ראשי חדשות Pics.io: לפתח את ה-RAW בענן

Pics.io: לפתח את ה-RAW בענן

0
0

כאשר יותר ויותר צלמים עושים שימוש בקבצי RAW כאמצעי המאפשר להם להפיק יותר מכל תמונה מצולמת, הולכת וגוברת החשיבות של כלים אשר יאפשרו לפתח את הפורמטים הרבים והשונים הקיימים בתעשיה (ומתעדכנים כל העת). שירות חדש המפותח בימים אלו שואף להביא את פיתוח ה-RAW מהמחשב אל הענן והוא מביא עימו מספר יתרונות חשובים.

עיבוד RAW נעשה כיום על ידי תוכנות היושבות על המחשב של המשתמש. בין אם מדובר על תוכנות פיתוח של היצרניות עצמן או תוכנות צד שלישי כגון לייטרום, פוטושופ ואחרות. מכיוון שכל העת מוכרזות מצלמות חדשות יש צורך לעדכן באופן תדיר את התמיכה של התוכנות בפורמטי ה-RAW של מצלמות אלו – דבר אשר עשוי להיות בעייתי ולעיתים גם איטי (אם בשל העבודה הרבה הכרוכה בכך או בשל העובדה שחברות דוגמת אדובי מפסיקות להוציא עדכונים לגרסאות תוכנה ישנות ומחייבות משתמשים לעבור לגרסאות חדשות – בתוספת תשלום כמובן). בעיה נוספת קשורה למשתמשים הנעים ממחשב למחשב ואין ברשותם כלי עיבוד RAW בכל מחשב בו הם עובדים.

עיבוד תמונה בדפדפן – Pics.io

RAW Pics.io

חברת Pics.io אשר הוקמה על ידי מספר מפתחים מאוקריאנה מתיימרת לעשות שינוי במודל עיבוד ה-RAW שלנו באמצעות העברה של (חלק) מן התהליך לענן. השירות שלהם אשר נחשף בסרטון (אך זמין בנתיים בגרסת אלפא למוזמנים בלבד) נועד להציע פיתרון שיאפשר עיבוד של קבצי ה-RAW בתוך הדפדפן אך תוך שימוש במשאבי העיבוד הגרפי של המחשב (באמצעות טכנולוגיה המכונה WebGL – דבר אשר אמור לקצר מאד את זמן העבודה שכן כידוע קבצי RAW הם גדולים וכבדים). השירות של Pics.io עובד עם שירות ענן אחר לאחסון תמונות – Google Drive אך בעתיד שירותים נוספים עשויים להיות מוצעים גם כן.

סרטון רשמי של שירות ה-Pics.io

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o-kVeSHS6Mg[/youtube]

השירות של Pics.io צפוי להיות מוצע למשתמשים בהמשך השנה בחינם ולאפשר לערוך מספר מצומצם של תמונות בחודש בעוד שמשתמשים רשומים (בתשלום) יוכלו לערוך מספר בלתי מוגבל של תמונות. לחברה תוכניות גדולות נוספות לאפשר לעורכי תמונה להציע את שירותיהם לצלמים דרך הממשק ולאפשר שורה של שיתופי פעולה מקוונים.

לאתר של חברת Pics.io

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *