ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני מכריזה: RX-100 II ו-RX-1R קומפקטיות עם חיישנים גדולים

סוני מכריזה: RX-100 II ו-RX-1R קומפקטיות עם חיישנים גדולים

2
0

סוני הכריזה היום על זוג מצלמות חדשות מסדרת ה-RX של החברה הכוללת מצלמות קומפקטיות מתקדמות עם חיישנים גדולים. הראשונה היא גרסה מעט שונה של ה-RX-1 הנוכחית והשנייה היא שדרוג של ה-RX-100 – אולי אחת הקומפקטיות המתקדמות הפופולאריות ביותר בשנה החולפת. בנוסף הכריזה החברה גם על מבזק חדש ומתקדם.

זה היה צפוי מזה זמן רב. ידיעות דלפו להן לרשת ובהמשך גם חוברות המשתמש והמפרט והיום הוכרזו באופן רשמי שתי המצלמות החדשות.

ה-RX-1R היא אחות למצלמת ה-RX-1 שהוכרזה לפני כשנה. מדובר במצלמה קומפקטית (ללא עדשות מתחלפות) בעלת חיישן Full Frame (זהה לזה המצוי ב-D600 של ניקון) בן 24 מגה פיקסל ועדשת 35 מ”מ f/2 של קרל זייס/צייס. החידוש בגרסת ה-R החדשה הוא לכאורה מינורי – סוני החליטה לוותר על פילטר ה-AA ובכך לשפר במעט את חדות התמונה. מעבר לכך ולמיטב ידיעתנו אין עוד שיפורים (אם כי אפשר וסוני ביצעה בכל זאת שיפור במנוע עיבוד ה-JPEG במצלמה אך אין לנו מידע וודאי על כך). מדובר במהלך דומה לזה אותו עדשת ניקון עם ה-D800 וה-D800E או פנטקס עם ה-K5 II. שימו לב כי ה-RX-1 תמשיך להימכר ובכל מקרה שתי המצלמות יעלו סכום דומה (ויקר למדי) – 2800 דולר.

ה-RX-1R – אין בשורות גדולות

RX 1R

מה-RX-1R אשר לא הביאה עימה בשורות גדולות אנו עוברים ל-RX100 II. החידוש של המצלמה הקומפקטית המתקדמת של סוני אולי איננו פורץ דרך כפי שהיו כאלו שקיוו, אך עם זאת הדגם החדש מביא עימו בכל זאת כמה תוספות ושיפורים מעניינים.

סרטון רשמי של סוני המציג את ה-RX-1R וכן דוגמאות לשיפור החדות ביחס ל-RX-1

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B5F0-cyANXM[/youtube]

להלן רשימת התכונות המרכזיות של ה-RX100 II עם התייחסות לשינויים:

  • חיישן 1″ חדש ברזולוציה של 20.2 מגה פיקסל בעל הארה אחורית (BSI – לראשונה בחיישן בגודל שכזה – אמור לספק 40% יותר רגישות לאור מן החיישן ב-RX100).
  • רגישות – 160-12,800 ISO.
  • עדשת 28-100 מ”מ (שווה ערך ב-35 מ”מ) בעלת צמצם f/1.8-f/4.9 של חברת קרל זייס (זהה לזו המצויה ב-RX100).
  • hot-shoe – מאפשר חיבור מגוון אמצעים דוגמת מבזק חיצוני אך גם עינית דיגיטלית מתקדמת של סוני הנמכרת בנפרד (לא היה קיים בדגם הקודם).
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה במיוחד – 1.229 מליון נקודות בטכנולוגיית White Magic של סוני (החידוש במסך בדגם שהוצג היום – אפשרות הטיה).
  • מהירות פוקוס גבוהה (עד 0.13 שניות).
  • WIFI + NFC (המאפשר חיבור אלחוטי בנגיעה בין מכשיר סלולארי למצלמה לצורך צילום והורדת תמונות והעברתן לרשת – לא היה קיים בדגם הקודם).
  • מגוון יכולות שליטה ידניות וצילום ב-RAW.
  • אפשרות צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה – 1080p ב-60p (בדגם החדש נוספה אופציה לצילום ב-24p גם כן).
  • מחיר: 750 דולר.

ה-RX100 II – שימו לב ל-hot-shoe בחלק העליון

Sony RX 100 II

ישנם עוד שורה של שיפורים מינוריים יותר – את חלקם תוכלו לראות בסרטון הרשמי הבא של סוני:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5k2QZCCmADs[/youtube]

בנוסף לשתי המצלמות הכריזה סוני על מבזק על חדש בשם HVL-F43M. למבזק עוצמה רמה במיוחד (GN43) והוא כולל LED חזק במיוחד לצורך צילום וידאו. המבזק יהיה זמין באירופה בסוף חודש יולי מחירו של יעמוד על 400 דולר.

ה-HVL-F43M – מבזק עם LED מובנה חזק לצילום וידאו

Sony HVL F43M

המפרטים של כל שלושת המוצרים החדשים יועלו לאתר בהמשך.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    29/06/2013 ב 5:55 AM

    יקרה מדי בשביל מה שהיא יודעת לעשות

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    29/06/2013 ב 2:59 PM

    אתה מדבר על ה-RX1R אני מניח – היא אכן מאד יקרה. אני חייב לציין אבל שמההתנסות המאד קצרה שלי איתה בארה”ב (מאד מאד קצרה לצערי) התוצרים שלה סופר מרשימים והיא קטנה מאד יחסית – היא פשוט מוצר ייחודי וסוני החליטו לגבות עליה פרימיום לא קטן. בעתיד אולי יהיו עוד מוצרים כאלו ותהיה תחרות ואז המחיר יירד.

    ה-RX100 II היא בעלת מחיר סביר (לא זולה אמנם) אבל בשביל מה שהיא נותנת היא כנראה תמשיך להיות ההמלצה המרכזית שלנו למצלמה קומפקטית.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *