ראשי חדשות הכרזות מוצרים מכריזה: OM-D E-M1 – הרפלקס וחסרות המראה מתאחדות

מכריזה: OM-D E-M1 – הרפלקס וחסרות המראה מתאחדות

19
0

חברת אולימפוס הכריזה הבוקר על ה-OM-D E-M1 – מצלמת דגל חדשה של החברה אשר נועדה לשלב בין לין ה-DSLR הקלאסי של אולימפוס לבין ליין המצלמות חסרות המראה. יחד עם המצלמה הכריזה החברה גם על עדשת זום מתקדמת – הסיקור המלא – לפניכם.

ה-OM-D E-M1 היא אחת המצלמות המודלפות ביותר שידע תחום הצילום בשנים האחרונות. כמעט כל היבט בה כולל תמונות מפרטים ועוד היה זמין ברשת עוד בטרם ההכרזה היום, ובכל זאת מי שמעוניין בתמונה השלמה והרשמית היה צריך להמתין עד להכרזה הבוקר בכדי להבין מה באמת חשפה אולימפוס.

OM-D E-M1 – מצלמת דגל חדשה של אולימפוס

Olympus OM D E M1 front side

נפתח במפרט (המרשים למדי על הנייר) של ה-E-M1:

  • חיישן חדש בן 16 מגה פיקסל ללא low-pass filter הכולל מערכת פוקוס מבוססת פאזה מובנית (נועדה לשפר את העבודה עם עדשות 4/3 אשר תוכננו לעבוד עם מצלמות הרפלקס של החברה).
  • רגישות – מ-100-25,600 ISO.
  • מעבד True Pic VII עם תיקון עיוותים לעדשות מובנה במצלמה.
  • מסך מגע 3 אינצ' ברזולוציה גבוהה (1.04 מליון נקודות בר הטיה).
  • עינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה במיוחד – 2.3 מליון נקודות עם הגדלה של 0.74x (לא רחוק ממצלמות מקצועיות של קנון/ניקון).
  • מהירות תריס – 60-1/8000 שנייה.
  • מהירות צילום – עד 10 תמונות לשנייה (6.5 תמונות לשנייה עם פוקוס בין תמונה לתמונה).
  • חיבור מיקרופון (לא קיים בגוף ה-E-M5).
  • חיבור Flash X-sync.
  • מערכת ייצוב בעלת 5 צירים (כמו ב-OM-D EM-5).
  • WI-FI מובנה.
  • יכולת Focus peaking מובנית לאימות פוקוס מדויק.
  • יכולות HDR מתקדמות.
  • מגוון רחב מאד של כפתורים פיזיים וחוגות שליטה.
  • תמיכה משופרת בעדשות 4/3.
  • עמידות לרטיבות/אבק וקור (עד מינוס 10 מעלות צלסיוס).
  • גוף עשוי מגנזיום עם ידית אחיזה בולטת.
  • מגוון עזרים כולל גריפ אופציונאלי.
  • מחיר: גוף בלבד – 1400 דולר (זמינות – אמצע אוקטובר).

המפרט המלא של ה-OM-D E-M1 מצוי במערכת המפרטים שבאתר.

אז מה ניסתה אולימפוס להשיג למעשה עם ה-E-M1? משיחות שקיימנו עם החברה ומבחינה של המפרט ויכולות המצלמה התשובה ברורה – איחוד מלא של ליין ה-4/3 הקלאסי (ליין מצלמות הרפלקס של החברה אשר כלל לא מעט עדשות איכותיות – ויקרות) עם ליין המיקרו 4/3 המצליח. המצלמה שנולדה מן השילוב הזה היא ה-E-M1 – אחות גדולה ומתקדמת יותר לדגם ה-E-M5 אשר הוכרז לפני כשנה (שתי המצלמות ימשיכו להתקיים במקביל וה-E-M5 עצמה תוחלף כנראה בדגם חדש בשנה הבאה). למעשה מהרבה בחינות ה-E-M1 היא המחליפה של דגם ה-E5 של אולימפוס אשר נחשף בפוטוקינה 2010. עבור אולימפוס לא היה עוד כלכלי להחזיק שני קווי מוצרים נפרדים והיא איחדה אותם במצלמה אחת. יחד עם זאת מקריאה ראשונית של התנסויות ברחבי הרשת ניכר כי למרות שנושא הפוקוס עם עדשות 4/3 שופר מאד – הוא עדיין לא מספק את אותה חוויית שימוש כפי שהייתה במצלמות הרפלקס הישנות של אולימפוס.

כפתורי שליטה רבים – E-M1

Olympus OM D E M1 back2

הרבה דגש שמה אולימפוס על נושא השליטה במצלמה (כפי שמקובל בדגמים המקצועיים של כל החברות) ולמרות שלמצלמה מסך מגע המאפשר שליטה ישירה לכאורה, באולימפוס היה חשוב לאפשר למשתמשים מתקדמים המעוניינים לקבוע את הפעולה של כל תכונה מרכזית באמצעות כפתור פיזי – לעשות כן. אף שתהליך ההתאמה האישית כנראה אינו מהיר במיוחד – התוצאה הסופית אמורה להיות מצלמה בעלת רמת שליטה מתקדמת מאד.

מסך מגע מפרקי – E-M1

Olympus OM D E M1 lcd

לא מעט סרטוני hands-on כבר התפרסמו ברשת ואנו מביאים בפניכם שניים בולטים המציגים את המצלמה החדשה ויכולותיה.

סרטון חביב של ה-TheCameraStore הקנדיים עם ה-E-M1

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ESOj56fWB8Q#t=138[/youtube]

סרטון של גורדון מ-cameralabs הבריטיים – מעט יותר פרטים טכניים

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B4VM1MTzGfE[/youtube]

מלבד המצלמה הכריזה אולימפוס גם על עדשת זום איכותית בפורמט מיקרו 4/3. העדשה – Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40mm 1:2.8 – מקבילה לעדשת 24-80 מ"מ (ב-35 מ"מ) בעלת צמצם f/2.8, כוללת 14 אלמנטים המסודרים ב-9 קבוצות מתוכם מגוון עצום של אלמנטים מתקדמים כולל 2 אלמנטים אספריים (אחד דו צדדי), 2 אלמנטים מסוג ED, ועוד אלמנטים מסוג HR, EDA ו-HD). מרחק הפוקוס המינימאלי של העדשה עומד על 20 ס"מ בלבד, יחס הגדלת המאקרו שלה עומד על קצת יותר מ-1:3 ומשקלה 382 גרם. מחירה של העדשה המתקדמת אשר תתחרה כנראה בעדשת ה-12-35 מ"מ המתקדמת של פנסוניק על אותו פלח שוק יעמוד על 1000 דולר.

עדשת זום איכותית – 12-40mm 1:2.8

Olympus M Zuiko Digital ED 12 40mm f2.8 Pro

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

19 תגובות

  1. פיטר

    10/09/2013 ב 1:03 PM

    סנסור קטן מידי,מחיר גבוה מדי ומשקל גבוה מדי.
    הטרנד החדש של מצלמות FF ברמת הכניסה בעל חיישן גדול פי 4 מחיר ומשקל כמעט זהים. (עדשות פריים קלות)

    שורה תחתונה-הפער מול מצלמות הטלפונים לא משמעותי.

    השב

  2. עידו גנוט

    10/09/2013 ב 1:51 PM

    אתה ממש מגזים – שוב פעם.
    הפער מול מרבית המצלמות בפלפונים עצום. זה נכון שיש פער מול מצלמות רפלקס – במיוחד FF אבל עדיין לומר שאין הבדל באיכות התמונה בין מצלמה עם חיישן מיקרו 4/3 לבין מצלמה סלולארית – נו באמת.

    השב

  3. פיטר

    10/09/2013 ב 2:53 PM

    שטח החיישן בנוקיה 808 הוא 85.33mm כאשר שטח החיישן של micro4/3 הוא 225mm. כלומר גדול פי 2.6 בלבד מחיישן הטלפון

    כמו שאמרתי הטלפונים סוגרים את הפער.

    היחס בין micro4/3 ל-FF הוא פי ארבע בשטח כאשר האולימפוס מתומחר כמעט באותו מחיר כמו 5D/D600

    מסקנה פורמט זה יאבד את היתרון לעומת טלפונים כאשר מי שבאמת רוצה איכות תמונה ילך על FF ברמת הכניסה עם עדשות פריים זולות יותר מ- micro4/3

    הסיפור בקרוב יסתיים.

    השב

  4. אופיר

    10/09/2013 ב 3:20 PM

    לא נראה לי נכון להשוות כרגע למצלמות FF זולות אלא להשוות למצלמות קרופ מתקדמות כמו 7D (שאפילו עולה סכום דומה).

    השב

  5. עידו גנוט

    10/09/2013 ב 3:25 PM

    עזוב את נוקיה. זה מכשיר נישה עם חיישן ייחודי – הרוב המוחלט של המכשירים הסלולאריים היום משתמשים בחיישנים שקטנים מאלו של קומפקטיות – הרבה הרבה יותר קטנים ממיקרו 4/3. אתה שוב נטפל לטפל.

    הפורמט הזה לא ייעלם כל כך מהר. זה שיש הבדל מ-FF בסדר – אבל FF לא מתאים לכולם – העדשות שלו היו וישארו גדולות מאד וזה חיסרון – אם אתה רוצה זום סביר אתה מקבל מפלצת – לא לכולם מתאימות עדשות פריים קצרות. זה שזה מתאים אולי לך זה יופי אבל זה לא מה שמתאים לרוב הצלמים כיום.

    לגבי המחיר זה סיפור אחר – גם בעיני הוא גבוה מידי – נתוני המכירות שלהם בעוד שנה יגידו אם זאת הייתה החלטה נכונה או לא (ה-OM-D E-M5 נמכרה יפה למדי למרות מחיר לא זול).

    השב

  6. פיטר

    10/09/2013 ב 3:45 PM

    אני חוזה שהטלפונים יהפכו למפלצות צילום על סטרואידים. כבר עכשיו הנוט 3 מצלם ב-4K ווידאו כאשר גם הסנסורים ילכו וישמינו וציפיפות הפיקסלים תקטן כדי להשיג יחס אות לרעש טוב יותר.

    מחירי ה-FF יורדים וימשיכו בצלילה מטה כאשר כבר עכשיו יש מצלמות פוקט של סוני FF.

    לכן נראה לי שפורמט המיקרו 43 יעלם. נמתין ונראה.

    השב

  7. אופיר

    10/09/2013 ב 3:49 PM

    לא נראה לי שמיקרו 43 יעלם לפני שאר פורמטי הקרופ ולא נראה לי שהם ילכו בקרוב

    השב

  8. עידו גנוט

    10/09/2013 ב 3:55 PM

    אני לא רואה מעבר לחיישנים גדולים יותר בפלפונים (שוב נוקיה זה היוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל) – סמסונג ואפל – שתי היצרניות שאוחזות בעיקר השוק – בעיקר מעלות מגה פיקסל גודל החיישן נותר זעיר. שלא לדבר על זה שיש לך עדשת פריים בסיסית.

    אם כבר הקונספט של סוני (סדרת ה-QX) היא כיוון מעניין אבל תכלס גם הוא נישתי לגמרי. רוב הציבור מצלם עם פלפונים עם מצלמה בגודל של חצי ציפורן – זה לא ישתנה להערכתי גם בעוד 2-3 (אולי גם לא בעוד 4-5 שנים). כן תהיה איכות תמונה טיפה יותר טובה וקצת יותר רזולוציה ופה ושם זום ועוד שיפורי תוכנה – עדיין – אם לא תהיה פריצת דרך אדירה בטכנולוגיית החיישנים (ואני בספק) האיכות הבסיסית לא תשתנה והפער למצלמות עם חיישנים גדולים (קומפקטיות מתקדמות, מיקרו 4/3, קרופ וכמובן FF) יישאר גדול מאד.

    מה יקרה בעוד 5-10 או 20 שנה – אין לדעת וזה גם לא רלוונטי לדיון הזה.

    השב

  9. פיטר

    10/09/2013 ב 4:09 PM

    שוב החמצת את המסר שלי
    המסר הוא שמיקרו 43 הוא לא חיישן גדול, לאיכות התמונה יש חתימה מובהקת של פוקט.

    שוב אני חוזר, או טלפון או חיישן גדול. וזה לא המיקרו המקושקש הזה.

    השב

  10. עידו גנוט

    10/09/2013 ב 5:01 PM

    אולימפוס ופנסוניק ולא מעט אנשים שמשתמשים בפורמט הזה לא יסכימו איתך. העולם הוא לא שחור לבן. סלולארי זה נחמד לצילום תיעודי מזדמן זה לא תחליף למצלמה (תכלס אפילו לא לקומפקטית פשוטה).

    השוק לא הולך לכיוון דיכוטומי של FF או סלולארי – אם זה מה שאתה חושב אתה טועה בגדול. יש ויהיו עוד הרבה מאד דברים באמצע – לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות – ככל שהחיישן גדול יותר כך גם העדשות (ואל תיתן לי שוב דוגמאות של פריים פנקייק כי זה לא מתאים לרוב הצלמים), חיישנים קטנים יותר מספקים פחות איכות תמונה אבל מאפשרים גודל פיזי ובעיקר עדשות קטנות יותר – זה מתאים לחלק לא מבוטל מהאוכלוסיה (בעיקר הרבה מאלו שבעבר צילמו עם קומפקטיות ורוצים יותר ממה שסלולארי נותן – להם FF לא מתאים וכנראה גם לא יתאים בעתיד).

    השב

  11. אדי

    10/09/2013 ב 6:42 PM

    אז מה בעצם, הבשורה האמיתית של הדגם הזה היא אפשרות השיתוף של שני סוגי העדשות ?

    לגבי הויכוח FF או טלפונים, המגמה הכי עקשנית שאני מזהה היא עליה מתמדת באיכות החיישנים הקטנים, כך שייתכן מאד שמשהו באמצע, כמו ה Micro Four Thirds למשל, יצליח להגיע (בסוף תהליך השיפור המתמשך הזה) לרזולוציות וסף-רעש מספיק טובים, כדי לספק מקצוענים, ובכך להציע את הייתרון העיקרי שלו שכיום עדיין שייך למצלמות APS-C על פני FF, והוא הגמישות העצומה והטווחים של העדשות.

    העדשות של Micro Four Thirds הן קומפקטיות יותר מ APS-C (אני אפילו לא טורח להזכיר FF), ושיהיה ברור: קל יותר ליצרן לפתח איכות אופטית ככל שהעדשה באה לשרת חיישן קטן יותר, ומדובר גם ב Vignette, גם ב CA, וגם בעיוות גיאומטרי.

    פתאום רפלקס עם זום 30X מהיר כבר לא יהיה חלום רטוב, אלא מציאות, והכל בזכות התהליך השיפור המתמשך של חיישנים קטנים

    השב

  12. פיטר

    10/09/2013 ב 7:09 PM

    שכאולימפוס מתמחרת מצלמה עם חיישן כזה קטן ב-1500 דולר ועדשות ב-1000 דולר זה בדיחה.

    D5200 מאכילה אבק את האולימפוס שוקלת אותו דבר.

    אה כמעט שכחתי היא עולה חצי מחיר ואני לא מזכיר את ה-D7100 שזה כמו אבן כנגד אקדח.

    השב

  13. עידו גנוט

    10/09/2013 ב 7:15 PM

    לשאלתך התשובה במידה רבה כן – האפשרות לשימוש יעיל יותר בליין העדשות הקלאסי (4/3) הוא חלק גדול מהחידוש יחד עם גוף מקצועי יותר עם יותר שליטה ועוד שיפורים כאלו ואחרים כמו הסרת פילטר ה-AA, שילוב WIFI ועוד.

    השב

  14. עידו גנוט

    10/09/2013 ב 7:16 PM

    פיטר כבר הסכמתי איתך שהתמחור גבוה אבל פה זה קביעה של השוק אם הוא הולך עם אולימפוס או לא – עם ה-OM-D E-M5 השוק דווקא הלך עם אולימפוס למרות המחיר.

    השב

  15. אדי

    10/09/2013 ב 8:09 PM

    ופריצת הדרך האפשרית שהזכרת עידו, כבר קרתה השנה בטאיוואן, עם חיישן הגרפן, והבעיה כרגע היא רק תהליך המיסחור שלו ממכון המחקר שהמציא לענקי הייצור, שגם אם יקח שלוש או ארבע שנים, ישנה דרמאטית את חוקי המשחק, כי רגישות של פי אלף לאור, פירושה בעיקר יחס אות לרעש אחר לגמרי ממה שאנחנו מכירים, או בקיצור, סף-רעש שונה בסדרי-גודל מהטכנולוגיה הנוכחית.

    השב

  16. פיטר

    10/09/2013 ב 8:28 PM

    אפרופו חיישנים באמת נראה שהטכנולוגיה נבלמה בחמש השנים האחרונות.
    אין שום הבדל בין ה-D3S ל-D4 כך שנדרש לעבור מ-CMOS למשהו אחר כמו המעבר מ-CCD ל-CMOS

    מה שעוד מרגיז זה הטריק של ניקון לייצר חיישנים רועשים של 24MP. אכן הרזולוציה פנטאסטית באיזו 100 ואני מזהה את הפס האדום של עדשות L מקילומטר אבל ברמת הפיקסל אכן הרעש ניכר. (D7100)

    לאחר שהרגו את ה-D700 מי שרוצה כיום מפלצת לילה חייב ללכת על ה-D4. ומי שקורא את DXO ומסתכל על הגרפים וחושב שאיכות ה-D600 זהה לאיזו של D3S לאחר הקטנה לאותה רזולוציה חי בסרט.

    מקווה שסנסור בטכנולוגיה אחרת יתן תשובה בעתיד אבל אני בטוח שיהיו לקנוניקון טריקים חדשים כדי להכריח חובבי צילום אמיתיים להוציא עוד כסף.

    ומי שלא יודע בצילום תמיד קונים זה לא נגמר אף פעם.

    השב

  17. עידו גנוט

    10/09/2013 ב 10:06 PM

    משיחות שקיימתי עם אנשים שמבינים הרבה יותר ממני בגרפן הם הרבה פחות התרשמו מפריצת הדרך. הם טוענים שבניגוד למה שהכותבים של המאמר רוצים שנאמין יש עוד דרך ארוכה עד לחיישן גרפן שייתן באמת את מה שהם מדברים עליו – אז נחיה ונראה.

    אגב לאייפון החדש עליו נפרסם עוד מעט ידיעה יש חיישן מעט יותר גדול – אבל עדיין לא הייתי ממהר לקבוע שיש כאן איזה שינוי כיוון דרמטי – זה יותר שיפור מינורי מאיך שזה נראה.

    השב

  18. נעם

    18/10/2013 ב 10:08 AM

    מה ידוע לגבי היבוא של אולימפוס לארץ?
    למי זה עבר?
    האם יש אפשרות לקנות אותה פה?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *