ראשי חדשות הכרזות מוצרים סמסונג מכריזה על עדשת ה-Fisheye הקטנה בעולם

סמסונג מכריזה על עדשת ה-Fisheye הקטנה בעולם

0
0

חברת סמסונג הכריזה מוקדם יותר הבוקר על עדשת ה-NX 10mm F3.5 Fisheye – לטענתה עדשת עין הדג הקטנה והדקה בעולם. בנוסף הכריזה החברה בתקופה האחרונה על מהלך חסר תקדים בשוק הצילום אשר זכה אמנם למעט כותרות באופן יחסי אך יש לו פוטנציאל לשינוי משמעותי בשוק – הפיכת קוד המקור של מצלמות סדרת ה-NX לפתוח.

נתחיל בהכרזה של חברת סמסונג מהבוקר על עדשת ה-NX 10mm F3.5 Fisheye. מדובר לדבי החברה על העדשה הקטנה מסוגה בעולם למצלמות קרופ. עוד נתון מעניין במיוחד בעדשה הוא מרחק הפוקוס הקרוב במיוחד שלה אשר יוכל לאפשר לה להפיק תמונות מעניינות למדי. הינה כמה פרטים מרכזיים לגבי העדשה החדשה:

  • אורך מוקד 10 מ”מ וצמצם f/3.5.
  • מבנה אופטי הכולל 7 אלמנטים המסודרים ב-5 קבוצות מתוכם אלמנט אספרי אחד.
  • מרחק פוקוס מינימאלי של 9 ס”מ בלבד (יחס ההגדלה עומד על 1:4.5).
  • לעדשה אין אפשרות לחיבור פילטר.
  • משקל העדשה 72 גרם בלבד ולה עובי של קצת יותר מ-2.5 ס”מ (!).

המפרט המלא שלה-NX 10mm F3.5 Fisheye של סמסונג מצוי במערכת המפרטים של האתר.

עדשת עין הדג החדשה של סמסונג – הקטנה מסוגה

NX 10mm F3.5 Fisheye

סמסונג דואגת להרחיב אט אט את היצע העדשות הזמינות לה עבור סדרת מצלמות ה-NX (כיום לחברה 12 עדשות בליין) ואנו צפויים לפרסם בקרוב ביקורת אשר תעסוק במצלמת ה-NX300 ובשתי עדשות פריים מעניינות של החברה.

אם כבר ב-NX300 עסקינן – חברת סמסונג הכריזה על מהלך אמיץ ולטעמנו משמעותי ביותר (גם אם כזה המגיע לפחות כיום מחברה שלא עושה בדרך כלל יותר מידי כותרות בתחום הצילום) – פתיחת הקוד של מצלמותיה. סמסונג הכריזה לאחרונה כי היא מנגישה את הקוד (הקושחה) של מצלמת ה-NX300 וזאת לאחר שעשתה זאת גם לקד של מצלמת ה-NX2000 (את הקוד אגב ניתן למצוא באתר הקוד הפתוח של סמסונג בקישור הבא).

בשלב זה אנו מתקשים לראות את היצרניות הגדולות בתחום הצילום פועלות בדרך דומה אבל לטעמנו יש בפתיחת הקוד ובמתן אפשרות למפתחים להציע גרסאות קושחה משלהם עם יכולות אחרות מאלו שהיצרנית חשבה עליהם – כוח עצום. מספיק אם אנו מתבוננים בהתפתחות של תחום הקוד הפתוח והאפליקציות הניידות במכשירים סלולאריים בשביל שנבין את הפוטנציאל של מהלך שכזה עבור שוק הצילום. אפשר רק לקוות כי גם שחקניות נוספות בשוק הצילום יבינו את הפוטנציאל במהלך של סמסונג (ואם מותר לחלום היינו שמחים לראות בעתיד הרחוק יותר פלטפורמת פיתוח אחידה לכלל המצלמות – ממש כפי שקיימת כיום בתחום הסלולארי – מי אמר שאי אפשר לפנטז).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *