ראשי חדשות DIA: מסגרת תמונה דיגטלית אלחוטית ייחודית

DIA: מסגרת תמונה דיגטלית אלחוטית ייחודית

2
0

מסגרות דיגיטליות המציגות תמונות כתחליף לאלבום התמונות הוותיק אשר היה כה מקובל בעידן האנלוגי אף פעם לא תפסו ממש. מרבית המוצרים בשוק היו לא איכותיים בלשון המעטה, בעלי רזולוציה ואיכות צבע נמוכים מאד ובאופן כללי לא סיפקו את הסחורה. חברת Parrot הצרפתית הציגה מוצר מעט שונה בקטגוריה בעל עיצוב ייחודי, תמיכה אלחוטית מתקדמת ומערכת הפעלה אנדרואיד – האם הוא זה שיצליח לגרום לתחום להמריא?

חברת Parrot הציגה מסגרת דיגיטלית מתקדמת בשם DIA בעלת יכולות אלחוטיות המאפשרת למשתמשים להעביר תמונות מכל מכשיר סלולארי באמצעות גרירה פשוטה, מייל או במגוון שיטות נוספות. למסגרת עיצוב ייחודי המספק עומק מסוים לתמונה (המסך מצוי בתוך מעין קופסא ומואר אחורית).

עיצוב ייחודי ויכולות אלחוטיות מתקדות – ה-DIA

DIA digital framme parrot

כמה נתונים טכניים אודות ה-DIA:

  • מסך 10.4 אינצ’ ברזולוציה של 480k פיקסלים (800 על 600 פיקסלים) ביחס ריבועי 4:3.
  • WIFI מובנה.
  • אפשרות שליחת תמונות לכתובת מייל ייעודית לצורך הצגה.
  • אפשרות העברת תמונות למכשיר באמצעות BT.
  • 2 חיבורי USB (כולל אפשרות חיבור מקלדת ועכבר למכשיר).
  • מקום לכרטיס SD.
  • זיכרון מובנה -200MB.
  • מערכת הפעלה אנדרואיד – כולל תמיכה במגוון רחב של יישומים.
  • תמיכה בשירותים מקוונים כגון פיקסה, פליקר ועוד.
  • מחיר: באירופה כ-500 יורו.

סרטון המציג את ה-DIA

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SoB2BvA0nZ0[/youtube]

אף שהעיצוב מעניין והתמיכה במערכת ההפעלה אנדרואיד מתבקשת לגמרי כמה דברים עדיין מציקים לנו. ראשית הרזולוציה עודנה נמוכה יחסית. בעידן בו מכשירים סלולאריים מתהדרים ברזולוציה של 1080p וטבלטים מתקדמים מגיעים ברזולוציות הקרובות ל-4K, רזולוציה של 800 על 600 נקודות נראית ארכאית לגמרי. מעבר לכך 10.4 מתאים אולי להצבה על שולחן אבל הרבה פחות לתליה על קיר (ה-DIA גם עברה יחסית). אנו היינו רוצים לראות מסגרת דיגיטלית עתידית ברזולוציה גבוהה מאד (4K ומעלה) בגודל גדול (30 אינצ’ ויותר) אשר תהיה דקה מאד ותתאים כתחליף לתמונה על קיר. הבעיה בשלב זה היא כמובן שמסגרת דיגיטלית כזאת דורשת פאנלים יקרים מאד אשר יהפכו את המוצר למשהו שרחוק מאד מהישג ידם של מרבית הלקוחות הפוטנציאליים (פרט למוזיאונים גדולים ומליונרים). עד אז נאלץ להסתפק כנראה ב-DIA ודומיו.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר חברת Parrot.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Instacube main

    Instacube – קוביית הקסם לאינסטגרם

    לא יכולים לעבור את היום בלי התמונות מהאינסטגרם? לסטודיו העיצוב D2M מקליפורניה יש כנראה בדי…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    יואב

    14/04/2013 ב 7:44 PM

    במחיר כזה אפשר לקנות טאבלט בגודל “10 ברזולציית Full-HD, ולשים בו תמונה…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    14/04/2013 ב 8:40 PM

    נכון. היתרון היחיד של המוצר הזה הוא בעיצוב (למי שאוהב אותו – הוא די עבה). כפי שכתבנו זאת התקדמות מסוימת ביחס למסגרות הדיגיטליות הסיניות הפשוטות אבל עדיין רחוק ממה שהיינו רוצים לראות בתחום הזה – יש לו הרבה פוטנציאל (תחשבו על תמונה גדולה ברזולוציה סופר גבוהה שתלויה לכם בסלון ומתחלפת מידי פעם בצילומים שלכם או של צלמים אחרים), הבעיה היא שפנלים גדולים ברזולוציה גבוהה עדיין מאד מאד יקרים.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *