ראשי חדשות הכרזות מוצרים פוג’יפילם חושפת – X-A1 – חסרת מראה בסיסית ועדשה חדשה

פוג’יפילם חושפת – X-A1 – חסרת מראה בסיסית ועדשה חדשה

2
0

חברת פוג’יפילם חשפה הבוקר מצלמה נוספת בסדרת ה-X שלה (הכוללת כעת ארבעה דגמים בטווח מחירים נרחב) אשר נועדה להיכנס לנישה הנמוכה ביותר אך יחד עם זאת לשמור על איכות תמונה גבוהה ותאימות לליין העדשות המתרחב של החברה. יחד עם המצלמה הכריזה פוג’י גם על עדשה חדשה בסדרת ה-XC הבסיסית יותר שלה – להלן הפרטים.

ידיעות ופרטים בדבר ה-X-A1 החדשה של פוג’י דלפו לרשת כבר לפני מספר שבועות. נראה שהחברה נחושה לספק מצלמה מתקדמת בכל טווח מחיר עם הבדלים מינוריים יחסית. בעוד שבין ה-X-PRO1 ל-X-E1 ראינו הבדל משמעותי יחסית בעינית (היברידית לעומת דיגיטלית) וב-X-M1 ראינו הורדה של העינית והחלפתה במסך בר הטיה, הרי שההבדל העיקרי (ובמידה רבה היחידי) בין ה-X-M1 ל-X-A1 נוגע לחיישן.

ה-X-A1 – אותה הגברת בשינוי הצבע (והחיישן)

X A1 blue front side

חיישן ה-X-TRANS המתקדם אותו פיתחה פוג’י הוא אולי הסיבה העיקרית לעניין סביב מצלמות החברה ואף שפוג’י איננה מפרסמת את זה באופן חד משמעי (מסיבות ברורות), החיישן המשולב ב-X-A1 הוא כפי הנראה חיישן APS-C סטנדרטי (אין מידע האם מדובר בחיישן של חברת סוני או חברה אחרת).

מבט מאחור – זהה ל-X-M1

X A1 backפרט לכך ההבדל המרכזי בין ה-X-M1 וה-X-A1 החדשה (מלבד גימור מעט שונה) הוא במחיר – בפוג’י הצליחו לקצץ לא פחות מ-200 דולר במחיר של ה-X-M1 עם עדשה וה-X-A1 תימכר מעתה סביב 600 דולרים כולל עדשת 16-50 מ”מ.

סרטון רשמי קצר של פוג’י המציג את המצלמה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UomAIjESANg[/youtube]

מעבר למצלמה החדשה הכריזה פוג’י גם על עדשה נוספת בסדרת ה-XC (סדרת העדשות הבסיסית יותר שלה) – XC 50-230mm F4.5-6.7 OIS – עדשת זום מוצבת בעל 13 אלמנטים המסודרים ב-10 קבוצות מתוכם אלמנט אספרי יחיד ואלמנט ED יחיד. מחירה של העדשה יעמוד על 400 דולרים.

XC 50 230mm F4.5 6.7 OIS

המפרט המלא של ה-X-A1 מצוי במערכת המפרטים של האתר וכך גם המפרט המלא של ה-XC 50-230mm F4.5-6.7 OIS.

סרטון של האתר הבריטי whatdigitalcamera המציג בקצרה את המצלמה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oDry0_lAePk[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    פיטר

    17/09/2013 ב 6:29 PM

    סוף סוף חיישן APSC סטאנדרטי. בהחלט כיוון נכון. שלא לדבר על ה200 ומשהו גרם הרזים והידידותיים.

    הטראנס מה שמו…שנוי במחלוקת אפילו בקרה חובבי המירורלס עקב הצבעים המוזרים והדהויים.

    עוד מאמץ קטן בכיוון של שיפור יכולות הפוקוס ותהיה חלופה קרויה למשקולות שאני סוחב. היום עוד יגיע ללא ספק.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    17/09/2013 ב 8:58 PM

    נורא מפתיע שדווקא פוג’י שפיתחה את טכנולוגיית הפוקוס ההיברדיית במצלמות קומפקטיות לא הצליחה לשלב אותן ליין ה-X. אפילו אחרי כל השיפורים הפוקוס עדיין לא מתאים להרבה מעבר לצילום עצמים סטטיים – וחבל כי איכות התמונה בסך הכל מצויינת.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *