ראשי חדשות קנון פיתחה חיישן בעל רגישות על לצילום וידאו

קנון פיתחה חיישן בעל רגישות על לצילום וידאו

3
0

חברת קנון הודיעה מוקדם יותר היום על פיתוח של חיישן Full Frame חדש בטכנולוגיית CMOS בעל רגישות חסרת תקדים במיועד לצילום וידאו. הטכנולוגיה החדשה המצויה בשלב אב-טיפוס תחלחל אפשר להניח גם למוצרים צרכניים בעתיד.

חברת קנון חשפה היום פיתוח מעניין חדש ממעבדותיה – חיישן 35 מ”מ (Full Frame) בעל רזולוציה של 1080p המיועד לצילום וידאו בעל יכולות שטרם נראו בתחום הרגישות לאור.

לחיישן החדש פיקסלים בגודל 19 מיקרון (פי 7.5! מאלו המשמשים במצלמת ה-1D-X של החברה) ומסוגלים לפיכך לקלוט כמות עצומה של אור. בנוסף לחיישן טכנולוגיה חדשה אשר נועדה להפחית רעשים בזמן קריאת המידע מן הפיקסלים שעל החיישן (בעיה ידועה כאשר מגדילים את גודל הפיקסל). לטענת קנון לחיישן יכולת לצלם סרטונים באיכות טובה אפילו בסביבות בעלות תאורה קלושה ביותר (0.03 לוקס) בה אפילו לראיה האנושית קשה לזהות עצמים.

החיישן החדש של קנון – רגישות חסרת תקדיםCanon Super CMOS 35mm

בהודעה לעיתונות אותה שיחררה החברה היא מסבירה כי לחיישן החדש יכולות צילום אסטרונומי מתקדמות ביותר והוא מאפשר לכידה של עצמים (כוכבים/צבירים, גלקסיות ועצמים אחרים) קלושים ביותר. החברה מחשפת כעת יישומים נוספים לחיישן החדש.

אבטיפוס של מצלמה העושה שימוש בחיישן החדש

Canon Super CMOS 35mm prottotype

קנון גם פרסמה סרטון וידאו המדגים כמה מן היכולות של החיישן החדש כולל צילום מטר מטאורים, צילום בחדר חשוך בצורה קיצונית (0.05-0.01 לוקס) והשוואה לחיישני וידאו סטנדרטיים (מבוססי CCD).

סרטון המציג כמה מן היכולות המרשימות מאד של החיישן מול חיישן CCD

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OQpYfT5P_ig[/youtube]

אין זו הפעם הראשונה שקנון מציגה טכנולוגיות חיישנים פורצות דרך. ב-2010 חשפה קנון את חיישן ה-APS-C בעל הרזולוציה הגבוהה ביותר בעולם (לא פחות מ-120 מגה פיקסל) וכן את חיישן ה-CMOS הגדול בעולם הגדול פי 40 (!) מחיישן Full Frame סטנדרטי. קנון תמשיך כנראה לחשוף מפעם לפעם טכנולוגיות מתקדמות עליהן היא עובדת, מרביתן לא יגיעו כנראה לשוק אך הטכנולוגיה הבסיסית מסייעת לחברה לפתח מוצרים מסחריים טובים ומתקדמים יותר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

3 תגובות

  1. Avatar

    אסף

    04/03/2013 ב 6:42 PM

    התמונות בסרטון צולמו באותו זמן חשיפה רק ברגישות שונה? אם כן מרשים ביותר ואני מקווה שהטכנולוגיה תמצא את דרכה לחקר החלל.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    04/03/2013 ב 8:16 PM

    קנון לא ממש פירטה בנקודה הזאת אבל על פניו הנתון הכי מרשים בכל הסיפור הוא גודל הפיקסל של החיישן החדש.

    השב

  3. Avatar

    ארז

    04/03/2013 ב 9:54 PM

    מה הקשר זמן חשיפה? מדובר על וידאו! שים לב
    גם כל ה”תמונות” אלו קטעי וידאו!
    ואכן זה אפשרי בוידאו היות ורזולוציה של 1080P לא צריכה את כל הדחיסת פיקסלים של מצלמות DSLR שעובדות על 24 מגה פיקסלים ולכן יש אופציה “לרווח” את הפיקסלים ועל ידי כך למנוע את הרעש שמקורו מהשראה חשמלית בין הפיקסלים ולהגדיל את שטח החשיפה של כל פיקסל בכדי שיקלוט יותר אור.

    ושוב הדבר אפשרי רק בוידאו היות שסטילס דורש יותר פיקסלים.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *