ראשי חדשות הכרזות מוצרים אייפון 5s: הזווית הצילומית

אייפון 5s: הזווית הצילומית

8
0

הערב הכריזה חברת אפל על מספר מוצרים חדשים כשבראשםהאייפון 5s – מכשיר דגל חדש לחברה אשר מתקשה מאז מותו של סטיב ג’ובס לספק חידושים משמעותיים. מידע מפורט על המכשיר כבר פורסם בהרחבה ברשת ולנו חשוב מן הסתם לספק את נקודת המבט הצילומית – אחרי הכל האייפון הוא ככל הנראה המצלמה הפופולארית בעולם – לטוב או לרע.

לפני שניגש לאספקט הצילומי כמה חידושים כללים אשר יגיעו באייפון 5s (כדי לשים לב שמבחינה חיצונית המכשיר זהה לקודמו וכך גם מסך ה-4 אינצ’ שלו):

  • מעבד A7 רב עוצמה – הראשון בתעשיה התומך ב-64 ביט (בדומה למחשבים) – אפל טוענת כי המעבד החדש מהיר פי 56 מזה שמהאייפון הראשון.
  • מעבד M7 העוסק כולו בעיבוד המידע המגיע מחיישני התנועה של המכשיר (מתאים לאפליקציות ספורט למיניהן ועוד).
  • מערכת Touch ID לזיהוי טביעת אצבע המשתמש (כנגד גניבות). אפל מבטיחה שטביעת האצבע שלכם תישאר שמורה במכשיר ולא תשותף ברשת או עם שום אפליקציה.
  • חיי סוללה המבטיחים (על פי אפל) 10 שעות דיבור ב-3G ו-40 שעות נגינת מוזיקה ו-250 שעות המתנה (standby).
  • מערכת הפעלה חדשה – iOS 7.
  • יגיע ב-3 צבעים – שחור, כסוף ומוזהב.

האייפון 5s – עכשיו גם מוזהב…

iphone 5s 2

אנו כאמור נתרכז בתכונות של המצלמה החדשה המשולבת במכשיר הכוללת על פי החברה:

  • חיישן חדש הגדול ב-15% מקודמו (עדיין קטן מאד ביחס לכל מה שאנו מכירים מעולם הצילום הקלאסי) – הרזולוציה של החיישן נותרה זהה – 8 מגה פיקסל.
  • עדשה חדשה בעלת 5 אלמנטים (תוכננה על ידי אפל עצמה). לעדשה צמצם f/2.2 (לעומת f/2.4 באייפון 5).
  • True Tone Flash – מבזק חדש כפול בעל יכולת להתאים את עצמו בצורה חכמה לתאורה הסביבתית ולספק תמונות בעלות חשיפה וצבעים נכונים יותר.
  • מייצב תמונה מובנה.
  • אפשרות צילום וידאו בהילוך איטי – עד 120 פריימים לשנייה (כל זאת ככל הנראה ב-720p!).
  • אפשרות צילום פנורמה ב-28 מגה פיקסל (על ידי שילוב של מספר תמונות יחד), המצלמה תתאים את החשיפה תוך כדי הצילום.
  • מצב צילום רצף מהיר – עד 10 פריימים לשנייה כאשר כפתור הצילום לחוץ (התמונות המצולמות נשמרות בתיקיה והמצלמה תבחר את התמונה שלדעתה היא הטובה בסדרה אך המשתמש יוכל כמובן לבחור תמונה אחרת מן הסדרה).

הסרטון הרשמי של אפל המציג את האייפון 5s

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wGCetsl-srk[/youtube]

האם הרשימה הנ”ל מצדיקה מכשיר חדש? (אפילו אם מדובר רק באותו מספר דגם בעל s נוספת)? אתם תחליטו – ובכל מקרה אפל מציעה לכם גם את האייפון 5C שהוא גרסה חדשה המשלבת רכיבים מהאייפון 5 במחיר זול במיוחד (בארה”ב יימכר בחלק מן הספקים תמורת פחות מ-$100) ויגיע במגוון צבעים.

תמונות נוספות של האייפון 5s

iphone 5s 3

iphone 5s 4

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

8 תגובות

  1. Avatar

    לירן

    10/09/2013 ב 11:08 PM

    טביעת אצבע, לא “תביעת” אצבע

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    10/09/2013 ב 11:48 PM

    מן הסתם – תוקן תודה.

    השב

  3. Avatar

    ליילה

    11/09/2013 ב 3:41 AM

    חיי סוללה המבטיחים לא ה”מטיחים”

    השב

  4. Avatar

    אדי

    11/09/2013 ב 9:16 AM

    “…מערכת Touch ID לזיהוי טביעת אצבע המשתמש (כנגד גניבות). אפל מבטיחה שטביעת האצבע שלכם תישאר שמורה במכשיר ולא תשותף ברשת או עם שום אפליקציה…”

    – קשה להבין איך אפל יכולה להבטיח דבר כזה, כי כיום אפילו מידע מוצפן ניתן לגישה וציטוט על-ידי האקרים, כמו שלמדנו בשנים האחרונות, מדליפה של מידע מוצפן לגורמים מסחריים ופליליים כאחד

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    11/09/2013 ב 11:51 AM

    שלא לדבר על ה-NSA שפרץ לכל דבר אפשרי בערך…

    השב

  6. Avatar

    שפן

    11/09/2013 ב 8:16 PM

    אדי ועידו:

    אפל הסבירה יפה איך היא תגן על המידע:
    המידע אינו נשמר בענן ולא מגובה בחיבור לאייטיונס.
    בנוסף, המידע אינו חלק מהזיכרון הרגיל של המכשיר אלא שוכן בחלק מיוחד מהמעבד. כלומר הגישה אליו היא כמו גישה לרכיב חומרה עצמאי. אתה לא פונה לכתובת זיכרון.

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    11/09/2013 ב 10:23 PM

    ואתה טוען שלא ניתן לפרוץ את זה? הרשה לי להיות ספקן – מאד.

    השב

  8. Avatar

    שפן

    12/09/2013 ב 11:31 AM

    עידו:
    לאנשים היום יש שלוש אופציות –
    להיות פרנואידים למידע ולהישאר בעידן הקודם, לחלוק כל רגע פרטי עם כל חברה עסקית, ממשלה ואקסית או להיות באמצע ולהבין שהיום הפרטיות היא מעטה ממה שהייתה, אבל עדיין קיימת.

    ברור שהמערכת הזו ניתנת לפריצה, לצערי אין מערכת שלא, אבל אם בגלל זה להפסיק להשתמש בה זה אומר שמהר מאוד נגיע לסוג הראשון של האנשים שציינתי. אני חושב שניתן לבטוח בכך שמירב המאמצים ומיטב הטכנולוגיות הופנו לצורך מניעת מקרים שכאלו.

    והינה דוגמא: היום פירסם דובר אפל בתגובה לוול סטריט ג’ורנל שבכדי להגדיר טביעת אצבע, חייבים להגדיר סיסמא כדי למנוע מצבים של כשל חומרתי, ואם האייפון לא היה בשימוש למשך מעל מ48 שעות, לא ניתן יהיה לפתוח אותו בעזרת האצבע אלא בעזרת הסיסמא בלבד מתוך הנחה שאי הפעילות נובעת מגניבת המכשיר ומניסיון לפרוץ את הרכיב החומרתי. אז כפי שאתה רואה, המערכת בוודאי לא חסינה, אבל ננקטים אמצעים שיפחיתו את הסיכון (ובינינו, הייתי דואג בהרבה אם בנקסוס שלי היתה המערכת הזו, כי לגוגל אף פעם לא היה אלוהים בנושא פרטיות).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *