ראשי חדשות FireFly – מפוח אקטיבי לניקוי חיישן

FireFly – מפוח אקטיבי לניקוי חיישן

2
0

אבק ולכלוך על החיישן היא בעיה מוכרת אשר מופיעה כמעט בכל מצלמה בה מתבצעת החלפת עדשות תכופה. בכל פעם שאתם מסירים את העדשה אתם חושפים למעשה את החלל הפנימי ועימו גם החיישן הרגיש שלכם לאבק הרב המצוי באויר. בכדי לעזור לכם לנקות אותו בצורה יעילה ופשוטה מאי פעם פותח ה-FireFly DSC-2000 – מפוח אקטיבי חדשני אשר מנטרל את החשמל הסטטי ועוזר לכם להילחם באבק.

בשוק ניתן למצוא כיום שורה של פתרונות לניקוי חיישן – החל ממפוח פשוט, דרך מברשות עדינות, swabs רטובים ועוד. אנו הבאנו לכם בזמנו סיקור וידאו מפורט בנושא ניקוי החיישן. ראוי להזכיר שוב כי החיישן הוא רכיב עדין מאד ואם אינכם יודעים מה אתם עושים אתם עלולים לפגוע בו ולגרום לו נזק.

ה-FireFly DSC-2000 הוא למעשה שדרוג אקטיבי/חשמלי למפוח הזול והפשוט בו משתמשים צלמים רבים מזה לא מעט שנים. המפוח הרגיל מעיף את הלכלוך המצוי על החיישן ובסביבתו בתוך חלל בית המצלמה. חלק מן האבק עף החוצה אך חלק נופל חזרה או פשוט זז למקום אחר בתוך חלל בית המצלמה. בעיה נוספת היא שהאויר בחלק גדול מן המפוחים הבסיסיים אינו מסונן ולכן הוא עצמו מכיל אבק (אם כי ניתן לרכוש היום גם מפוחים עם מסננים). ה-FireFly מביא לצרכן קונספט מעט שונה – מפוח “סטנדרטי” הכולל גם סנן מיקרוני לאבק (20 מיקרון) ובנוסף התקן חשמלי העושה שימוש בסוללת 9 וולט אשר מייצר מטען חיובי ושלילי למשך 10-15 שניות אשר אמור לנטרל את החשמל הסטטי המחזיק את האבק על החיישן ובכך מסייע לסלק אותו בקלות רבה הרבה יותר (עוד הסברים על אופן השימוש ניתן למצוא במדריך ה-PDF הבא).

ה-FireFly DSC-2000 – מפוח חשמלי

FireFly DSC 2000 blower

הקונספט נשמע על פניו מעניין (לא יצא לנו לנסות כך שאין לנו אפשרות לחוות דעה), אבל לפני שאתם רצים לרכוש כדאי שתהיו מודעים למחיר – ה-FireFly נמכר כיום תמורת לא פחות מ-130 דולרים (לא כולל סוללה אגב). אנחנו נישאר בנתיים עם האמצעים הסטנדרטיים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    Giora

    04/02/2013 ב 11:50 AM

    שונא את הסוללות (היקרות והנגמרות-מעצמן) האלה, מה שעושה את המכשיר עוד פחות הגיוני, בנוסף למחיר. הרעיון דווקא מגניב.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    04/02/2013 ב 12:03 PM

    הרעיון מעניין – כמובן שצריך לנסות בפועל. לגבי הסוללות – יש סוללות 9V נטענות (לא שקל להשיג אותן) – אני אגב מאמין שהצריכה של זה היא זעומה (סתם ניחוש). המחיר די יקר אבל…

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *