ראשי חדשות הכרזות מוצרים הוכרזה העדשה המהפכנית של סיגמא: 18-35mm F1.8 DC HSM

הוכרזה העדשה המהפכנית של סיגמא: 18-35mm F1.8 DC HSM

16
0

מוקדם הבוקר הכריזה חברת סיגמא על פריצת דרך של ממש בפיתוח עדשות זום עם חשיפתה של עדשת ה-18-35mm F1.8 DC HSM – עדשת הזום המהירה ביותר אי פעם עבור מצלמות קרופ. הפרטים המלאים והמשמעויות בידיעה שלפניכם.

אמש בשעות הלילה המאוחרות החלו להגיע הידיעות. בתחילה לא היה ברור אם מדובר במתיחה או בידיעה רצינית אך משדלפו התמונות החלטנו גם אנחנו לפרסם ידיעה זהירה בנושא. הבוקר כבר הוכרזה העדשה המהפכנית באופן רשמי על ידי חברת סיגמא כולל לא מעט פרטים טכניים.

אז מה בעצם כל כך מהפכני בעדשה החדשה? ראשית נתחיל מכך שעד היום עדשות זום מהירות הוגבלו לכל היותר לצמצם f/2.8 (הדבר נכון לעדשות עבור מצלמות קרופ וכמובן עבור מצלמות Full Frame). עבור חיישנים קטנים יותר היו יוצאים מן הכלל – לבחרת אולימפוס לדוגמא שתי עדשות ייחודיות – ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm 1:2.0 SWD וה-ZUIKO DIGITAL ED 35-100mm 1:2.0 – שתיהן בעלות צמצם f/2 ומתוכננות לעבודה עם חיישן ה-4/3 הקטן יחסית (שתיהן אגב, גדולות, כבדות ובעיקר יקרות מאד).

עדשת זום מהפכנית – 18-35mm F1.8 של סיגמא

18 35mm F1.8 DC HSM 1

למעשה העדשה החדשה של סיגמא כוללת בתוכה שילובים של מספר אורכי מוקד וצמצמים אשר לא קיימים כיום בשום עדשה בשוק ובראשם 18 מ”מ f/1.8 (לסיגמא יש עדשת 20 מ”מ f/1.8 ישנה יחסית עבור Full Frame אך ביצועיה בינוניים למדי). העדשה החדשה לעומת זאת הינה מסדרת ה-Art החדשה אשר עד כה הציגה רק עדשות שזכו לביקורות חיוביות או חיוביות מאד.

מבנה מסיבי – לא מתארך

18 35mm F1.8 DC HSM black 3

התכונות העיקריות של העדשה:

  • עדשת 18-35mm 1:1.8 DC (מותאמת לעבודה עם מצלמות קרופ של ניקון קנון וסיגמא).
  • בעלת מנוע פוקוס אולטרסוני (לא מתארכת).
  • מבנה אופטי ייחודי הכולל 17 אלמנטים המסודרים ב-12 קבוצות (מתוכם לא פחות מ-4 אלמנטים אספריים ו-5 אלמנטים מסוג ED!).
  • יחס הגדלה 1:4.3 ומרחק פוקוס מינימאלי של 28 ס”מ.
  • פילטר – 72 מ”מ.
  • אורך 121 מ”מ.
  • מסדרת ה-Art החדשה והאיכותית של החברה (אליה משתייכת גם ה-35mm F1.4 DG HSM זוכת הפרסים), מיוצרת ביפן.
  • משקל 810 גרם.
  • עדכון: מחירה של העדשה יעמוד על 800 דולר והיא תהיה זמינה החל מיולי 2013 (קישור להזמנה מוקדמת ב-B&H).

המפרט המלא של ה-18-35mm F1.8 DC HSM מצוי במערכת המפרטים של האתר.

לא מפתיע כאמור לגלות כי מבנה העדשה החדשה ייחודי מאד וכולל 9 אלמנטים אופטיים מתקדמים – ED/אספריים) הינה התרשים ועימו גם תרשים ה-MTF של העדשה הנראה על פניו מבטיח (במיוחד ב-35 מ”מ).

Lens constructionMTFתמונות נוספות של העדשה

18 35mm F1.8 DC HSM black 4

18 35mm F1.8 DC HSM black 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

16 תגובות

  1. Avatar

    שרון

    18/04/2013 ב 3:59 PM

    וואו…
    סיגמא הולכים בכיוון הנכון. 35 1.4, העדשה החדשה ועוד כמה בונבונות.
    כל הכבוד!

    השב

  2. Avatar

    אדיר

    18/04/2013 ב 4:10 PM

    ואו נשמע טוב מאוד רק מעניין מה המחיר

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    18/04/2013 ב 4:29 PM

    לא פורסם בשלב זה אבל אם מותר לשער אני מניח שהוא לא יהיה זול במיוחד (ניחוש: 1200-1400 דולר).

    השב

  4. Avatar

    שרון

    18/04/2013 ב 5:25 PM

    שכחתי לציין שאני נורא מתלהב מהעיצוב…
    לאחרונה סיגמא עברו לבנייה מתכתית ומאסיבית לעומת פלסטיק מגעיל(לי לפחות) בעבר.

    השב

  5. Avatar

    אדי

    18/04/2013 ב 5:25 PM

    אכן עידו, לראות MTF כזה בעדשה רחבת-זוית, ועוד בקונפיגורציה של זום – היא כנראה באמת הולכת להיות יקרה, וכמו שהעירו כאן לא פעם – סיגמא ממילא לא זולים במיוחד.

    אני מנחש שבעלי מצלמות FF הולכים להיות מתוסכלים הפעם – היא מתוכננת ל APSC בלבד

    השב

  6. Avatar

    אדי

    18/04/2013 ב 5:31 PM

    לשרון: סיגמא בונים גם עדשות מחומרים מרוכבים – זה לא בדיוק פלסטיק, אבל זה חזק ויציב כמו מתכת, והרבה-הרבה יותר קל

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    18/04/2013 ב 5:38 PM

    העיצוב של ליין עדשות ה-ART מאד יפה (בעיני לפחות). העיצוב נקי מאד ואחיד. איכות הבנייה של חלק גדול מעדשות סיגמא טובה מאד. אפילו הסיגמא 10-20 מ”מ הישנה (עדשה שנמכרת היום בפחות מ-2000 ש”ח) בנויה מעולה. העדשה הזאת תהיה בנויה כנראה אפילו טוב יותר (היא גם לא מתארכת בכלל). סיגמא עדיין מייצרת ביפן ואין מה לעשות יש לדבר הזה משמעות.

    השב

  8. Avatar

    תומר

    18/04/2013 ב 6:40 PM

    לגבי המחיר הצפוי, כדאי להביא בחשבון שעדשת ניקון 28mm F/1.8 עולה $700, ועדשת 35mm F/1.8 עולה $200. עדשת 18mm F/1.8 DX אין בכלל, אבל אם היתה לניקון בטח היתה עולה כמה מאות דולרים. עדשת הזום של סיגמה כוללת את שלושתן, אז מחיר של $1,200 ומעלה נשמע סביר בהחלט.

    השב

  9. Avatar

    g

    19/04/2013 ב 3:39 PM

    סיגמא מיישמים את מה שניקון שכחו…
    שוק ה-DX הוא יצרן הכסף הגדול ביותר בתוך שוק מצלמות ה-DSLR.
    בעוד שניקון החליטו לשכוח ממשתמשי ה-DX בשנים האחרונות – בעיקר בתחום העדשות, יצרני צד שלישי עושים אחלה ביזנס מהבור הזה.
    העדשה החדשה היא צעד אדיר בכיוון הנכון.

    יש הרבה יותר צלמים מקצועיים שמצלמים עם מצלמות DX ממה שחושבים. הקונספציה שכל מקצוען סוחב לפחות D800 יחד עם 8000$ בעדשות היא פשוט לא נכונה…

    השב

  10. Avatar

    תומר

    20/04/2013 ב 12:44 AM

    g, צודק בהחלט.
    בכל מה שקשור לעדשות DX, ניקון ישנים, אבל השוק לא. וחבל, כי הם דווקא הוציאו מצלמת DX מעולה, ה-D7100, ובמחיר סביר מאוד.
    מה שניקון לא מבינים או לא רוצים להבין, זה ש-DX הוא פורמט שונה מ-FF, עם יתרונות וחסרונות משלו, ולא בהכרח תחליף זול ונחות ל-FF. כמו שאמרת, יש לא מעט צלמים מקצועיים (ואני בינהם), שמעדיפים כרגע את הפורמט הזה, ומצפים לעדשות רציניות עבורו, כדוגמת העדשה הנ”ל של סיגמה.

    השב

  11. Avatar

    אדי

    10/06/2013 ב 10:06 PM

    ההשוואה בין FF לקרופ היא מעגל אכזרי משהו:

    מצד אחד קל יותר (והרבה פעמים גם זול יותר) לבנות איכות אופטית בעדשות קרופ, אבל האיכות הזו “מתבזבזת” על חיישן עם טווח דינמי נמוך יותר ורעש גבוה יותר מאשר חיישני FF.

    מצד שני, ב FF יש חיישן שהוא יחסית איכותי יותר (פועל יוצא של שטח חיישון וגודל כל פיקסל), אבל את החיישן הזה משרתות עדשות מוגבלות יותר ויקרות יותר מאשר עדשות קרופ.

    השב

  12. Avatar

    ערן

    11/06/2013 ב 1:02 AM

    אז זה רמז שכדאי לבעלי מצלמות קרופ לשמור על העדשות הטובות שלהם, כי האיכות של החיישנים רק תשתפר משנה לשנה…

    השב

  13. Avatar

    עידו גנוט

    11/06/2013 ב 1:48 AM

    אדי – לא ידוע לי שיש שיפור כלשהו בטווח הדינאמי בין APS-C ל-FF. אם תסתכל על המבחנים של DXO אנחנו רואים (בניקון) הבדלים משמעותיים יחסית (ברמה של סטופ) בין DX ל-FX אבל שום הבדל דומה בטווח דינאמי.
    תראה פה למשל – כמעט שום הבדל.

    השב

  14. Avatar

    אדי

    11/06/2013 ב 7:44 AM

    ייתכן שלא, בכל אופן כך היה תמיד מקובל לחשוב.

    אנא ראה ציטוט מוויקי, שדי משקף אבחנות מקובלות :

    For a given number of pixels, the larger sensor allows for larger pixels or photosites that provide wider dynamic range and lower noise at high ISO levels

    פיסקה חמישית מתוך: https://en.wikipedia.org/wiki/Full-frame_digital_SLR#Advantages_and_disadvantages_of_full-frame_digital_SLRs

    בסימוכין (5) ל: https://www.photocrati.com/q-a-are-full-frame-sensor-cameras-the-best-bet-for-a-serious-amateur/

    השב

  15. Avatar

    עידו גנוט

    11/06/2013 ב 1:28 PM

    DXO מבחינתי בכל הנוגע לבדיקות חיישנים (על נושא בדיקות העדשות שלהם אפשר להתווכח) הוא לטעמי הגורם המוסמך ביותר כיום בעולם.
    אין כיום הבדל אמיתי בטווח דינאמי בין קרופ ל-FF (כאשר מדובר באותה יצרנית כמובן – אלא תשווה קנון לניקון).

    השב

  16. Avatar

    שלומפי

    11/05/2014 ב 1:01 AM

להגיב על אדי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *