    יש להם את הדגם הרגיל שלא מסתובב שמתאים למבחר של עדשות רחבות כמו שאפשר לראות פה:
    https://fotodioxpro.com/index.php/wonderpana-145-essentials-kit-system-holder-lens-cap-and-cpl-filter.html

    יש מוצר דומה שגם מגיע עם מתאמים לכל מיני עדשות ונקרא lucroit.
    הנה האתר שלו:
    https://lucroit.com/SHOP/
    גם פה המחירים לא זולים.

    אני עדיין מתלבט…

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    25/09/2013 ב 9:44 PM

    פנינו אליהם בבקשה להסברים – טרם זכינו למענה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *