ראשי חדשות גוגל מוסיפה HDR אוטומטי ל-Google Glass

גוגל מוסיפה HDR אוטומטי ל-Google Glass

0
0

משקפי הגוגל Glass הגיעו בנתיים בעיקר למפתחים ואינם זמינות עדיין לרכישה אבל החברה ממשיכה כל העת להוציא עדכונים שונים לתוכנה המפעילה אותם. העדכון האחרון למשקפיים החכמים אשר צפויים להביא מהפכה לא קטנה בשנים הקרובות נוגעים ליכולות הצילום של המשקפיים – להלן הפרטים.

אנו עוקבים כידוע באופן רציף אחרי התפתחות פרויקט ה-Glass של חברת גוגל המשלב משקפיים חכמות עם מצלמה מובנית ושלל יכולות מתקדמות. אף שהפרויקט נמצא עדיין בשלבי פיתוח ואינו זמין לרכישה לציבור הרחב (ההשקה הרשמית תתרחש כנראה במהלך 2014), לא מעט יחידות פיתוח כבר מצאו את דרכם לקהל מפתחי האפליקציות ברחבי העולם (מערכת ההפעלה של המשקפיים היא כידוע אנדרואיד הפופולארית של גוגל) וחברת גוגל דואגת להוציא עבורם עדכונים שונים בכדי לשפר את יכולותיהם של המשקפים.

העדכון האחרון אותו השיקה גוגל השבוע נוגע למצלמה המשולבת במשקפיים (מצלמה מובנית זעירה בעלת רזולוציה של 5 מגה פיקסל ויכולת צילום וידאו בן 720p). בהודעה שפורסמה בבלוג של הפרויקט פורטו שורה של שיפורים ביכולות המצלמה ובראשם היכולת לשלב מספר תמונות יחד באופן אוטומטי ליצירת תמונת HDR אשר משפרת את הטווח הדינאמי. יכולת נוספת אשר שופרה היא הצילום בתנאי תאורה נמוכים (ראו הדגמה בהמשך). עוד שיפורים נוגעים למהירות הצילום במצלמה וכן להיבטים אחרים של המכשיר.

יכולת מעניינת נוספת – ואם לומר את האמת די שימושית לדעתנו, וכזאת שכמעט ולא קיימת במצלמות כיום – היא האפשרות להוסיף טקסט קצר לתמונה. לאחר שצילמתם תמונה תהיה לכם אפשרות להקליט קטע דיבור קצר המתאר את התמונה. אפשר לשער שבאמצעות תוכנת זיהוי דיבור מפתחים יוכלו ליצור כלים שיאפשרו תיוג תמונות חכם וחלוקה על פי תגים קוליים – כמה חבל שיותר מצלמות לא משלבות יכולת זאת.

צילום HDR – לפני ואחרי (שימו לב לשמיים)

HDR 1

HDR 2צילום לילה: לפני ואחרי העדכון

Night 2

Night 1

כזכור לנו הייתה הזדמנות להיות הישראלים הראשונים לעשות שימוש בגרסה מוקדמת של משקפי ה-Glass של גוגל בתערוכת פוטוקינה 2012 (ומאוחר יותר אף הוזמנו לספר על כך בתוכנית הבוקר של קשת בערוץ 2). אתם יכולים לקרוא את כל הידיעות שלנו העוסקות ב-Google Glass בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *