ראשי חדשות Squito – הכדור המצלם

Squito – הכדור המצלם

5
0

תמיד חלמתם על כדור אותו תוכלו לזרוק למרחק ולראות את התמונה המצולמת? פיתוח חדשני בשם Squito עושה בדיוק זאת והוא מסוגל לצלם סרטונים מיוצבים ותמונות. היישומים נעים מצילום ספורט מזווית הראיה של הכדור דרך צילומי נוסף וכמובן יישומים רציניים יותר כגון חיפוש והצלה ויישומים בטחוניים.

הרעיון של “כדור מצלם” איננו חדש. חברת ODF  הישראלית פיתחה כבר לפני מספר שנים את ה-EyeBall – כדור מצלמה למשימות צבאיות הנמצא בשימוש כוחות ביטחון בארץ ובעולם. אלא שכדור זה הינו יקר ומעביר תמונות בעיקר מהקרקע כאמצעי למעקב אחר גורמים עויינים בתוך מבנים.

ה-Squito באויר

Squito ball

ממציא מבוסטון בשם Steve Hollinger עובד בימים אלו על פיתוח שצפוי להיות כנראה זול בהרבה ונגיש לקהלים רחבים יותר. הוא הרכיב מספר מצלמות בתוך כדור קטן אשר כל אחת פונה לצד אחר וחיבור התמונות יחד באמצעות שימוש באלגוריתמים חכמים ומערכות ייצוב מאפשרים ליצור תמונה אחידה ומיוצבת (ראו סרטון).

סרטון המציג את ה-Squito

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8BYSSKNS5Ks#at=160[/youtube]

לכדור יש מגוון רחב מאד של יישומים אפשריים והדבר תלוי כמובן בגרסאות הסופיות אשר ייוצרו (כרגע מדובר בפיתוח שטרם הגיע לשוק וממציא הכדור מחפש שותפים מן התעשיה ומתכנתים שירצו לקחת חלק בפרויקט). מעבר לצעצוע חביב לצילום מעניין של משחק כדור עם הילדים או בין חברים, ה-Squito יכול בגרסה מתקדמת יותר להיות משולב גם כחלק מספורט מקצועני (חישבו על כדורגל או כדורסל בהם מורכבת מצלמה בסגנון Squito אשר משדרת כל העת ומאפשרת לצופים בבית לראות קליעת סל או הבקעת שער גם מנקודת מבטו של הכדור!).

עוד יישומים הנוגעים לצד הצילומי יכולים להיות בתחום האקסטרים – בהנחה שכדור בסיסי יהיה מוצר זול ובעל טווח שידור תמונות גדול ניתן לחשוב על שימוש ב-Squito לצילום תמונות נפילה מצוק למשל באופן שאיננו אפשרי כיום. מתארי שימוש עבור קהלים “מקצועיים” – ביטחוניים כמו גם כאלו של כוחות חיפוש והצלה (מכבי אש לדוגמא באמצעות מצלמה אינפרא אדומה) מתבקשים אף הם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

5 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    09/07/2013 ב 8:47 PM

    יופי, עכשיו יש לי עוד צעצוע לחלום עליו בהקיץ.

    האמת היא שהיישומים האפשריים של הגאדג’ט הזה (כפי שהוזכרו בסרטון) מסעירים לא-פחות מהחלומות שאני חולם בהקיץ.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    09/07/2013 ב 8:51 PM

    האמת שזה מאד תלוי במחיר – אם המוצר הזה אכן יגיע לשוק במחיר סביר – כמה עשרות דולרים נניח – זה בהחלט משהו שיכול להיות עזר חד פעמי בכל מיני הפקות אקסטרים.

    השב

  3. Avatar

    מירית

    15/07/2013 ב 6:18 PM

    עדי,
    איך זה הגיוני שזה יעלה רק כמה עשרות דולרים???
    אם כן, נראה לי המחיר, זה החלום בהקיץ שלי 🙂

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    15/07/2013 ב 6:33 PM

    בנוגע למחיר – קודם שיגיע בכלל לשוק כרגע זה אבטיפוס של ממציא שאין לו עדיין אפילו חברה מאחוריו. אבל כרעיון זה נראה חביב מאד.

    אגב, אני עידו ואדי רושם את שמו עם א’.

    השב

  5. Avatar

    מירית

    16/07/2013 ב 9:20 PM

    נו טוב, שרק יגיע כבר באמת רעיון מגניב.

    לגבי השם.. חח לא שמתי לב, אבל יצא נחמד, ככה אני יכולה לענות לשניכם בתגובה 1….
    ברור אבל שהתכוונתי לעידו…

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *